Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mi5
edinger
Super forvrøvlede entusiast
En fladpandet, med og to træstammer i ørerne.

Dette er IKKE et forsøg på at føre beviser ej heller poienter.
Nej snarere et forsøg på at påpege, at der synes at mangle en passende konkurrence indenfor det marked, eu, hvor en del af idéen er en sund konkurrence til glæde for dig og for os andre.

Du er naturligvis berettiget til din holdning, som vi gerne hører på, men stop dine verbale angreb og lad os forsøge med en passende debat.
Rigtig god weekend ;-)
Af Giovanni78
mi5 skrev:edinger

Nej snarere et forsøg på at påpege, at der synes at mangle en passende konkurrence indenfor det marked, eu, hvor en del af idéen er en sund konkurrence til glæde for dig og for os andre.

Du er naturligvis berettiget til din holdning, som vi gerne hører på, men stop dine verbale angreb og lad os forsøge med en passende debat.
Rigtig god weekend ;-)
EU fungerer jo ikke på den måde at alt skal koste det samme i alle EU lande. Hvis du vil have mere konkurrence på den størrelse skærme i DK må du får alle dem du kender til at efterspørge dem.

Jeg er ikke helt sikker på hvad det er for et EU marked du efterspørger.
Af Giovanni78
mi5 skrev:edinger

Rigtig god weekend ;-)
EU fungerer jo ikke på den måde at alt skal koste det samme i alle EU lande. Hvis du vil have mere konkurrence på den størrelse skærme i DK må du får alle dem du kender til at efterspørge dem.

Jeg er ikke helt sikker på hvad det er for et EU marked du efterspørger.
Der er generelt ikke meget konkurrence i DK, El giganten og Bilka er nærmest de eneste der prøver at presse prisen ned. Fona og Expert følger efter de andre når de har sænket prisen, det er squ ikke dem der frivilligt sænker prisen. Vi har brug for endnu mere priskrig.
Samsung virker faktisk ret desperate i år, deres tv er blevet sænket MEGET i pris på utrolig kort tid i forhold til tidligere år.
Af allando
allando skrev:...vent med at købe til til oktober!!!!...

Panasonic TX-P55VT50Y kostede oprindelig kr. 24000 i starten af 2012...

kostede kr. 15000 i oktober 2012 hos Elmutanten...
JEG TOG FEJL!!! VENT IKKE TIL OKTOBER!!!

Panasonic TX-P55VT60Y kan på mandag købes hos Elgiganten til kr. 14980...

Jeg beklager min fejl-spådom... ::l
Af Johnoc
Elgiganten:
"Vi prissætter vores varer efter det danske marked og ikke det udenlandske. Det fjernsyn du omtaler er en specialvare og vi har samme pris på denne som resten af markedet i Danmark. Hvis du finder en mere konkurrencedygtig pris, vil vi selvfølgelig gerne se på om vi kan matche den."

Jeg synes el-giganten siger det meget godt her. De har "samme pris som resten af markedet". Det er pinligt så lidt reel konkurrence der findes i Danmark og det gælder inden for stort set alle brancher. Hvis du søger på pricerunner, så ser du stort set de samme priser overalt på de fleste produkter. Vi har godt nok en konkurrencestyrelse i DK, men jeg tvivler seriøst på dens evne til at afsløre diverse karteldannelser og aftaler under bordet. Jeg er normalt ikke den store konspirationsteoretiker, men jeg kan sagtens forestille mig at små virksomheder der prøver at gå mod strømmen enten hurtigt bliver opkøbt eller får nogle rigtig svære vilkår at drive forretning på i forhold til producenten eller konkurrenterne. Jeg synes f.eks. også altid det er morsomt at tage turen fra Kbh til Jylland og se prisen på en liter benzin variere med 2-3 øre gennem samtlige tankstationer man passerer og så snart en konkurrent med lave priser, som Haar benzin dukker op, bliver den straks opkøbt.
Af lunddal
Johnoc skrev:Jeg synes el-giganten siger det meget godt her. De har "samme pris som resten af markedet". Det er pinligt så lidt reel konkurrence der findes i Danmark og det gælder inden for stort set alle brancher. Hvis du søger på pricerunner, så ser du stort set de samme priser overalt på de fleste produkter.
Nu giver høj konkurrence jo også ens priser, da alle vil forsøge at følge med de andre.
Af allando
allando skrev:Panasonic 65VT60 hos elgiganten i Sverige til ca. dkr. 25500...

http://www.elgiganten.se/product/ljud-b ... UNNER_EGAB

mon ikke det snart smitter af på de ublu danske priser?!
Så skete det...

Panasonic 65VT60 hos elgiganten fra på mandag den 28-10-2013 til kr. 25000...

...tilsyneladende kan det købes rente- og gebyrfrit (eksempel i reklameavisen kr. 625 i 40 måneder)...fristende ::l