Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af koden
koden skrev:
kaspergb skrev:Den alm. Brug ved jo intet om hvordan man indstiller et tv , jeg syntes det er rigtigt fedt at der er butikker der er begyndt at tilbyde denne service til deres kunder.
Har man lige brugt 15-22000,- på et tv hvad er 1000 kr mere så hvis de kan garanter et langt bedre billede end det som den alm. Dansker kan!!!

Jeg syntes det er super fedt at der er nogen der kan give denne service
Jeg vil Gerne bruge pengene på et flot billede
jeg er så ikke helt enig der.

mener det burde være en selvfølge at man ikke sælger noget der ikke yder maksimalt muligt.
I det mindste bør man gøre opmærksom på det før kunden står med dankort i slisken.

jeg synes 1000 kr. ekstra oven i de 13.000 kr. betyder noget, når jeg ikke var forberedt.

Om det så er fabrikken eller butikken skal jeg ikke gøre mig klog på...
Okay hvor mange test har du set her inde hvor det ikke har været nødvendigt
At kalibrer tv'et da det stod langt fra optimalt da det kom ud af kassen?
Jeg syntes det er fedt at de bliver tilbudt denne service da stort set alle herinde ved at et tv der lige er kommet ud af kassen bare ikke har et særligt godt billede!

Køber du så heller ikke nye alufælge til din nye bil?
For den var jo meget flotter i bladet med fælge end de kedelige plast kapsler
Af kaspergb
Lad os sige du har dit nye tv i ca3-4 år, så ser en gennemsnits familie ca 1000 timers tv om året så koster det dig mellem 25 og 33 øre hver dag det er da en lille pris for at blive helt sikker på at de får det optimale ud af dit tv, men det er dine penge jeg ved bare hvad det har gjort for min billige Sony skærm og jeg fik en pakke med et beslag og klargøring til 1000,- til mit 40" Sony tv så samlet blev det 3800,- når min Sharp skal skiftes ud giver jeg igen med glæde 1000,-
Af koden
Jeg mener stadig butikken bør levere TV med bedst mulig billedkvalitet, ELLER i det mindste oplyse forud at det koster at få det optimale.

Dine sammenligninger er lidt langt ude... undskyld jeg siger det..

Æbler og pærer.. :-)

men skidt nu med det. de andre har givet mig det info jeg skulle bruge.. Tak igen.
Afmelder abonnement på denne tråd nu.
Koden skrev:
jeg er så ikke helt enig der.

mener det burde være en selvfølge at man ikke sælger noget der ikke yder maksimalt.
I det mindste bør man gøre opmærksom på det før kunden står med dankort i slisken.

jeg synes 1000 kr. ekstra oven i de 13.000 kr. betyder noget, når jeg ikke var forberedt.

Om det så er fabrikken eller butikken skal jeg ikke gøre mig klog på...
Principielt er jeg fuldstændig enig, det burde være et producent ansvar at levere et færdigt produkt, også hva angår et naturligt og optimalt billede - kan altså ikke være meningen, at man som forbruger "påtvinges" en ekstra udgift for noget, som bare burde være iorden !
Tv er som regel udstyret med adskillige totalt ubrugelige muligheder for billedindstillinger, hvoraf der måske er en der er nogenlunde, hvis man er heldig - hvad er planen lige med det fra producentens side ? Burde de ikke istedet lave en enkelt butiksinstilling, som med skingre pangfarver kunne fange forbrugerens blik i en form for "se mig...se mig" indstilling O_O Så kunne resten af billed kalibrerings instillingerne komme forbrugeren til gode istedet :)

Når det er sagt, så kommer man altså langt med egne øjne og en fornuftig vurdering :)
Den kalibrering som tilbydes af forretninger til omkring 1000kr. er ikke stort bedre end den man selv kan foretage, ved hjælp af kalibrerings CD eller indstillinger fundet frem til under test af produktet på f.eks. Flatpanels eller en anden site med en seriøs indstilling til billedkvalitet !
Går man skridtet videre til en rigtig ISF kalibrering hjemme i egen stue, som er det helt optimale, skal man regne med en ekstra udgift omkring de 2500kr. Hvilket nok er de færreste der er parate til at betale ;;) Men ok - muligheden er der, hvis man går virkelig meget op i det og er klar til at betale prisen :) Og ikke et ondt ord om dygtige teknikere og den glimrende service de udøver :)
Af rock
Jeg vill ikke ofre 1000kr til mutantens kalibrering,da den er helt sikkert penge ud af vindue.
Til de penge kan du købe lys måler,og selv gøre det.
Ellers slå til "cinema,film,thx mode i menu,køb dve disken-indstille sort,hvid,kontrast og slå fra alle finesser som forbedrer billede(hmm),og du er tæt på riktige kalibrerings parameter.
Ps:mutantens klibrerings man har aldrig hørt om calman :o .
Mvh
rock skrev:Jeg vill ikke ofre 1000kr til mutantens kalibrering,da den er helt sikkert penge ud af vindue.
Ellers slå til "cinema,film,thx mode i menu,køb dve disken-indstille sort,hvid,kontrast og slå fra alle finesser som forbedrer billede(hmm),og du er tæt på riktige kalibrerings parameter.
Mvh

Hvorfor er det penge ud af vinduet??? Ved du hvad de 1000 kr indholder???
Af rock
jones31 skrev:
rock skrev:Jeg vill ikke ofre 1000kr til mutantens kalibrering,da den er helt sikkert penge ud af vindue.
Mvh

Fordi det er en amator kalibrering med billigt værktoj,som måler forkert,og det sjoveste er ,at de forteller rasmuses kalibrering indstillninger til de forskelige fjernsyn er helt ved siden af,ift deres målninger.
Mvh
rock skrev:
jones31 skrev:
Mvh

Fordi det er en amator kalibrering med billigt værktoj,som måler forkert,og det sjoveste er ,at de forteller rasmuses kalibrering indstillninger til de forskelige fjernsyn er helt ved siden af,ift deres målninger.
Mvh
Nu er jeg blevet nysgerrig hvem er mutantens. O_O
rock skrev:
jones31 skrev:
Mvh

Mvh
Hvorfor er det amatør kalibrering? Og hvem er det der fortæller hans er forkert? Du kommer jo ikke andet end beskyldninger, du må jo have noget på det. Sjovt lev. Som Philips og LG ikke heller er enig i testene her i forhold til hdtvtest og avforum.
jones31 skrev:
Hvorfor er det amatør kalibrering? Og hvem er det der fortæller hans er forkert? Du kommer jo ikke andet end beskyldninger, du må jo have noget på det. Sjovt lev. Som Philips og LG ikke heller er enig i testene her i forhold til hdtvtest og avforum.
Ved ikke lige hvem det er der mangler dokumentation for diverse påstande her O_O
Du lyder da til at være af samme mening, som du påstår diverse leverandører er og afslører måske meget godt selv, hvem det er der fortæller, at målingerne på Flatpanels er forkerte O_O
Har du noget at have dine påstande i, eller er de bare grebet ud af luften ?
Af THM
Nu fik philips 8serie nu en Udmærket test herinde, og afvigelsen i den samlede vurdering til den engelske test er ik ret stor. Som jeg ser det...

Mht elgigantens kalibrering har jeg ingen erfaring med denne, men syntes det er godt de skaber opmærksomhed omkring kalibrering da det desværre er de færeste der indstiller deres skærme...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nu ved jeg jo, at der er debattører i denne tråd, som rent faktisk arbejder i El-Giganten, så kunne en eller anden (hint: Jones) ikke tage og fortælle hvad de bruger til at kalibrere med? Og ja, du må gerne dele den slags oplysninger uden at jeg tolker det som reklame...