Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af edinger
A 666 skrev:Så længe OLED er for dyrt og LCD skærme har deres ulemper vil der være et marked for plasma skærme.

Så længe OLED er for dyrt og Plasma skærme har deres ulemper vil der være et marked for LCD skærme.
Noget af det mest fornuftige, der (ikke) er sagt (af PeterD) længe :)
edinger skrev:
Jens525 skrev:Kender en der har ST modellen, og har ikke set skyggen af retention på det.
Du kan med andre ord bekræfte, at din vens eksemplar er så godt som dadelfrit. Supergodt for ham.
Han henviser også til et par test, som ganske rigtigt nævner at retention ser ud til at være forbedret.
Det siger dog ikke så meget om burn in, men det påstås jo heller ikke
THM skrev:
edinger skrev:
Jens525 skrev:Kender en der har ST modellen, og har ikke set skyggen af retention på det.
Du kan med andre ord bekræfte, at din vens eksemplar er så godt som dadelfrit. Supergodt for ham.
Han henviser også til et par test, som ganske rigtigt nævner at retention ser ud til at være forbedret.
Edinger: Man læser åbenbart det man vil læse.
Men ja som nævnt, nævner jeg også et par anmeldelser,. Så ved ikke hvad du ellers vil have af dokumentation på min " påstand".
Nej burn in kommer vi sku nok ikke helt af med.. men der er også noget der tyder på mulig burn in på OLED. (hvilket man dog kan håbe bliver minimeret når de bliver mainstream..
THM skrev:
edinger skrev:
Det så jeg skam godt.

Der er blot masser af andre vidnesbyrd om det modsatte. Og når vi nu alle ved, at forekomsten af fænomenet varierer fra ekselplar til eksemplar, mener jeg, at man bør være varsom -- ala Flatpanels -- med (for hurtigt) at fare ud og negligere problematikken.

Jeg er selv "plasmamand". Så det er ikke, fordi jeg har et horn i siden på hverken Panasonic eller vores allesammens yndlingskværulant, PeterD 8)
" I want you to have THE BEST, that's why I never Compromise.!"

"You may disagree, But I recommed to you
what I believe is the best, given the information I
have from you".

Ingen skærm/teknologi er perfekt. Men en entusiast vælger det, hvor "den samlede pakke"
giver mest for pengene..Ofte er dette hos Panasonic hvis vi taler plasma..

Det kan være om 2 år jeg siger Samsung og LED, hvis koreanerne fortsætter udviklingen..??