Log ind med sociale netværk
19 apr 2013, 17:34
Okay, tak for det. Det tegner desværre ikke så godt så, for mig og mine plasma-planer 
Men er der nogle som har Home trio og Plasma kombinationen så vil jeg da meget gerne høre om nogle erfaringer. Det bliver nok lidt svært at slæbe min boks og mit abonnement med ned i butikken.
Mvh.
Men er der nogle som har Home trio og Plasma kombinationen så vil jeg da meget gerne høre om nogle erfaringer. Det bliver nok lidt svært at slæbe min boks og mit abonnement med ned i butikken.
Mvh.
24 maj 2013, 13:43
Bare lige et indspark omkring plasma blinken.
Havde selv en tråd herinde for et års tid tilbage. Jeg er ved at købe tv nummer 2 og har også kigget på denne ST60 og ser også den blinker. Har set den flere steder og med eks. alm. tv-signal, som jeg oftest bruger.
Det blinker, og jeg ser det konstant mest mærkbart i de lyse scener.
Endte sidste år med at købe et LG plasma og det blinker ikke.
For mig er det en dealbreaker. Overvej det kraftigt, for har du først set det en gang vil du se det hele tiden. Hvad jeg kan læse mig til på udenlandske sider, er det primært Panasonic der har, "problemet".
Havde selv en tråd herinde for et års tid tilbage. Jeg er ved at købe tv nummer 2 og har også kigget på denne ST60 og ser også den blinker. Har set den flere steder og med eks. alm. tv-signal, som jeg oftest bruger.
Det blinker, og jeg ser det konstant mest mærkbart i de lyse scener.
Endte sidste år med at købe et LG plasma og det blinker ikke.
For mig er det en dealbreaker. Overvej det kraftigt, for har du først set det en gang vil du se det hele tiden. Hvad jeg kan læse mig til på udenlandske sider, er det primært Panasonic der har, "problemet".
LG 55 UF695
Samsung UE46F8005
Samsung UE46F8005
24 maj 2013, 16:26
Tak for indput - jeg har heller ikke handlet endnu, men vil self. ikke købe et TV som jeg oplever jeg blinker.
Lyder godt med LG plasma at de ikke har nogle problemer på den front, jeg har også læst at Samsung heller ikke har det problem - desværre laver de ikke plasma i 55", men hvis kun 51 og 60.
Tror jeg vil kigge lidt på LG's 2013 modeller for review.
Lyder godt med LG plasma at de ikke har nogle problemer på den front, jeg har også læst at Samsung heller ikke har det problem - desværre laver de ikke plasma i 55", men hvis kun 51 og 60.
Tror jeg vil kigge lidt på LG's 2013 modeller for review.
24 maj 2013, 17:44
Hej swspusy
Tak for tippet og din observation. Interessant hvis de har "fikset" problemet fra VT og på modellerne op, jeg må ud i butikker og få syn for sagen.
Desværre er en VT'er i 55" nok lige dyr nok.
Tak for tippet og din observation. Interessant hvis de har "fikset" problemet fra VT og på modellerne op, jeg må ud i butikker og få syn for sagen.
Desværre er en VT'er i 55" nok lige dyr nok.
24 maj 2013, 17:55
Det var ikke noget, jeg lagde mærke til på mit VT50. Men måske er jeg ikke disponeret for at se det.
Jeg tror, det var i VT60(65) ejertråden på AVforums, jeg læste, at det er mindre synligt hjemme i stuen end i butikslys. Og at jo højere lysoutput, der er fra skærmen, jo mere tydeligt er det. Måske derfor at ST er værre end VT?
Jeg tror, det var i VT60(65) ejertråden på AVforums, jeg læste, at det er mindre synligt hjemme i stuen end i butikslys. Og at jo højere lysoutput, der er fra skærmen, jo mere tydeligt er det. Måske derfor at ST er værre end VT?
24 maj 2013, 20:22
Hvis du ikke bryder dig om billedet på er ST60 som nok er noget af det bedste og mest rolige billede du kan få skal du have fat i noget OLED til 100.000
..
25 maj 2013, 19:21
Min oplevelse er at det ses i nogle bitiksmiljøer b.l.a elgiganten.
I disse miljøer ser jeg det ikke på samsung og lg.
Derhjemme er det ingenlunde så slemt som det opleves i butik, men kan dog være generende især hvis der vises meget kraftigt lys.
Lg er ikke helt fri men dog langt bedre ved lyse scener. Og det opleves i det hele taget anderledes end pana.
Mine skærme er pana g20 og lg pz950
I disse miljøer ser jeg det ikke på samsung og lg.
Derhjemme er det ingenlunde så slemt som det opleves i butik, men kan dog være generende især hvis der vises meget kraftigt lys.
Lg er ikke helt fri men dog langt bedre ved lyse scener. Og det opleves i det hele taget anderledes end pana.
Mine skærme er pana g20 og lg pz950
26 maj 2013, 09:44
- eller blot købe et andet mærke som ikke blinker
(der er nok at vælge imellem)
Hjarsen skrev:Hvis du ikke bryder dig om billedet på er ST60 som nok er noget af det bedste og mest rolige billede du kan få skal du have fat i noget OLED til 100.000..
- eller blot købe et andet mærke som ikke blinker
(der er nok at vælge imellem)
M.V.H.
Jesper Andersen
Jesper Andersen
26 maj 2013, 21:46
Jeg så ST60 i AV-Connection i Sønderborg i sidste uge, og må sige at jeg er imponeret... De havde kun lige fået den op og hænge, og ikke gjort det vilde og at indstille det. Jeg oplevede ikke noget flimmer/blinken... Men det kan jo godt være at vi alle kan se noget forskelligt...
Forresten studsede jeg over din prisoplysning i første indlæg. Hvis Expert sælger 50" til 11000 kr, så bliver du røvrendt på det groveste, da alle andre sælger det for 9000 kr... -men det kan jo være en tastefejl...
Forresten studsede jeg over din prisoplysning i første indlæg. Hvis Expert sælger 50" til 11000 kr, så bliver du røvrendt på det groveste, da alle andre sælger det for 9000 kr... -men det kan jo være en tastefejl...
26 maj 2013, 22:31
Jeg er desværre også en af dem, som kan se dette "blinker" problem på Panasonic plasma.
Og når man først har opdaget det, ja så er det svært at se bort fra det. Men åbenbart kan de fleste ikke se det, hvilket jo er heldigt.
Problemet har altid været der på alle Panasonic plasma, så det er ikke noget nyt.
Og når man først har opdaget det, ja så er det svært at se bort fra det. Men åbenbart kan de fleste ikke se det, hvilket jo er heldigt.
Problemet har altid været der på alle Panasonic plasma, så det er ikke noget nyt.
Samsung 55HU7505
26 maj 2013, 22:41
Jeg har aldrig hørt om fænomenet før... Men det er nok som med DLP-projektorer, de har disse "farvehjul" som kan give "regnbueeffekt", og der er jeg så én af dem der ser det...
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto