Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af noxity
2.0 - Højre/venstre V1
2.1 - Højre/venstre V1
2.1 - To fronthøjtalere + højre/venstre V1
2.1 - To fronthøjtalere - Ingen V1 (Kun Beolab 14)

3.1 - To fronthøjtalere og center/center i V1

4.1 - To front + To bag - Ingen V1 (Kun Beolab 14)

5.1 - True surround
5.1 - To fronthøjtalere, to baghøjtalere, to V1 højtalere, alle som højre/venstre. Dvs. output er 2.1. Bruges primært til musik.
Af sinumsen
griffel skrev: Nej, du laver V1's højttalere om til Center Front og Beolab 6000 sætter du til venstre hhv. højre front.
Så laver V1 lyden i surround (dog uden baghøjttalere i dit tilfælde). Det må vel hedde 3.1 (?) O_O

Men du kan selvfølgelig også lave en ny højttalergruppe hvor du slår V1's højttalere fra og kun bruger Beolab 6000 sammen med subwooferen. Så har du almindelig stereolyd.

Men jeg bruger V1 sammen med Beolab 8000 i front, og jeg har ALTID V1 med :p

Hilsen Jakob :-)
Ak ja naturligvis :) Jeg var så fastlåst i min 5.1 tankegang at jeg slet ikke tænkte over 3.1. Vildt sært faktisk for lige præcis 3.1 har jeg kørt med i et halvt år alene fordi jeg har været for doven til at trække ledninger til baghøjttalerne :P
Af sinumsen
Mit sidste B&O tv var et MX7000 med tilhørende VX7000. Dengang synes jeg at enhver tænkelig funktion var beskrevet nøje i de fine vejledninger.

I dag efter nu at have haft mit Beoplay V1 i en uge, har jeg mere og mere på fornemmelsen at der må være en manual de har glemt at putte i æsken.. Langt de fleste ting er kun beskrevet ganske overfladisk og når man så går dybere i disse funktioner - som her med lydopsætning, ja så er man næsten helt på egen hånd.
Af noxity
Der er en teknisk sound guide på hjemmesiden. Den er lige blevet opdateret her i december.

Derudover så synes jeg at der er meget hjælp i selve menusystemet på TVet. Har du husket at slå hjælp til? Det er den blå knap.
Af sinumsen
Ja hjælpen er slået til, men jeg har stadig savnet en mere overskuelig vejledning. Men nu er soundguiden downloaded og der får jeg en bedre uddybning af mange ting.

Men tusind tak for hjælpen! Den kom jo nærmest promte efter jeg stillede mit spørgsmål - herligt :) Der dukker sikkert lidt flere spørgsmål op med tiden.

hmm.. har allerede et.. Inde i Basstyring menuen kan jeg ændre delefrekvensen.. Er lidt i tvivl om hvad der er mest korrekt at sætte den på. Der blev ikke investeret i en BL2 eller den nye fede BL19, men denne her Argon Sub10 fra Hifi klubben. http://www.hifiklubben.dk/Products/argo ... fer-31729/

OG så igen.. Ifølge soundguiden, så kan tv'et godt finde ud af at route de dybe toner til bassen for at spare de små højttalere i V1'eren for at skulle gengive disse. Men så vidt jeg læser det i tabellen, så kan den kun hitte ud af det mellem de forskellige BL højttalere. Kan man ikke få den til at lave samme manøvre med at fjerne noget fra V1 og lægge over på min argon sub som jeg har defineret som "andet" i opsætningen? Jeg kunne muligvis snyde og ændre det fra "andet" til en BL2 for på den måde at snyde systemet til at gøre det alligevel. Men tilbage står stadig muligheden for at aflaste V1 højttalerne? (eller skal jeg ikke spekulere så meget i det...?)
Af noxity
Hvis du vil "snyde" systemet, så vil jeg tro at det er mere passende at vælge Beolab 11 eller 14. Vil tro at Beolab 2 kan klare lidt mere end din Argon sub.

Du kan jo prøve at ændre det, og så se hvad der sker med "omdirigeringsniveauet". Det er her du bør styre hvor meget af signalet til fronten som ryger over i subben.

Delefrekvensen er standard indstillet til 120Hz. Dette gælder vidst for samtlige konfigurationer.
Af sinumsen
Tror ikke rigtig der er nogen skala for hvor meget den skyder fordelingen af bass. Som jeg læser det, så enten gør den det eller ikke. I skemaet er det også angive med et Yes/No. Jeg vil prøve at lege lidt med det når jeg får de "nye" BL6000 hjem i stuen :)