Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Forstår godt at der kan være forskel i signalstyrken, afhængig af om du kører antennesignalet igennem harddisk optageren, eller vælger at splitte signalet op inden med en T-splitter - men troede alligevel ikke at forskellen var særlig stor - men du må jo prøve det råd med at sætte T-splitter på inden harddisk optageren og så se om du er tilfreds med signalstyrken på begge enheder :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvorfor virker optagefunktionen på HR929 ikke hvis du bruger en splitter? Den burde da være fuldstændig ligeglad hvis der blot er signal nok. Det fremgår ikke helt tydeligt, om dit problem er at signalstyrken bliver for svag når du splitter signalet i to, eller om signalet er for svagt når du kører det igennem optageren.

Hvis du har problemer med, at signalet bliver for svagt hvis du splitter det før optageren, så skal du bruge en antenneforstærker kombineret med en passiv splitter, eller en forstærker med flere outputs og så droppe den passive splitter.
Krumme22 skrev:
RockMedØerne skrev:Krumme22 skrev:
Ved godt, at det er et ældre indlæg, men vil blot høre, hvilken splitter du har brugt ?
Har selv samme problem, men taber meget signal, da jeg forsøgte at splitte signalet ?
Forstår egentlig ikke at du har brug for at splitte signalet op, ved hjælp af en splitter ?
Kan du ikke istedet tilslutte et antenne kabel mellem - Antenne Out på HR929N og Antenne In på tv'et - er da det de tilslutninger er beregnet til :)
Grunden til at jeg gerne vil splitte signalet op, frem for at køre det direkte i harddiskoptageren og derefter i TV'et:

Signalet på HD-kanalerne bliver svagere samt at "Smart-funktionen" ikke kører optimalt.

Kører jeg derimod signalet direkte i TV'et kører begge dele optimalt, men så kan jeg ikke benytte mig at optagerfunktionen på harddiskoptageren, men kun bruge afspillerfunktionen.

Giver det mening ?

1) Jeg troede i min ringhed, at Smart-funktionerne brugte netværk/internet snarere end antennesignalet, men sådan er det åbenbart ikke.

2) Det burde være klart for de fleste, men givetvis ikke alle, at apparatet ikke kan optage, hvis antennekablet og dermed antennesignalet fjernes.
Af Krumme22
Jng:
Du har ganske ret - Smart-funktionen kører over trådløst netværk, og burde ikke have noget med antennesignalet at gøre. Men trods det, så virker det ikke optimalt, hvis ikke jeg kører signalet direkte ind i tvet.

Torben Rasmussen
Tror der er lidt forvirring omkring indlægene :-) Jeg har ikke skrevet, at optagerfunktionen ikke virker ved splitter. Skrev blot, at jeg ikke kan optage, såfremt at signalet bliver kørt direkte i tv'et. :-)
Har forsøgt at splitte signalet før optageren, men det blev ikke ret godt - derfor mit indledende spørgsmål, hvilken Splitter Fjle99 havde brugt.

Men synes egentligt at min lille spørgsmål har taget en skæv drejning - spurgte blot, hvilken splitter Fjle99 havde brugt, da jeg ville forsøge det samme i mit tilfælde. Men dejligt at folk interesserer sig for problemstillingen.

Tror jeg prøver mig frem, ganske som RockMedØerne har skrevet :-)