Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af edinger
Aske T skrev:En side siger, at den ene skærm er god, mens anden hjemmeside siger noget andet. Flere skærme bliver omtalt som "en af de bedste skærme i dens klasse" og så bliver det hurtigt svært at finde ud af det.
De seriøse sider med valide tests – nærværende, AVForums, HDTVtest mfl. – er sjældent uenige. Så det billede, du fremmaler, kan jeg slet ikke genkende.

Derimod er det netop korrekt, som du også selv nævner et sted, at der hos forumbrugerne er alle mulige forskellige holdninger – nogle mere velunderbyggede end andre – som gør det så godt som umuligt at basere sit valg på brugerinput (alene).

Derfor:

Gør dig klart, hvad forskellene mellem de forskellige teknologier er. Og vælg de parametre, som tæller mest hos dig. Læs herefter nogle tests, og vælg den skærm, som i størst muligt omfang tilfredsstiller dine krav.
Brugeravatar
Af MigSelv
BudZa skrev:
MigSelv skrev:Jeg ville vælge japansk kvalitet, fremfor den til tider middelmådige koreanske.
Om det så skal være Panasonic eller Sony, må blive dit valg.
bla bla bla. Du kører garanteret kun i vw.
Har aldrig ejet det l...mærke af en bil, og kommer aldrig til det.
Men jeg værdsætter, at ting er samlet helt fra fabrikken, og ikke introducerer mig for alverdens underlige fejl.
Af J.H.
BudZa skrev:
MigSelv skrev:Jeg ville vælge japansk kvalitet, fremfor den til tider middelmådige koreanske.
Ha ha...sjov tankebane...hvis man anbefaler japansk fremfor koreansk så kører man sikkert i tysk-produceret bil :D
Brugeravatar
Af MigSelv
Bent odense skrev:VW er der beder kvalitet ind KIA. :)
Det tvivler jeg på, for biler kan koreanerne godt finde ud af at lave.
Af BudZa
MigSelv skrev:
BudZa skrev:
Har aldrig ejet det l...mærke af en bil, og kommer aldrig til det.
Men jeg værdsætter, at ting er samlet helt fra fabrikken, og ikke introducerer mig for alverdens underlige fejl.
Nej hvem ville nogensinde købe et fjernsyn med fejl, og for den sags skyld producere et fjernsyn med fejl. Det der korea vs japan er bs. Se på mobil markedet, der vinder Samsung frem for Sony.
Af BudZa
J.H. skrev:
BudZa skrev:
Ha ha...sjov tankebane...hvis man anbefaler japansk fremfor koreansk så kører man sikkert i tysk-produceret bil :D
Kunne du ikke fange tråden?
Af J.H.
BudZa skrev:
J.H. skrev:
BudZa skrev: bla bla bla. Du kører garanteret kun i vw.
Nej men derfor var det stadig underholdende. Er det noget du ønsker at uddybe?
Af BudZa
J.H. skrev:
BudZa skrev:
J.H. skrev: Ha ha...sjov tankebane...hvis man anbefaler japansk fremfor koreansk så kører man sikkert i tysk-produceret bil :D
Nu ved jeg ikke hvor tit du læser indlæg på dette forum. Men jeg har endnu ikke set "MigSelv" anbefale andet end plasma skærme eller panasonic. Der maler sig en stereotyp på en person der enten kun går efter et mærke eller mener at der kun er meget specifikke lande der kan finde ud af at producere et produkt.

Lidt lige som dem der sværger til VW og kun VW.
Brugeravatar
Af MigSelv
BudZa skrev:
J.H. skrev:
BudZa skrev: Kunne du ikke fange tråden?
Nu ved jeg ikke hvor tit du læser indlæg på dette forum. Men jeg har endnu ikke set "MigSelv" anbefale andet end plasma skærme eller panasonic. Der maler sig en stereotyp på en person der enten kun går efter et mærke eller mener at der kun er meget specifikke lande der kan finde ud af at producere et produkt.

Det tyder på, at du ikke har læst mine indlæg, eller er for dum til at forstå hvad der står.
Hvis du kunne læse, har jeg aldrig anbefalet plasma, medmindre man ikke skulle bruge det til andet end film. Jeg har i indtil flere indlæg, frarådet køb af plasma, hvor brugen specifikt ville være til skade for et plasmapanel ( computerskærm, PS3 brug og anden brug med statiske elementer ).
På samme vis har jeg heller ikke fremhævet Panasonic frem for et andet mærke, i et eneste indlæg. Hvis man som trådstarter, i et hvilket som helst indlæg, har spurgt til specifikke mærker/modeller, har jeg viderebragt mine personlige præferencer og evt. oplevelser. Og i disse indlæg kun nævnt Panasonic, eller andet mærke, hvis de har været en del af trådstarters modeller i spil.
Af BudZa
MigSelv skrev:
BudZa skrev:
J.H. skrev: Nej men derfor var det stadig underholdende. Er det noget du ønsker at uddybe?

Det tyder på, at du ikke har læst mine indlæg, eller er for dum til at forstå hvad der står.
Hvis du kunne læse, har jeg aldrig anbefalet plasma, medmindre man ikke skulle bruge det til andet end film. Jeg har i indtil flere indlæg, frarådet køb af plasma, hvor brugen specifikt ville være til skade for et plasmapanel ( computerskærm, PS3 brug og anden brug med statiske elementer ).
På samme vis har jeg heller ikke fremhævet Panasonic frem for et andet mærke, i et eneste indlæg. Hvis man som trådstarter, i et hvilket som helst indlæg, har spurgt til specifikke mærker/modeller, har jeg viderebragt mine personlige præferencer og evt. oplevelser. Og i disse indlæg kun nævnt Panasonic, eller andet mærke, hvis de har været en del af trådstarters modeller i spil.
Læs hvad jeg skriver!

Jeg skriver plasma ELLER panasonic.
Brugeravatar
Af MigSelv
Det gør ingen forskel, og viser kun, at du ikke læser hvad jeg skriver. Og vi behøver ikke, at gå længere end til denne tråd.
Af BudZa
MigSelv skrev:Det gør ingen forskel, og viser kun, at du ikke læser hvad jeg skriver. Og vi behøver ikke, at gå længere end til denne tråd.
Og dog, du fatter det stadigvæk ikke!

Du tror stadig problemet er at du fremhæver og anbefaler plasma skærme.

Jeg sagde bare at kvalitets mæssigt er der ingenting i vejen med det der kommer ud af Korea ELLER Japan. Hvorfor mener du at Japan er bedre til at producere fladskærme end andre lande?
Brugeravatar
Af MigSelv
BudZa skrev:
MigSelv skrev:Det gør ingen forskel, og viser kun, at du ikke læser hvad jeg skriver. Og vi behøver ikke, at gå længere end til denne tråd.
Og dog, du fatter det stadigvæk ikke!

Du tror stadig problemet er at du fremhæver og anbefaler plasma skærme.

Jeg sagde bare at kvalitets mæssigt er der ingenting i vejen med det der kommer ud af Korea ELLER Japan. Hvorfor mener du at Japan er bedre til at producere fladskærme end andre lande?
Hvor fremgår det, at jeg tror det drejer sig om at fremhæve plasma. Den har der ikke været i denne tråd. Så er det punkt omkring, at fremhæve producenter frem for andre. Det gør jeg, når spørgsmålene går direkte på navngivne producenter.
Dine posulater, går på det stik modsatte, og du har stadigvæk intet fattet, af det jeg har svaret. Især når du konstant klynger dig til postulatet omkring plasma, og hvad jeg tror. Og hvad jeg tror, er du tilsyneladende ikke klog nok til at vide.
Hvorfor kvaliteten på skærme er bedre fra Japan end Korea. Og her snakker vi samlekvalitet / kvalitetskontrol, eller mangel på samme. Har du læst alle de fantastiske indlæg fra ejerne til koreansk elektronik ( måske undtaget mobiler )? Der er ikke den ting der klages over, og ja, jeg har selv haft oplevelserne.
Nu laves intet vel i Korea eller Japan, vel snarere i Kina. Men producenten vælger måske bedre komponenter med færre tolerance afvigelser, og stiller større krav til kvalitetskontrol.
Jeg har aldrig nævnt billedkvalitet som værende dårligere, blot for rydde misforståelser af vejen.
Brugeravatar
Af edinger
Jeg må give BudZa ret i, at der tegner sig et billede.

Dog ikke, som BudZa påstår, et billede af en hær af ukritiske plasma-'fanboys', som ikke har øje for LCD-teknologiens kvaliteter.

Jeg oplever snarere en tendens, hvor forsmåede LCD-elskere råber vagt i gevær, så snart en anbefaling går i retning af andet end LCD og således gør sig skyldige i nøjagtig det, som de anklager (os) andre for.

Og det er da en lille smule ironisk :)