Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Otto J
Torben Rasmussen skrev:Lad os lige se et par af de her famøse "Evolution kits" før vi bliver alt for begejstrede ;)
Og ikke mindst prisen.

Jeg oplever det faktisk ikke som en metode til at holde folks tv opdaterede, men som en metode til at UNDGÅ det. Samsung garanterer support af et givent evolution kit ét år frem i tiden. Det vil sige, du risikerer at du køber et tv nu, om et år stopper supporten, så du skal købe et evolution kit hvis du vil bruge nye services. Et år efter stopper supporten af dét, så du skal købe et nyt kit osv. Det vil sige, de flytter software-support af tidligere modeller over på hardware som kunden skal betale for. Det vil i praksis betyde at de kan tage penge for en opgradering som de teknisk set godt kunne lave som gratis software. Man kan sige at det er bedre end slet ikke at få nogen opgradering, men jeg betragter det stadig som planlagt forældelse.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis det virkelig er tilfældet, at ældre TV nærmest "går i stykker", så skal vi nok sørge for at gøre et stort nummer ud af det (eller så stort som det nu kan blive når det er os der råber op ;) ).
Af Otto J
Torben Rasmussen skrev:Hvis det virkelig er tilfældet, at ældre TV nærmest "går i stykker", så skal vi nok sørge for at gøre et stort nummer ud af det (eller så stort som det nu kan blive når det er os der råber op ;) ).
"Går i stykker" er din formulering, men jeg tolker det sådan at hvis du ikke investerer i et hardware opgraderings-modul, så bliver dit tv præcist lige så forældet som de øvrige Samsung TV.

De optimistiske briller vil se det sådan at Samsung sørger for at de kun har ét modul de skal opdatere, indtil der kommer ny hardware der så kræver et nyere modul - men igen kun én opgradering, frem for at de skal opgradere en masse forskellige modeller. Men de pessimistiske briller, og det vil i dette tilfælde sige blandt andet mine, ser det som en cash-cow.

Om ikke andet, så baseret på min forudindtagethed med hensyn til Samsung's kundepolitikker helt generelt.