01 nov 2012, 13:33
#176128
Jeg oplever det faktisk ikke som en metode til at holde folks tv opdaterede, men som en metode til at UNDGÅ det. Samsung garanterer support af et givent evolution kit ét år frem i tiden. Det vil sige, du risikerer at du køber et tv nu, om et år stopper supporten, så du skal købe et evolution kit hvis du vil bruge nye services. Et år efter stopper supporten af dét, så du skal købe et nyt kit osv. Det vil sige, de flytter software-support af tidligere modeller over på hardware som kunden skal betale for. Det vil i praksis betyde at de kan tage penge for en opgradering som de teknisk set godt kunne lave som gratis software. Man kan sige at det er bedre end slet ikke at få nogen opgradering, men jeg betragter det stadig som planlagt forældelse.
Torben Rasmussen skrev:Lad os lige se et par af de her famøse "Evolution kits" før vi bliver alt for begejstredeOg ikke mindst prisen.
Jeg oplever det faktisk ikke som en metode til at holde folks tv opdaterede, men som en metode til at UNDGÅ det. Samsung garanterer support af et givent evolution kit ét år frem i tiden. Det vil sige, du risikerer at du køber et tv nu, om et år stopper supporten, så du skal købe et evolution kit hvis du vil bruge nye services. Et år efter stopper supporten af dét, så du skal købe et nyt kit osv. Det vil sige, de flytter software-support af tidligere modeller over på hardware som kunden skal betale for. Det vil i praksis betyde at de kan tage penge for en opgradering som de teknisk set godt kunne lave som gratis software. Man kan sige at det er bedre end slet ikke at få nogen opgradering, men jeg betragter det stadig som planlagt forældelse.
Mvh. Otto
