Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Pniels
Hej igen
Jeg har handlet ved Elgiganten i Holstebro, og de sagde der ikke var flere 980 i landet, og jeg okker ikke at skal til at klage til forbrug.dk, især hvis 960 er dårligere end 760, og jeg har ikke set en 960 i aktion og holstebro skulle ikke have en hjem uden jeg ville have den, men de havde en 860 i 47 tommer og der er stor forskel i hastighed på feks at loade dr.nu i browser, i denne tilfælde er 860(dobbelt kerne processer) bare meget hurtigere end 760 men får man det brugt?

Indlægget er postet som en advarsel til andre så i er forberedt, at det åbenbart ikke kan betale sig at repererer et tv i dag, og man kan komme til at stå i en dum situation, hvis ikke modellen findes mere.

Sådan som jeg ser det, synes jeg det er LG der er problemet og ikke Elgiganten.
Af dk9000
Pniels skrev:Hej igen
Jeg har handlet ved Elgiganten i Holstebro, og de sagde der ikke var flere 980 i landet, og jeg okker ikke at skal til at klage til forbrug.dk, især hvis 960 er dårligere end 760, og jeg har ikke set en 960 i aktion og holstebro skulle ikke have en hjem uden jeg ville have den, men de havde en 860 i 47 tommer og der er stor forskel i hastighed på feks at loade dr.nu i browser, i denne tilfælde er 860(dobbelt kerne processer) bare meget hurtigere end 760 men får man det brugt?

Indlægget er postet som en advarsel til andre så i er forberedt, at det åbenbart ikke kan betale sig at repererer et tv i dag, og man kan komme til at stå i en dum situation, hvis ikke modellen findes mere.

Sådan som jeg ser det, synes jeg det er LG der er problemet og ikke Elgiganten.
Det er også LG der bestemmer i sidste ende
Af jones31
Ok var bare ment som hjælp, kunne sagtens fikse en lev for dig. Men du ville aldrig få en lm960 som erstatning, den er ikke tilsvarende, da den jo også har duel core processer. 3d er også bedre på den.
Af Pniels
jones31 skrev:Ok var bare ment som hjælp, kunne sagtens fikse en lev for dig. Men du ville aldrig få en lm960 som erstatning, den er ikke tilsvarende, da den jo også har duel core processer. 3d er også bedre på den.
Lyder spændende hvor mange penge sender du med? 8)

Har du set 980 - 760 - 960 side om side.

Andgående 3d, er det vel den samme motor i 960 og 760, og er det tilfældet så er det meget lidt man får ekstra af 3d og på vise områder tror jeg man mister noget, som jeg husker min 980.

Jeg vil give dig ret i at du får bedre og hurtige smart tv i 960 som skulle være det samme i 860 som jeg har set.

Jeg ved ikke med lyden, men 760 er et pænt stykke efter 980, men der skulle jo være en ekstra højtaler i 8+960, ved ikke om den kommer på omgangshøjde med 980?
Af lgowner
jones31 skrev:Ok var bare ment som hjælp, kunne sagtens fikse en lev for dig. Men du ville aldrig få en lm960 som erstatning, den er ikke tilsvarende, da den jo også har duel core processer. 3d er også bedre på den.
tror du kan glemme alt om tilsvarende. ser du en Mercedes S class blive til en C class året efter?

du taler om en 9xx serie model år 2011, og der skulle byttes til en 9xx serie år 2012. begge skærme har tilfælles at de har samme teknologier og features. Fordi de er nyere og ændret lidt på en 2012 model, gør tilsvarende så ikke 2011 serie dårligere.
980 serie skærmene har stadig fået bedre anmeldelser end dens nye serie i samme klasse.

så processor, nyere software og ændret software gør ikke 980 serien ringere, bare ældre. Hvis disse ekstra funktioner nu skal gøre forhandleren i stand til at nedgradere en erstatning, så har forbrugeren gevaldige problemer i fremtiden, bare fordi producenten sætter en nyere software eller anden gimmick i som ikke er produktets primære anvendelse.

inde for bilbranchen går det lidt modsatte vej, du har en 2008 model som i dag vil svare til en klasse højere inde for flere mærker, så ville din plan betyde, at var der en erstatningssag, så skulle forbrugeren have penge+bil i tilfælde at den erstattes 100% af forsikring, da typen så ikke fås mere eller tilsvarende findes.

sorry,
LG burde ikke vurdere sine egne skærme i deres topserie, så meget ringere året efter. Det siger så bare lidt om LG og deres salgsstrategi og tillid til egne produkter, hvis en erstatning for 2011 serien betyder du får en model fra en serie som er dårligere ift. top modellen sidste år.

Ejeren burde ikke have accepteret den 760 model, selvom det lød ok, økonomisk set.
En forsikring havde håndteret det bedre når modellen ikke er 1 år gammel.
Af jones31
Kunden har ved LG service ret til bare og få pengene tilbage og så selv købe en model, du for ikke den nye model af dem. Sådan har det været hele tiden.

Nej gør den ikke ringere, men du for flere ting i den nye og processerne bruger du både på billed og til smart tv. Og Jo du bruge Duel core til primære anvendelse.
Af lgowner
jones31 skrev:Kunden har ved LG service ret til bare og få pengene tilbage og så selv købe en model, du for ikke den nye model af dem. Sådan har det været hele tiden.
der er vi helt enig, så kan kunden vælge en skærm som matcher personlige krav, og vælges dyrere model, så er det kundens beslutning.

Så er det løsningen, hvis ønsket, han skal gå tilbage med :)
Af Pniels
Hej igen

Lige en lille krølle på historien:
Jeg blev i dag den 15-10-2012 kontaktet af transporten, at han havde et tv til mig, jeg troede lige mit 980 kom tilbage, men det var et låne tv,skønt når den gamle blev afhentet den 13-09-2012 erklæret død den 20-09-2012 og jeg afhentede en ny 760T den 24-09-2012 :(