Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af klingenberg
Et tv som har fået virkeligt gode anmeldelser fra en stor mængde sites, går du sjældent galt i byen med.

Som nævnt taber et tv ligesom en bil enormt meget værdi det første år, ofte op mod 50%, hvorimod udviklingen indenfor for tv langtfra følger med her.

Et eksempel er Samsungs plasmatopmodeller, som primært er har fået et kamera og dualcore processor(generelt ligegyldigt), men relativt få andre ændringer og stort set samme billedkvalitet. Du kan eks få PS64D8005 til 14k, og 59D7005 til 9k. Sidstnævne er et vildt awesome :)

Et budget på 18k er ret solidt til et godt tv, og spørgsmålet er så bare om den merpris du betaler for eksempelvis VT50 over ST50 er det værd. ST50 er et virkeligt godt fjernsyn til prisen.

Hvis man laver en kurve over pris/performance, tror jeg den begynder at flade ud ved ST50 og D7/8000.

Det blev sku et semilangt indlæg.

Konklusion: Skulle jeg købe en model fra i år skulle det helt klart være Panasonic, hvorimod jeg ved Samsung til enhver tid ville vælge 11' modellerne.

Og klart hellere et 55' ST50 end et 50 VT50, Size DOES matter ;)
Af Abubu
Fede svar :)

Tror jeg har sprunget lidt væk fra det samsung pjat, da jeg gerne ville have et fjernsyn der har den bedste billedkvalitet og hurtig respons, end at ende med et fjernsyn der koster fordi det prøver at være "lir" :)

Så jeg står og tripper lidt på om det skal være VT50 eller ST50 :)

Tusind tusind tak for alle respons gutter :) Me happy
Af Mysen
Husk at størrelsen er ækvivalent med detaljegraden i billedet. Hvis du har plads, og det passer ind æstetisk, så er det en god idé, at købe nummeret større, end du indledningsvist har regnet med. Du kan f.eks. stadig få en 64" D8005 plasma til omtrent 15 kilo eller den lidt mindre PS59D7005 til 9.000. Hvis du er bestemt på 50". så er ST50 eller VT50 nok de bedste valg, hvor det til gengæld kun er dig, der kan tage stillig til, om du vil ofre det ekstra guld, som VT50 koster i forhold til ST50.
Af Abubu
Jeg havde i forvejen kigget på de største modeller af vt50 og st50 (altså 65 tommer), det jeg bare er usikker på er om vt50 er de penge mere værd end st50 i billedkvali og respons? :)
Af Mysen
Hvis dit loft er 18.000 er det så ikke underordnet?
Af klingenberg
Abubu skrev:Jeg havde i forvejen kigget på de største modeller af vt50 og st50 (altså 65 tommer), det jeg bare er usikker på er om vt50 er de penge mere værd end st50 i billedkvali og respons? :)
De fleste anmeldelser peger på at forskellen ikke er ret stor. Pt koster den danske vt50 dog kun ca 2k ekstra, hvilket ikke er ret meget i den størrelse, så det virker vt50 som det helt klare valg. Kommer forskellen over 3k, havde jeg dog nok valgt st50.
Mysen skrev:Hvis dit loft er 18.000 er det så ikke underordnet?
Ikke nødvendigvis. Jeg havde ikke noget bestemt loft da jeg købte et tv, hvor valget primært stod mellem ST55/65 og D7000, der ikke imho har nogen betydningsfulde forskelle. D7000 var bare klart det bedste tilbud.

Der er vel heller ingen grund til at købe en bil til 1 mil, bare fordi det er loftet.
Brugeravatar
Af edinger
Det er egentlig ikke så svært.

Der er vist ingen, som argumenterer imod, at bigger is better.

Så hvis valget står mellem 55ST50 og 50VT50, er førstnævnte en vinder.

Til 15K er Samsung 64D8005 dog også virkelig værd at overveje.
Af Abubu
Vil gerne vente til jeg får råd til det ultimative fjernsyn, så jeg kan nyde det i mange år :)
Brugeravatar
Af edinger
Abubu skrev:Vil gerne vente til jeg får råd til det ultimative fjernsyn, så jeg kan nyde det i mange år :)
Øhh, ST50 og D8005 ånder referenceskærmen VT50 i nakken. Så medmindre det er Sharps 'Elite'-skærm til små 40.000 kroner, du sparer op til, er der ikke så meget mere at "vente på".
Af teknikeren09
hvis du vil spare op til et tv der er lidt bedre, så tag et kig på 55LM960W.

den er dyre.... men WOW... det tv er virkelig fantastisk...

prøv overvej det tv :D
Af klingenberg
Abubu skrev:Vil gerne vente til jeg får råd til det ultimative fjernsyn, så jeg kan nyde det i mange år :)
Impossible. Indenfor teknologi som tv/pc/smartphones er alt det du køber idag, uanset hvor ultimativt det er, forældet i morgen :)
Af Mysen
klingenberg skrev:
Mysen skrev:Hvis dit loft er 18.000 er det så ikke underordnet?
Ikke nødvendigvis. Jeg havde ikke noget bestemt loft da jeg købte et tv, hvor valget primært stod mellem ST55/65 og D7000, der ikke imho har nogen betydningsfulde forskelle. D7000 var bare klart det bedste tilbud.

Der er vel heller ingen grund til at købe en bil til 1 mil, bare fordi det er loftet.
Du har vist ikke fanget, hvad han ønsker. Han VIL have 65", og han vil MAKS bruge 18.000. Ergo er det ligegyldigt, om VT50 er de ekstra penge værd, når den er for dyr.

Hvis der skal en bilsammenligning til, så svarer det lidt til, at han overvejer den anmelderroste Opel Astra, men ikke kan beslutte sig, fordi Insignia'en er bedre, men også for dyr. Og han vil ikke have insignia'en med den lille motor...
Af Mysen
teknikeren09 skrev:hvis du vil spare op til et tv der er lidt bedre, så tag et kig på 55LM960W.
Hvor har du fra, at det er "lidt bedre"?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du køber vel noget der er tilfredsstillende for dig nu. TV'et bliver jo ikke ringere af at der kommer noget nyt, så vælg den skærm der er tilfredsstillende og hold op med at kigge på nyt TV før det gamle får skavanker du ikke kan leve med.