Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af BudZa
[/quote]syntes nu ikke plasma er dårlig i dagslys, lcd er bedre, men kan også komme i problemer... har iøvrigt aldrig set et plasma performe så dårligt i dagslys som philips 5406, som er et mat lcd tv fra 2009, her bliver billedet virkelig udtværet.

plasma har bredere betragtnings vinkler, jeg ser dog personligt ikke betragtningsvinkler som et stort problem ved de fleste bedre lcd tv.

mht. design så er plasmaer kommet rigtig godt med de er også blevet rigtig slanke.
design er selvfølgelig en smagssag, selv syntes jeg mit eget pz950, panasonivc vt50, samt samsungs topplasmaer hører til blandt de pæneste tv på markedet...[/quote]

Lige præcis design er en smagssag, men det anfægtede jeg heller ikke, jeg sagde at der er stor forskel på størrelsen af rammen og dybden mellem lcd og plasma.

Ellers er jeg enig i resten du skriver.
Brugeravatar
Af MigSelv
BudZa skrev:Inden du træffer din beslutning, bør du dog have gjort dig klart, hvad som for dig udgør et "godt billede". Om du foretrækker den uimponerende, neutrale gengivelse eller en gengivelse med fuld knald på farverne og (kunstigt) flydende billeder.

Det ser for mig ud til at du tager side.
Hvis en beskrivelse af to teknologier, hvor den ene bare er mere "naturtro", hvorfor kalde det for at "tage side" ? Medgivet, edinger har valgt side, i forhold til hvad personen her vægter højest.
Der oplyses endda om forskellen på teknologierne, og brugeren kan jo så selv tage stilling.
Brugeravatar
Af MigSelv
BudZa skrev:Plasma fanatiker :)
Så skriv godt om lcd, så kan vi kalde dig for lcd fanatiker.
Trådstarter spørger om gode råd, hvor er dit råd eller besyv omkring en god skærm?
Af BudZa
Til "migselv"

Du har mange andre tråde opfordret folk til at købe plasma fjernsyn. Så det kommer ikke som en overraskelse at du skriver pro plasma.

Hvis du gad at læse hvad jeg har skrevet længere nede i tråden ville du finde ud af at jeg har renset plus og minus op for både plasma og lcd.
Brugeravatar
Af edinger
Trådstarter er forhåbentlig pro saglighed og har fået tilstrækkelig input i denne tråd til at træffe et informeret valg.
Af lennon
Som nævnt kan der være mange gode grunde til at vælge LCD frem for plasma - bare ikke rå billedkvalitet . Her konkluderer samtlige seriøse test at plasmateknologien stadig er synligt bedre - specielt mht film og sport i dunkel/mørk stuebelysning.