Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af keler
lgowner skrev:
PhDream skrev:Du flueknepper unødvendigt. Jeg er endnu ikke stødt på nogen, som beskriver blæser-larm som buzzing. Har heller ikke hørt blæsere, som buzzer. Måske kun, hvis blæseren er defekt eller hvis noget sætter sig fast i den.
så du har altid ret?, hvor lever nogen i en lille verden. :s

Hvor er det heldigt at i mange forums, er der nogen som hører dem du ikke hører på.
I det her tilfælde har han altså.
Brugeravatar
Af MigSelv
lgowner skrev:
Hjarsen skrev:Den burde ikke buzze. Idet der ingen blæser er i. :o
det er vist kun 42" modellen som ingen blæser har i, og det er så den omtalte model her? :)

ellers er buzzing jo både plasma støj og blæser støj. LG plasma har ingen blæsere og de buzzer da også for nogle.
Buzzing i forbindelse med et plasma tv, har aldrig refereret til andet end trafostøj.
Denne opstår typisk ved meget lyse scener, da dette kræver mest af trafoen. En model fra Samsung, havde problemet i udpræget grad, hvor vi nærmest var i afdelingen for vinkelsliber støj.
Plasma buzzing findes på alle modeller, men skal normalt ikke være højere end "hørbart når der er helt stille i lokalet". Under normalt brug, og et ikke defekt tv, vil buzzing ikke være et problem/hørbart.
Hvad du ellers vil tolke som buzzing, må stå for din egen regning.
Brugeravatar
Af MigSelv
lgowner skrev:
PhDream skrev:Du flueknepper unødvendigt. Jeg er endnu ikke stødt på nogen, som beskriver blæser-larm som buzzing. Har heller ikke hørt blæsere, som buzzer. Måske kun, hvis blæseren er defekt eller hvis noget sætter sig fast i den.
så du har altid ret?, hvor lever nogen i en lille verden. :s

Hvor er det heldigt at i mange forums, er der nogen som hører dem du ikke hører på.
Det må så være i de fora, hvor de ikke ved hvad der snakkes om.
Af lgowner
MigSelv skrev:Hvad du ellers vil tolke som buzzing, må stå for din egen regning.
hvis du vil forvente at hjælpe folk i fremtiden, skal du nok se og åbne op for luften til hovedet, for den besked, lander særlig hårdt for dem som ikke ved hvad du taler om, og du gør igen grin med dem som ikke forstår dig.?

jeg fortolker ikke buzz, jeg forklarer at ikke alle ved hvad buzz,støj,summen og andre alias udtryk for de lyde er, og man skal ikke lægge ord i munden på andre, fordi man tror man har ret og det inkluderer så også dig selv. hvordan du vil fortolke det, står så for egen regning.
MigSelv skrev:Det må så være i de fora, hvor de ikke ved hvad der snakkes om.
som du ikke kommer i for du har jo er bedrevidende, det er feset ind. forsæt bare ned af nedløbsrøret der.

Når dem som ved alt om ordet buzz og tv støj;
Prøv at slå eksempler på "tv noise buzz" op på google, så er der masser af forklaringer på jeres buzz, og ikke mange matcher jeres plasma buzz.
det kommer alt ialt frem til det, jeg sagde: at brugere som ikke kender buzz udtrykket, får mange forklaringer på nettet og vil let kunne forvirre selv den klogeste klogeåge her i forum, som er 100% på at det er en trafo på skærmen som laver støj, fordi brugeren så brugte et forkert udtryk. det handler alt ialt om hvordan brugeren kommer frem til buzz på tv, er det højttaleren? kablingen? etc..
Verden er meget størrere end jeres fag-semi udtryk som kun hører til i jeres små verdener. lær at forstå brugerene i vil hjælpe så kan i bedre forklare end at forvirre og virke mega-nørd agtige.
Brugeravatar
Af MigSelv
lgowner skrev:
MigSelv skrev:Hvad du ellers vil tolke som buzzing, må stå for din egen regning.
hvis du vil forvente at hjælpe folk i fremtiden, skal du nok se og åbne op for luften til hovedet, for den besked, lander særlig hårdt for dem som ikke ved hvad du taler om, og du gør igen grin med dem som ikke forstår dig.?

jeg fortolker ikke buzz, jeg forklarer at ikke alle ved hvad buzz,støj,summen og andre alias udtryk for de lyde er, og man skal ikke lægge ord i munden på andre, fordi man tror man har ret og det inkluderer så også dig selv. hvordan du vil fortolke det, står så for egen regning.
MigSelv skrev:Det må så være i de fora, hvor de ikke ved hvad der snakkes om.
som du ikke kommer i for du har jo er bedrevidende, det er feset ind. forsæt bare ned af nedløbsrøret der.

Når dem som ved alt om ordet buzz og tv støj;
Prøv at slå eksempler på "tv noise buzz" op på google, så er der masser af forklaringer på jeres buzz, og ikke mange matcher jeres plasma buzz.
det kommer alt ialt frem til det, jeg sagde: at brugere som ikke kender buzz udtrykket, får mange forklaringer på nettet og vil let kunne forvirre selv den klogeste klogeåge her i forum, som er 100% på at det er en trafo på skærmen som laver støj, fordi brugeren så brugte et forkert udtryk. det handler alt ialt om hvordan brugeren kommer frem til buzz på tv, er det højttaleren? kablingen? etc..
Verden er meget størrere end jeres fag-semi udtryk som kun hører til i jeres små verdener. lær at forstå brugerene i vil hjælpe så kan i bedre forklare end at forvirre og virke mega-nørd agtige.
Jeg kan forklare det for dig, men ikke forstå det for dig.
Du tolkede buzz som alt fra trafostøj til blæsere, hvis du skrev hele termen i Google "PLASMABUZZ", så kommer den rigtige forklaring.
Dine forklaringer og opråb, bringer ikke andet end støj, og jeg taler ikke om buzz.
Du skriver også, ganske urigtigt, om hvilke størrelser af Panasonics tv der har blæsere ( den nye 50 serie ).
Hvis du gad læse mit tidligere indlæg, er der en ganske fornuftig forklaring på termen buzz, når vi snakker plasmatv.
Af PhDream
lgowner skrev: Verden er meget størrere end jeres fag-semi udtryk som kun hører til i jeres små verdener. lær at forstå brugerene i vil hjælpe så kan i bedre forklare end at forvirre og virke mega-nørd agtige.
Du har skabt et problem ud af ingenting.

Du er den eneste, der er forvirret og forvirrer andre. Du vil have, at ordet buzz skal dække over alle mulige former for støj, når alle andre er enige om, at ordet bruges om trafostøj, altså den normale plasma-støj, som alle plasma tv udsender og som varierer alt efter hvilket indhold, der vises på skærmen.
Af lgowner
MigSelv skrev:Du skriver også, ganske urigtigt, om hvilke størrelser af Panasonics tv der har blæsere ( den nye 50 serie ).
du har godt nok et lavt selvværd? og du er forhåbentlig ikke ældre end 15 for ellers har du godt nok fået ødelagt dit eget liv her. Sagde jeg dig imod her,nej og du flueknepper på den også? din forstand rækker meget kort her.

At du vil sætte folk på plads hver gang der kommer indlæg, er et tegn på egoisme, og at PhDream også vil fortsætte med at køre på at der kun findes buzz i plasma og når de udtryk sættes sammen, er der kun en forklaring, det må stå for jeres regning når brugeren så siger skærmen altså ikke er plasma mere eller at lyden kommer fra højttalere. I skal vist lære at læse.
påståelige er nok mere jeres problem og klogeåge tendenser som rækker meget kort i forumet.

man skal desværre ikke tro alt man læser, det er helt klart dokumenteret af jer her. bedrevidende egoistiske mennesker findes vist ikke.

lgowner skrev:ellers er buzzing jo både plasma støj og blæser støj. LG plasma har ingen blæsere og de buzzer da også for nogle.
her gentages så min påstand som i siger IKKE er korrekt? at plasma støj/buzz og blæser støj ikke kan være begge dele for nogle brugere? forklar lige at jeg ikke har forstået trafo forklaring? og at jeg siger det er noget andet?
PhDream skrev:Du vil have, at ordet buzz skal dække over alle mulige former for støj.
Jeg vil have i skal FORSTÅ at brugere ikke ved hvad buzz er, så når de forklarer at tv't laver støj, så kommer buzz på banen og i påstår uden at lytte, det er din trafo. så forklarer brugeren om det ikke er ledninger eller højttaleren for her kommer noget støj. Altså det kan for jer være rigtig og for en ny bruger være noget andet. fes den ind nu. I har da flueknepperet mere end lovligt er her.

I skal vist ikke hjælpe folk, når i kun kan forstå en slags forklaringer, og slet ikke kan forstå brugere, så er jeres hjælp uduelig og misledende.
Et godt råd: hold jer fra at forklare når i ikke kan forstå.
Brugeravatar
Af MigSelv
lgowner skrev:
MigSelv skrev:Du skriver også, ganske urigtigt, om hvilke størrelser af Panasonics tv der har blæsere ( den nye 50 serie ).
du har godt nok et lavt selvværd? og du er forhåbentlig ikke ældre end 15 for ellers har du godt nok fået ødelagt dit eget liv her. Sagde jeg dig imod her,nej og du flueknepper på den også? din forstand rækker meget kort her.

At du vil sætte folk på plads hver gang der kommer indlæg, er et tegn på egoisme, og at PhDream også vil fortsætte med at køre på at der kun findes buzz i plasma og når de udtryk sættes sammen, er der kun en forklaring, det må stå for jeres regning når brugeren så siger skærmen altså ikke er plasma mere eller at lyden kommer fra højttalere. I skal vist lære at læse.
påståelige er nok mere jeres problem og klogeåge tendenser som rækker meget kort i forumet.

man skal desværre ikke tro alt man læser, det er helt klart dokumenteret af jer her. bedrevidende egoistiske mennesker findes vist ikke.

lgowner skrev:ellers er buzzing jo både plasma støj og blæser støj. LG plasma har ingen blæsere og de buzzer da også for nogle.
her gentages så min påstand som i siger IKKE er korrekt? at plasma støj/buzz og blæser støj ikke kan være begge dele for nogle brugere? forklar lige at jeg ikke har forstået trafo forklaring? og at jeg siger det er noget andet?
PhDream skrev:Du vil have, at ordet buzz skal dække over alle mulige former for støj.
Jeg vil have i skal FORSTÅ at brugere ikke ved hvad buzz er, så når de forklarer at tv't laver støj, så kommer buzz på banen og i påstår uden at lytte, det er din trafo. så forklarer brugeren om det ikke er ledninger eller højttaleren for her kommer noget støj. Altså det kan for jer være rigtig og for en ny bruger være noget andet. fes den ind nu. I har da flueknepperet mere end lovligt er her.

I skal vist ikke hjælpe folk, når i kun kan forstå en slags forklaringer, og slet ikke kan forstå brugere, så er jeres hjælp uduelig og misledende.
Et godt råd: hold jer fra at forklare når i ikke kan forstå.
Hvis vi forholder os til trådstarters tv, hvornår er en ST50 blevet andet end et plasma tv? Trådstarter nævner en buzzende lcd skærm, og ja, det kan også være trafostøj, men dog ikke plasma buzz ( og det spørges der om i første omgang ). Så begynder du, at ridse alle mulige former for støj op, men ingen af dem kan puttes i kategorien plasma buzz.
Jeg kan ikke forstå, at du i andre indlæg piver over tonen, når du selv synker så lavt som du gør. For sidste gang, når der tales om buzz i forbindelse med et plasma tv, er der tale om trafostøj.
Hvis du ikke kan tåle, at du irettesættes når du fejlinformerer, så stop med fejlinformationer.
Af PalleJo81
har panasonic 47ET50Y , og köbte det i elgiganten-Sverige. jeg fik ingen avatar med der .

så vil jeg höre omkring jeres buzz prat på min skärm, er det en elektrisk transformer som stöjer og er det så normalt? eller skal jeg sende den tilbage, jeg sidder kun 2 meter fra og det er tydligt når jeg ser tv.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
OK, drenge, så tæller I lige alle sammen til 10 før I skriver jeres næste indlæg. Hvis ikke tonen forbedrer sig MARKANT, så sletter jeg jeres indlæg uden varsel.
Af lgowner
Indhold slettet af moderator. Læs mit sidste indlæg og tal pænt.
Af kennethm
puha en diskussion der kom ud af mit spørgsmål :p

Jeg vil ikke gøre mig klog på hvilket udtryk for støjen fra mit tv der er korrekt, troede bare det hed buzzing når den brummede.
Min far har et prisbilligt Samsung 43" plasma i stuen, hans brummer lige fra den bliver startet til man slukker, her er det ikke noget med den brummer mere ved lyse/hvide billeder. Det må så være buzzing fra en blæser?
Derinde sidder man 3 meter fra skærmen og det kan tydeligt høres.

Mit tv er 50", jeg sidder ca. 2 meter fra skærmen og nyder at den er så stor. Men ligeså snart der er hvide scener på skærmen, så synes jeg den brummer meget!
Så "buzzing" er der ikke noget af, det kan jeg ihvertfald ikke høre, men den høje brummen irritere mig når først jeg lægger mørke til det, her tænker jeg så på:
ville en ombytning af tv'et hjælpe, eller er det bare noget jeg bør finde mig i?

Det sjove er, min kæreste siger hun ikke kan hører det, selvom jeg skruede volumen helt ned og gjorde lokalet stille, og skiftede mellem internet-siden google som er meget hvid, og så trykkede på menu for at gøre skærmen mørk, jeg kan tydeligt hører forskel, og synes dælme jeg skal have meget lyd på tv'et for at overdøve det O-O

skal skærmen byttes eller skal jeg vænne mig til det? For kan godt klare det, men ville da gerne undvære det.
Har overvejet at pakke tvet ind i noget lydisolerende omme bagpå evt :p
Af lgowner
kennethm skrev:Min far har et prisbilligt Samsung 43" plasma i stuen, hans brummer lige fra den bliver startet til man slukker, her er det ikke noget med den brummer mere ved lyse/hvide billeder. Det må så være buzzing fra en blæser?
du kan nu blive udsat for chikane med sådanne udtalelser, der er nogen som føler dette støder dem og du må irettesættes.
PalleJo81 skrev:så vil jeg höre omkring jeres buzz prat på min skärm, er det en elektrisk transformer som stöjer og er det så normalt? eller skal jeg sende den tilbage, jeg sidder kun 2 meter fra og det er tydligt når jeg ser tv.
du sidder desværre nok i samme bås som ovennævnte, og ja, afhænging af hvordan lydene opfattes kan det være trafo som der er nævnt af andre eller det kan være noget helt andet som de herrer i tråden her nok kan give et klogt svar på. :D
Brugeravatar
Af MigSelv
kennethm skrev:puha en diskussion der kom ud af mit spørgsmål :p

Jeg vil ikke gøre mig klog på hvilket udtryk for støjen fra mit tv der er korrekt, troede bare det hed buzzing når den brummede.
Min far har et prisbilligt Samsung 43" plasma i stuen, hans brummer lige fra den bliver startet til man slukker, her er det ikke noget med den brummer mere ved lyse/hvide billeder. Det må så være buzzing fra en blæser?
Derinde sidder man 3 meter fra skærmen og det kan tydeligt høres.

Mit tv er 50", jeg sidder ca. 2 meter fra skærmen og nyder at den er så stor. Men ligeså snart der er hvide scener på skærmen, så synes jeg den brummer meget!
Så "buzzing" er der ikke noget af, det kan jeg ihvertfald ikke høre, men den høje brummen irritere mig når først jeg lægger mørke til det, her tænker jeg så på:
ville en ombytning af tv'et hjælpe, eller er det bare noget jeg bør finde mig i?

Det sjove er, min kæreste siger hun ikke kan hører det, selvom jeg skruede volumen helt ned og gjorde lokalet stille, og skiftede mellem internet-siden google som er meget hvid, og så trykkede på menu for at gøre skærmen mørk, jeg kan tydeligt hører forskel, og synes dælme jeg skal have meget lyd på tv'et for at overdøve det O-O

skal skærmen byttes eller skal jeg vænne mig til det? For kan godt klare det, men ville da gerne undvære det.
Har overvejet at pakke tvet ind i noget lydisolerende omme bagpå evt :p
Som nævnt i tidligere indlæg, var der nogle Samsung plasmamodeller der havde buzz, udover hvad der må være acceptabelt. Disse modeller må henføres under fejlkonstruktion. En lignende fejlkonstruktion ramte en plasmamodel fra Panasonic ( mener det var G20 ), her sad en komponent uhensigtsmæssigt på powerboardet.
Ved helt lys skærm, eller indhold med meget lyse scener ( hvor en stor del af skærmen er lys ), vil der kunne høres buzz. Dette høres i de fleste tilfælde og under normale forhold ikke, men er der helt stille i lokalet og ingen lyd på tv, så kan man sikkert høre det. Placering af tv samt møblering af stuen, kan også være en medvirkende faktor til, om man hører buzz eller ej. Din beskrivelse hvor du kalder det brum er plasma buzzing
En ting er dog sikkert, hvis man dæmper al lyd, og bevidst leder efter lyden, så skal man nok høre den på et eller andet tidspunkt.
Jeg kan ikke skrive, at sådan skal dit tv lyde, men buzz i givne situationer er hørbart. Og hvis dit tv ikke er defekt, vil ombytning intet løse ( med din beskrivelse, tror jeg ikke på en defekt ).
Valg af billedprofil kan også have indflydelse i negativ retning. Dynamisk profil, høj indtilling af kontrast i andre profiler, vil medføre en øget buzz.
Senest rettet af MigSelv 13 jul 2012, 15:41, rettet i alt 1 gang.