Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kennethm
Dusty: det lyder ikke betryggende. Så kan det være jeg er nød til at køre et break-in alligevel :((
Synes bare stadig ikke det kan være rigtigt man skal det når de normale forbruger intet ville ane om dette jo.

Scaw: som du nævner, så ja det er lige præcis hvad der skræmmer mig væk.
Er så meget i tvivl om det er det korrekte valg nu, for er virkelig ikke interesseret i at gå konstant og frygte for min skærm. Det er den ikke de penge værd.

Lige pt. Står det sådan til at jeg får skærmen med hjem imorgen, samt to par 3d briller og så tester jeg tv'et.

Og som side-info, så står expert sælgerne virkelig fast i deres information om Panasonics garanti for burn-in, hvor jeg vil få byttet mit tv til et nyt såfremt burn-in opstår, de har det på papir til mig når jeg henter tv'et imorgen så såfremt dette burn-in forekommer, så hænger de på mig!

Men er sådan i tvivl om det er skærmen jeg vil have, har fået et godt tilbud på en LG lm670 47".
Det er to vidt forskellige billeder, så har heldigvis 14 dages returret på Panasonicen, så nu skal der bare testes løs imorgen.

Ps. Grunden til LGen har min interesse er bl.a. Pga. Design samt passiv 3d, strømforbrug og billedkvalitet kan jeg godt lide, med det sagt har jeg endnu ikke prøvet plasma jo så det bliver spændende O_O
Af kaja69
Hey, hvordan er det gået med din ST50? Har du måtte "køre det ind"? Overvejer selv ST50, men er ikke vild med at skulle nurse et TV må jeg sige.
Af kennethm
Kaja69: hej, jeg har ikke kørt break-in på skærmen,fordi jeg har fået at vide af 2 sælgere nu at Panasonic udgiver en garanti hvori at hvis burn-in opstår, så bytter de min skærm. Jeg har fået telefon nummer og navn på sælgeren som solgte mig tv'et i ekspert hvorpå han sagde at sker der det mindste så ringer jeg til ham og så sørger han for det hele, så har en form for burn-in-garanti.

Så jeg gik igang med at spille diverse ps3 spil, både i 3d og 2d, så blu Ray film osv. Og har intet oplevet endnu, min skærm fungere som en drøm og selv med mine "amatør" øjne kan jeg tydeligt se at den her plasma giver et langt flottere billede end LED skærmene fra diverse topmodeller, synes virkelig billedet er kanon selvom jeg altid har været til LED pga jeg godt kan lide det kunstige :p
Men er fuldt ud tilfreds!

Så jeg vil helt klart anbefale skærmen hvis du vil have en stor skærm med fantastisk 2d billede (både hd og sd kvalitet) samt full hd 3d!

Det eneste minus jeg endnu har fundet, er noget såkaldt "trafo-støj" som opstår ligeså snart der er meget hvide/lyse farver på skærmen, så summer den en smule men det er til at leve med kontra billedekvaliteten! :)
Af Mysen
Fin tilbagemelding. Det er dejligt, at du er blevet glad for din skærm. Jeg quoter lige en del af dit indlæg, for der er mange, der er skræmt fra en plasmaskærm pga. buzz. Det er ok at søge en lydløs LCD model, men man skal lige overveje, om det er det værd.
kennethm skrev:Det eneste minus jeg endnu har fundet, er noget såkaldt "trafo-støj" som opstår ligeså snart der er meget hvide/lyse farver på skærmen, så summer den en smule men det er til at leve med kontra billedekvaliteten! :)
Dermed ikke sagt, at alle kan leve med det. Jeg HADER buzz på min skærm, men jeg ville ikke bytte den og det gode billede til en lydløs model med et knap så godt billede.
Af allo
Kennethm:
"jeg har fået at vide af 2 sælgere nu at Panasonic udgiver en garanti hvori at hvis burn-in opstår, så bytter de min skærm" - har du fået at vide at de vil bytte skærmen i starten eller uanset hvornår (og hvis) det skulle ske i løbet af de først 2år (garanti-periode)??? - for jeg har lige (for 2dage siden) fået burn in på mit VT30 (det er ca.knap 8mdr.gl.) - 'health-logo' fra et Xbox spil...- pisse irriterende...- og lige så irriterende som den retention som jeg slås med hver gang jeg har brugt tekst-tv i mere end et min.
Af kaja69
Det er da ikke i orden, og at billedet fra teksttv bliver hængende er da langt ude for en topmodel! Er det bare sådan at man for at få det gode plasma billeede må acceptere buzz og retention og evt burn-in?
Af allo
det er nok ikke noget som du har lyst til at tale med mig om Kaja69 :-D - for jeg finder det (som mmmeeeggget få andre) helt til grin at der bliver savlet m.m. så meget over alt der har med alm.tv og top-modeller at gøre og at folk jubler over de 'forbedringer' der dukker op år efter år...- for mig er det til grin at stort set ingen gør noget ved de 50/50 løsninger man kalder for 'årets top-modeller og recommendet'...jeg har larmende fans og retention og nu også burn in - og ingen (hverken sælger eller producenten) synes at der skal og burdes gøre noget ved det - så det med 'flot billede og bedre end sidste m.m.års model' - det kan jeg ikke bruge til en pind...- men det kan og gør mange andre der har 3.eller 4.lcd eller plasma tv siden 2000...
Af PhDream
@ allo:

Du er slet ikke den eneste, der synes, at det er latterligt, at plasma anno 2012, uanset om det er en topmodel eller ej, lider af børnesygdomme som buzz og burn-in.

Jeg synes også at det er latterligt, at der i div. anmeldelser ikke er mere fokus på disse mangler. Hvad skal man gøre med et tv, som har perfekt billede, fantastisk sort, men buzzer ad h... til og får retention efter 1 min. tekst-tv? Sende det retur? Det er ikke nemt at pakke store tv ned igen og evt. selv sørge for fragt. Sælge tv'et til en eller anden stakkel og miste en masse penge på det? Det er amoralsk. Andre muligheder, hvis nu producent og forhandler ikke vil hjælpe?

Jeg mener, at det er til dels vores, forbrugernes, skyld, fordi vi vil have den nyeste, bedste teknologi så billigt som muligt. Det kan ikke lade sig gøre, og så går det ud over kvaliteten af komponenter som trafo, panel, fosfor, osv.

Man er nødt til at finde et apparat, som har mindst mangler og lære at leve med dem.
Af allo
det ER (udelukkende) vores skyld/fortjeneste at det er som det er - for vi køber det crap (mange har - som sagt 3.-4.tv siden de første kom frem for de der 10+ eller der omkring år siden - og det er også dem der jubler mest - men at anmelder og sælger og såkaldte 'eksperter' er så passive?! - tja...- det hjælper ikke ret meget på noget som helst...)
Af kennethm
Mysen: jeg er med i det du siger, synes ikke der er nogen grund til at vige fra plasma skærme pga. Sådanne små-støjs problemer som jeg har, det kan overdøves med lyd, og de fleste er så tilfredse med tv'et når først de får det med hjem, at de vælger at ignorere støjen og bom, så har de jo drømmefjernsynet.
Alle dem som søger efter fejl på deres tv, vil kunne blive ved med at købe nyt da de aldrig finder et fejlfrit jo, det kan vi se på anmeldelser jo.
Jeg kan ihvertfald snildt overkomme det støj jeg får, især senere hen for der gør jeg som de fleste der idag køber storskærm, jeg anskaffer mig nemlig en hjemmebiograf, og så hører man det da slet ikke mere når først der er brølet op for lyden :p

Allo: altså jeg vil ikke gøre mig klog på hvordan og hvorledes panasonics garanti halløj dækker. Jeg blev bare ved med at snakke med sælgeren om det alle de gange jeg var i butikken, da jeg ikke ville risikere noget som helst, så spurgte flere forskellige sælgere om det. Alle i ekspert havde hørt det, men ingen i Sony eller elgiganten. Men altså jeg har fået garanti igennem ekspert nu, på at sker der en burn-in fejl, så ringer jeg til ham der solgte mig tv'et, så tager han sig af sagen og jeg får så enten et nyt eller et til tilsvarende pris (hvilket bliver pænt godt hvis det sker :p) og den dækker ihvertfald de to år.
Så min skærm får bare for fuld hammer, den skal kunne tåle nogle "tæsk" gennem konsolspil og film og tv ellers hænger han bare på mig. Og han sagde selv han ikke synes jeg burde kører skærmen ind via break-in, det var unødvendigt så fint jeg har fulgt hans råd.
Udover det, så sagde den første sælger også at Panasonic udlover 100.000 timers levetid, hvilket altså er 50.000 timer mere end de i Sony sagde man gav lcd skærme. Men alle informationer havde de i ekspert altså fået gennem en konsulent fra Panasonic på en messe her i år (ved ikke hvilken)
Udover dette, så har jeg ingen ide om, om panas garanti mht. Burn-in, kun dækker fra 2012 skærme eller hvad det gør O_O
Snak med din forhandler, de burde normalt tage imod det som en produkt-fejl hvilket jo er hvad du kan udnytte i 2 år, så du burde da ihvertfald kunne få skærmen byttet når den kun er 8 mdr.

Men af nysgerrighed (kender ikke til vt30 sådan rigtigt) men har den ikke den der rulle-bjælke ting man kan aktivere som så fjerner burn-in? Det har min nemlig men ved ikke om det kun er 2012 modeller der har det? :)
Af THM
Allo: er retentionen efter et minuts text tv meget tydelig, og forsvinder den ikke efter 10-20sekunder igen?
Af allo
THM:
jo - den ER tydlig (hver gang) - og jo - den forsvinder igen efter...- kommer an på hvor længe jeg har brugt teks-tv (men de 20+sek.er gode nok - deromkring...) - problemet kom 'snigende' - det var der ikke i starten...

'health-logo' burn in er stadig på - har aldrig brugt Xbox mere end par 4-5t. ad gangen så man kan vist ikke kalde det for 'over-mishandling' :-) (for enten så slukker jeg for Xboxen eller så slukker jeg for tv'et - f.eks.mens kontrolleren skal oplades eller U name it...)
Af kbaggen
Hvem fanden bruger text-tv i dag???

:D :) O_O 8) :p

Har 55ST50, og ingen buzz, ingen blæser, ingen problemer med retention eller burn-in ved normalt TV/film kiggeri. Har haft TVet i 1 måned nu og er meget glad!

Det tidligere, 6 år gamel pana plasma, lavede retention hvor undertekster var især ved letter-box film osv., men har slet ikke bemærket noget lgienden på ST50.

Og ja, jeg har ikke gået TVet igennem med en tættekam ud fra tanken om at det perfekte produkt findes ikke.......tror mange går mere op i deres TV perfekhed end deres Hus, Bil.....Kone :-)
Af allo
kbaggen:
jeg tror at mange går op i hvad de har fået/er kommet hjem med (uanset hvad det skulle være) i forhold til hvad der bliver reklameret m.m.med - jeg kom hjem med en top-model - og hva har jeg fået for mine 15000kr.? - i hver fald ikke hvad jeg har betalt for (meget mildt sagt)

det er super fedt at du er helt tilfreds med dit tv - jeg har ikke andet end problemer (som ingen har tænkt sig at gøre noget ved) med mit...og det er slet ikke fordi jeg beder om noget - jeg vil bare have det jeg har betalt for (for jeg har ikke betalt for larmenfe fans og retetion og burn in - og thst's it...- og jeg synes absolut ikke at det lødet urimeligt eller overdrever eller U name it...- og du gør garanteret det samme hver gang du kommer hjem med noget som du har givet en del penge for og finder ud af at 'det er jo til grin og for dårligt!')
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8