Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af erpomik
Jeg oplever også, at MUX5 kanalerne er "forsvundet". I starten af august virkede alt, men efter at være kommet hjem fra en uges ferie, fik jeg krypteringsfejl på MUX5 HD kanalerne (ID: 391 008).

Ved kontakt til Boxers kundeservice, fik jeg det vanlige level-1 supportersvar: "Prøv at udføre en ny kanalsøgning". Og det var en skidt ide, da mit fjernsyn nu slet ikke vil finde nogen af MUX5 kanalerne (på Kbh. Vest / Hove senderen). Ved en manuel søgning på kanal 59, viser mit fjernsyn at jeg har 98% signalstyrke og 100% sigankvalitet. Men 0 kanaler ved søgning.

Fjernsynet er et Panasonic TX-L42E5Y med et Boxer SMIT CI+ CAM fra EL-Giganten.
Af LIMO
Så er det endelig lykkedes at få det hele til at fungere perfekt, uden at skulle igennem større ændringer af husets antenneinstallation.
Har som forsøg fået byttet Smit CI+ modulet ud med et Neotion CI+ modul, og DET virker perfekt på mit Panasonic P42GT30Y.

Neotion modulet anbefalede straks en sw-opgradering, og derefter fungerer alle kanaler perfekt. Også de kære hd-kanaler på mux5, og samtidig er det som om at kanalerne skifter mere smidigt og kvikt.
Smit modulet viste aldrig muligheden for opdatering og var ikke synlig i tv'ets menu på samme måde som Neotion modulet er.
Tror ikke Smit modulet og Panasonic tv passer særlig godt sammen rent teknisk, men det skal siges, at tv og modul er fra december 2011, så måske er der sket ændringer siden da.
Af Kirchgassner
Det er akkurat det samme jeg har været ude for, så nu sender Boxer mig et nyt modul uden beregning.