Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Bent odense
hvad med sony 40hx755 xr 400-200hz.er set i expert 7000 kr.eller det lokale sony center,de er også til at handle med.fik midt 55hx855 til en god pris. :)
Af jones31
lifeinvader skrev:Nej vel? Jeg synes også det er lidt for high-tech endnu, og jeg føler heller ikke, at der ville være noget at gå glip af.

For G30 tv'et skal jeg give 5999 i Bilka, så det jo heller ikke alverden. Jeg har faktisk ikke den fjerneste anelse, det har vel hver især deres kvaliteter? Men, hælder nok mest til LED.

Tusind tak for de mange råd, giver stof til eftertanke! :D Men, tror sgu godt at jeg kan få kæresten med på, at spytte lidt ekstra i kassen, og så gå ud og se på det Grundig Vision 8 VLE8270, som du taler om :) - tror du virkelig godt, at man kan få presset dem så meget ned?

Hvor bor du henne af???
Arbejder i giganten nemlig, og ja grundig vle8270 har virkelig god lyd og godt billed. De kommer også snart med en ny version med lg panel i og passiv 3d og 6 par briller med, samme pris.
Af kennethm
Hvor bor du henne af??? Arbejder i giganten nemlig, og ja grundig vle8270 har virkelig god lyd og godt billed. De kommer også snart med en ny version med lg panel i og passiv 3d og 6 par briller med, samme pris.
Okay her skal jeg lige være med igen, kommer grundig, med et passivt 3d system fra LG? Hvornår, hvilke størrelser, prisideer og hvilket panel taler vi om fra LG til sammenligning?
Af jones31
kennethm skrev:
Hvor bor du henne af??? Arbejder i giganten nemlig, og ja grundig vle8270 har virkelig god lyd og godt billed. De kommer også snart med en ny version med lg panel i og passiv 3d og 6 par briller med, samme pris.
Okay her skal jeg lige være med igen, kommer grundig, med et passivt 3d system fra LG? Hvornår, hvilke størrelser, prisideer og hvilket panel taler vi om fra LG til sammenligning?

Ja de satser også på passiv 3d, så de kommer med 32-37-42-47 og 55".
42-47 og 55" kommer i Elgiganten, har allerede 55" stående i butikken nu til kun 12999,- kr og den gør det godt på 3d.

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... le-9279-bp

De bruger LG paneller i dem, men hvilket et det er har jeg ikke fået oplyst. LG er jo bedst på passiv 3d så de forskellige mærker køber jo hos dem.
Men den hedder 400 hz nu og svare til 200hz ligesom 8270bp.
Der er 6 par briller med og ikke 4 som vi skriver på hjemmesiden. 5 stk ekstra en plovmand.
Den er med 3 vejs højtalere og sub i bunden og 30% smallere ramme end på 8270bp, så det begynder og ligne noget.
42-46 priser bliver tæt på samme pris som 8270bp.

Håber du kunne bruge denne info.
Af kennethm
Altså den fle9279 jeg stod og så på i elgiganten i kolding til 14999,- i 55" fik jeg at vide var aktiv 3d af sælgeren.
Derfor ville jeg ikke kigge mere på den.
Og der var ingen info om en pakke med briller i overhovedet :s

Men du siger 12999,- i lørdags stod den til 14999,- i kolding da jeg kiggede.
Falder se hurtigt i pris for så vil jeg da overveje den evt. Fremfor min kommende skærm hvis prisen på jeres 55" er med passiv og den er faldende!
Af kennethm
Sorry, min fejl. Det var en fle917x jeg havde kig på.
Den har i ikke engang mere på nettet kan jeg se.

Nu er jeg ret nysgerrig om den grundig kommer på et godt tilbud snarest muligt for den virker meeeeget interessant!
Af jones31
kennethm skrev:Altså den fle9279 jeg stod og så på i elgiganten i kolding til 14999,- i 55" fik jeg at vide var aktiv 3d af sælgeren.
Derfor ville jeg ikke kigge mere på den.
Og der var ingen info om en pakke med briller i overhovedet :s

Men du siger 12999,- i lørdags stod den til 14999,- i kolding da jeg kiggede.
Falder se hurtigt i pris for så vil jeg da overveje den evt. Fremfor min kommende skærm hvis prisen på jeres 55" er med passiv og den er faldende!

9279 er deres nye model og den har stået til 12999,- i sidste uge også i butik og på net, nok kolding der har glemt og rettet prisen ned, for jeg tror den skal ligge fast der på 12999,-
Tjek selv info på vores net under den med mere info står også den er passiv 3d.
Har arbejder i giganten i 6 år, så har helt styr på hvad der er med og hvad der i de nye modeller :-)
Af jones31
kennethm skrev:Sorry, min fejl. Det var en fle917x jeg havde kig på.
Den har i ikke engang mere på nettet kan jeg se.

Nu er jeg ret nysgerrig om den grundig kommer på et godt tilbud snarest muligt for den virker meeeeget interessant!
Skal du ikke regne med, da vi næsten kun er de eneste der satser på grundig i dk.
Folk burde få øjnene mere op for dem synes jeg. Rigtig gode skærme.
De ligger også i et godt prisleje synes jeg som de gør nu.
Af lifeinvader
jones31 skrev:Hvor bor du henne af???
Arbejder i giganten nemlig, og ja grundig vle8270 har virkelig god lyd og godt billed. De kommer også snart med en ny version med lg panel i og passiv 3d og 6 par briller med, samme pris.
Jeg bor i Aarhus-området. Ville dit råd som fagmand så være, at jeg ventede indtil det fjernsyn kommer på markedet, eller? :) Og, tror du ligesom før nævnt, at man ville kunne presse prisen helt ned på 7000 kroner, for så lyder det i hvert fald som en god plan! :D
Af jones31
Det kommer jo an på og du vil bruge 3d for ja så ville jeg vente, da jeg synes passiv 3d er bedre og det fungere godt på grundigen.

Efter min mening så skulle 8270bp ikke sælges til 6999 i 46" alt for billigt. Self er det altid muligt og handle om prisen varen. Men 8999,- for den nye med passiv 3d synes jeg er en god pris for den.
Arbejder på sjælland selv.
Af zappedronningen
Nogen idé om hvor længe der går før den nye Grundig m passiv 3D kommer i de andre størrelser (46") og ikke bare i 55"? Ikke at jeg regner med at have den store brug for 3D. Elendig hjemmeside Grundig har. Der ser den slet ikke ud til at være på?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg smider lige admin-kortet og minder (endnu en gang) om, at promovering af egen butik ikke skal ske her i forum. Hvis man er vild med det produkt man selv sælger og gerne vil reklamere her på siden, så kan man købe reklameplads, men vi vil ikke se, at der rettes direkte henvendelse til brugerne fra en repræsentant fra en forhandler. Hvis I bruger har lyst til at høre hvad Elgiganten mener om deres egne Tv, så tag ud i deres butik.

Links og andre reklamer fjernes fremover uden varsel. Jeg lader indlæggene her i tråden stå, så det er klart hvad vi IKKE vil se.
Af Drillo
Jeg står i den situation at jeg kan købe LG,Panasonic,Philips og Samsung direkte fra deres fabrikker igennem mit arbejde.

Jeg har forelsket mig i LG, og tænker på at købe enten 47LM860 eller 47LM960, kan købe den for henholdsvis 11999,- og 14999,- begger er med DXG 2D/3D Videokamera. Det er dog ikke prisen der skal gøre forskellen.

Jeg har læst flatpanels test af 55LM760 og 55LM960, men har ikke kunne finde en test af LM860?

Er der nogen der har erfaring med en eller begge modeller, som kan fortælle lidt om det/dem. Og hvad er forskellen på disse to modeller udover at LM960 er Nano-LED og LM860 er LED.
Af PeterD
Ikke for at fjerne fokus fra tråden, men....

Gør dig den tjeneste ikke at "hoppe på" gode tilbud, men vælg et gennemtestet tv som Flatpanels.dk anbefaler..Se købsanbefalinger....

Så er risikoen for at du bliver skuffet i hvert fald mindre....

By the way:

Lyst rum uden mulighed for afskærmning for sol: LED

Kan du mørkelægge rummet. Uden direkte sollys på skærm:

Panasonic Plasma skærme

PS. Nej. Jeg har hverken aktier eller sidder i Panasonic's hovedbestyrelse.

Tip: Du kan sagtens få en skærm med GOD billedkvalitet for 4-6000 kr.