Log ind med sociale netværk

21 apr 2012, 18:17

Hvis du ønsker at streame, er kablet forbindelse at foretrække.
Hvis du ikke ved, hvordan du ripper dine ting, så har du en del internetlæsning at gå i gang med, med mindre du bare vil lave ukomprimerede ISO'er. (Fylder mere)

nesager skrev:Hej.Du skal rippe dine film med et computerprogram. Herfra kan de så enten streames til en af de bokse, der snakkes om i denne tråd, eller de kan lægges over på en ekstern harddisk som kobles til en medieafspiller.
Håber på lidt hjælp,har ikke en dyt forstand på medieafspiller.
Vil gerne have fat i noget hvor jeg kan ligge mine bluray/dvd film på,og se foto på.
Det skal kobles sammen med en Sony EX 723 TV,og helst styres fra fra stuen.
Mvh.
Ps. Skal der bruges computer for ligge film/foto på?
Hvis du ønsker at streame, er kablet forbindelse at foretrække.
Hvis du ikke ved, hvordan du ripper dine ting, så har du en del internetlæsning at gå i gang med, med mindre du bare vil lave ukomprimerede ISO'er. (Fylder mere)
Mangler hifi... - og penge til hifi!

21 apr 2012, 19:16

Der findes en del software du kan få lov at prøve før køb, som er i stand til at rippe DVD/BluRay, men hvis du samtidigt vil komprimere dine film, så er det ikke altid en let løsning. Så vidt jeg har kunne læse mig til, så skulle DVDFab kunne rippe og komprimere i én omgang - men husk lige på, at hvis du ripper BluRays, så skal du altså ikke slæbe rundt på en PC, der er ret meget mere end et år gammel før du skal sætte en hel dag af til rip af en enkelt film.
Hvis du bare vil rippe i 1:1 kvalitet, så er det straks noget lettere. Hvis du vil gemme som .mkv, så er MakeMKV et oplagt bud. Den er gratis til DVD og koster noget efter 30 dage til BluRay.
Husk dog på, at det inden for dansk lovgivning ikke er tilladt at omgås kopibeskyttelsen på eks. en BluRay - og langt de fleste BluRays er kopibeskyttede. Blot til info.
Jeg vil anbefale dig, at du finder ud af hvordan du kunne tænke dig at gemme dine film (1:1 rips, komprimerede, ... ) og så derefter finder en afspiller der kan håndtere disse formater.
Jeg vil dog sige, at hverken Popcorn Hour eller Dune er specielt velegnede til visning af billeder. Det er lidt for kluntet at bruge deres Windows-agtige interface. Der kunne de godt lære lidt af Apple, der til gengæld godt kunne tage sig sammen og få lavet noget samspil med NAS-løsninger.

Hvis du bare vil rippe i 1:1 kvalitet, så er det straks noget lettere. Hvis du vil gemme som .mkv, så er MakeMKV et oplagt bud. Den er gratis til DVD og koster noget efter 30 dage til BluRay.
Husk dog på, at det inden for dansk lovgivning ikke er tilladt at omgås kopibeskyttelsen på eks. en BluRay - og langt de fleste BluRays er kopibeskyttede. Blot til info.
Jeg vil anbefale dig, at du finder ud af hvordan du kunne tænke dig at gemme dine film (1:1 rips, komprimerede, ... ) og så derefter finder en afspiller der kan håndtere disse formater.
Jeg vil dog sige, at hverken Popcorn Hour eller Dune er specielt velegnede til visning af billeder. Det er lidt for kluntet at bruge deres Windows-agtige interface. Der kunne de godt lære lidt af Apple, der til gengæld godt kunne tage sig sammen og få lavet noget samspil med NAS-løsninger.
									  21 apr 2012, 19:29

Hej.
Tak for svaret Torben.
Det ser ud til at der er nok at komme i gang med.
Men det kunne dog være spændende at prøve.
Ved ikke om du har lyst til at sætte navn på en Medie afspiller der er velegnet til film og foto.
Mvh.
Ps. Glemte lige,hvorfor får jeg ingen mail,når der er besvarelse på tråden?
Pss. Har oprettet en anden tråd om det.

Tak for svaret Torben.
Det ser ud til at der er nok at komme i gang med.
Men det kunne dog være spændende at prøve.
Ved ikke om du har lyst til at sætte navn på en Medie afspiller der er velegnet til film og foto.
Mvh.
Ps. Glemte lige,hvorfor får jeg ingen mail,når der er besvarelse på tråden?
Pss. Har oprettet en anden tråd om det.
						 Senest rettet af nesager 21 apr 2012, 19:34, rettet i alt 1 gang.

21 apr 2012, 19:33

Jeg har kun erfaringer med bokse som IKKE er gode til billeder  Når vi får lånt en der kan det hele, så skal jeg nok kreditere det i anmeldelsen.
 Når vi får lånt en der kan det hele, så skal jeg nok kreditere det i anmeldelsen.
Til film, så er jeg hælder jeg dog mest til Dune, hvilket nok også fremgår af de ovenstående indlæg. Det er muligt, at PCH kunne vinde overall i A300-modellen, hvis dens fotofunktion er anderledes en V8'erens. Det skal dog være noget bedre, idet V8'eren ikke kan bladre i billeder (det virker lidt som en bug i softwaren) - man skal retur til menuen og vælge et nyt billede hver gang og det klarer Dunes afspillere da i det mindste, selvom interfacet stadig er lidt grimt.
Måske Dvico's afspillere kunne være et bud:
http://www.youtube.com/watch?v=xhR0ASrlKTM

Når vi får lånt en der kan det hele, så skal jeg nok kreditere det i anmeldelsen.
 Når vi får lånt en der kan det hele, så skal jeg nok kreditere det i anmeldelsen.Til film, så er jeg hælder jeg dog mest til Dune, hvilket nok også fremgår af de ovenstående indlæg. Det er muligt, at PCH kunne vinde overall i A300-modellen, hvis dens fotofunktion er anderledes en V8'erens. Det skal dog være noget bedre, idet V8'eren ikke kan bladre i billeder (det virker lidt som en bug i softwaren) - man skal retur til menuen og vælge et nyt billede hver gang og det klarer Dunes afspillere da i det mindste, selvom interfacet stadig er lidt grimt.
Måske Dvico's afspillere kunne være et bud:
http://www.youtube.com/watch?v=xhR0ASrlKTM
									  21 apr 2012, 22:42

Er der nogensinde blevet lavet en test af hvilken mediaplayer har det bedste billede? Her tænker jeg både opskalering til 1080p samt afspilning af 1080p.
Hvis ikke, er det noget Flatpanels kunne gøre, når I nu alligevel skal teste afspillere.

Hvis ikke, er det noget Flatpanels kunne gøre, når I nu alligevel skal teste afspillere.

u d s t y r

22 apr 2012, 19:53

Har selv lavet lidt research og fundet ud af at mit tv er meget bedre til at vise opskaleret materiale end min HD Mini 2 boks. Prøvede med nogle gamle DVD-rips af "Spin City". På HD Mini 2 er kvaliteten mildest talt ringe - udvaskede farver, masser af komprimeringsstøj, osv. På tv'et er kvaliteten af en helt anden verden. Billedet er næsten bedre på de komprimerede .avi filer end på originalmaterialet. 
Tv'et er et PS64D8005. Billedindstillinger er selvf. de samme for begge kilder. Bare synd, at tv'et ikke kan vise 24p korrekt ved afspilning via USB. Ellers ville jeg have droppet min HD Mini 2.
Kunne ikke have forestillet mig, at forskellen ville være så stor. Igen: er der nogen, der ved, om der er kvalitetsforskelle mellem mediaplayere på tværs af chips?

Tv'et er et PS64D8005. Billedindstillinger er selvf. de samme for begge kilder. Bare synd, at tv'et ikke kan vise 24p korrekt ved afspilning via USB. Ellers ville jeg have droppet min HD Mini 2.
Kunne ikke have forestillet mig, at forskellen ville være så stor. Igen: er der nogen, der ved, om der er kvalitetsforskelle mellem mediaplayere på tværs af chips?
u d s t y r

24 apr 2012, 21:31

PhDream skrev:Stemte på en HD Mini 2, da den indtil videre kan afspille alt, både af lyd og video. Der er ikke mange andre bokse på markedet, der kan afspille en BD iso med HD lyd. Den afspiller også 3D uden problemer. Den har sine skavanker, bl.a. et uinspirerende GUI, men alt fungerer som det skal.Ja, det ved jeg faktisk ikke - jeg er enig, ingen grund til det
Hvorfor skriver du at du vil kable boksen med din PS3? Boksen skal vel klare alt det, PS3 ikke kan, og derfor er der ingen grund til at koble de to sammen.

26 apr 2012, 01:14

Havde en WD HD TV i et par år inden den brændte af og om sørme jeg ikke lige har købt mig endnu en WD TV live wifi :-) genial til prisen med lækkert UI og mulighed for kontrol via mobil app

TV : Philips 55PUS8303/12
Media : Indbygget Chromecast 4K
Surround : SAMSUNG HW-N960 ATMOS SOUNDBAR

Media : Indbygget Chromecast 4K
Surround : SAMSUNG HW-N960 ATMOS SOUNDBAR
					Opret konto

For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
					Log ind på din konto