Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Langvad
Enig i, at det er falsk markedsføring og jeg tror kun det er i sådan et land som vores hvor den går! Sys det er direkte svineri, for på mig virker det som det skal lokke seere til at blive på deres kanal istedet for eksempelvis, at stille om på drHD.
Havde dog forventet sådan et svar fra dem:(
Af Samsung40d6505
Langvad skrev:Enig i, at det er falsk markedsføring og jeg tror kun det er i sådan et land som vores hvor den går! Sys det er direkte svineri, for på mig virker det som det skal lokke seere til at blive på deres kanal istedet for eksempelvis, at stille om på drHD.
Men jeg er lidt mere skuffet over hvorfor f.eks. flatpanels ikke blander sig i debatten, f.eks. med artikel/tema

Vi taler om danmark største TV kanal, der snyder deres seere
Af Samsung40d6505
Langvad skrev:Enig i, at det er falsk markedsføring og jeg tror kun det er i sådan et land som vores hvor den går! Sys det er direkte svineri, for på mig virker det som det skal lokke seere til at blive på deres kanal istedet for eksempelvis, at stille om på drHD.
Men lad os nu se, hvad forbrugermbudsmanden siger

Vi taler jo manglende og vildledende markedsføring
Af Samsung40d6505
Samsung40d6505 skrev:

Kan jo være, de får et påbud om ikke at sælge deres kanal som HD, men blot en opskalleret kanal, ligesom DR1 der sendes som opskalleret kanal.
Af Langvad
Samsung40d6505 skrev:
Samsung40d6505 skrev:

Kan jo være, de får et påbud om ikke at sælge deres kanal som HD, men blot en opskalleret kanal, ligesom DR1 der sendes som opskalleret kanal.
Manglede da osse bare som du selv nævner, særligt at det er blevet en betalings kanal. Håber virkeligt ombudsmanden går ind i den sag her.
Af Langvad
Samsung40d6505 skrev:Det får vi at vide indefor 14 dage :-)
Ok:)
Af Samsung40d6505
Sagen er røget fra forbrugerombudsmanden til Kulturstyrelsen, som blandt andet er sekretariat for Radio- og tv-nævnet.

DR´s programoversigt på

http://www.dr.dk/tv/oversigt,

HD angivelse ved alle EM kampene på DR1. Det kunne TV2 jo lære noget af, nu må vi se, om vi også får HD skilt på skærmen på DR 1 under selve HD udsendelsen

"20:45
EURO 2012: Tyskland-Portugal, direkte
Sendes i HD."
Af Samsung40d6505
Officiel meddelelse ine fra TV2´s hjemmeside:

"TV 2 har indtil videre besluttet at markere programmer, som sendes i ægte HD på TV 2 HD med bogstaverne ”HD” under programomtalerne på tekst-tv.

Vi undersøger p.t. mulighederne for, om man kan orientere bedre via TV 2s programoversigt på nettet – på tvtid.dk - men opgaven er ikke enkel og kræver et andet teknisk set-up end i dag. Derfor bruger vi altså i første omgang tekst-tv, så de interesserede kan finde informationerne der.

TV 2s hovedkanal sendes både på en SD-kanal og en HD-kanal, der er en spejlkanal, hvad angår programindholdet. Mange husstande har adgang til begge kanaler, og det har betydning for bl.a. det regionale programudbud på nogle platforme, om man ser på TV 2 SD eller på TV 2 HD.

Alle programmer på TV 2 HD sendes enten i ægte HD eller opskaleret HD. Derfor vil vi med kanal-vandmærke kunne vise, om man ser på SD- eller HD-kanalen.

Der er ikke planer om at skelne mellem ægte HD eller opskaleret HD med vandmærke eller lignende på TV 2 HD-skærmen.

Med venlig hilsen
Michael Hansen
T V 2 | K o m m u n i k a t i o n"