Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af PhDream
mbm skrev:Jeg er nu ikke førstegangskøber. Dette nye bliver mit tredje plasma, og det vil ikke genere mig at prøve den mod vedr sortniveauet.
Held og lykke med det. Jeg har gjort mit bedste for at vejlede dig.
Af TheGreatGazoo
Jeg har haft 2 50" LG plasma fra 2010 og 2 fra 2011 hjemme, de første 3 havde pixelfejl og blev derfor returneret. Endnu en 2011 model blev frasorteret pga. samme fejl allerede inden den blev sendt.

Strømstikket vender bagud, men er vinklet. Der er desuden grænser for hvor tæt du kan placere en 60" plasma på væggen alligevel pga. varmen.

Dirty screen er elimineret på dette års modeller. I 2010 var det meget tydeligt på en homogen baggrund, men i praksis var det, efter min mening, stadig langt mindre generende end moderat clouding.

Der har ikke været hørbar forskel på mængden af buzz fra skærmene, og medmindre man sidder meget tæt på sin skærm og aldrig tænder for lyden burde det ikke være den store gene. En 60" vil med stor sandsynlighed larme mere, men det er nu engang en konsekvens af teknologien, og du finder ikke en 60" plasma der er lydløs.
Det virker som om at nogen enkelte personer har haft oplevelser med defekte skærme der har buzzet ekstra højt og nu tror alle at deres skærm er defekt hvis den ikke er lydløs, det er lidt en farce.

Alle ved at sortniveauet på dette års modeller ikke imponerer nogen, men hvorvidt det er en deal-breaker er nok meget individuelt. Alverdens specs og anbefalinger kan ikke erstatte det at se skærmen ved siden af en anden model, så det vil jeg råde dig til at gøre.
Senest rettet af TheGreatGazoo 09 feb 2012, 20:07, rettet i alt 2 gange.
Af mbm
Så det er ikke muligt at benytte slim beslag til 60" plasmaer?
Af TheGreatGazoo
Den beslutning vil jeg helst ikke tage på dine vegne. I manualen står formentlig at der skal være 5-10 centimeter mellem TV og væg, så er det jo op til den enkelte hvorvidt man tør ignorere de specificerede retningslinjer.
Af mbm
TheGreatGazoo skrev:Den beslutning vil jeg helst ikke tage på dine vegne. I manualen står formentlig at der skal være 5-10 centimeter mellem TV og væg, så er det jo op til den enkelte hvorvidt man tør ignorere de specificerede retningslinjer.
hvor mange vægbelag har du set der er mellem 5-10 cm dybe?
Af Bykovsky
Jeg har smidt et par billeder op her, men de er ikke super gode http://gupl.dk/673594/

Strømstikket vender bagud, men er vinklet, så det stikker kun ca. 1 cm bagud, som 'TGG' skiver.
Retention kan jeg godt se, men det forsvinder forholdsvis hurtigt igen. Det er ikke noget som har generet mig indtil videre.

Det er nok bare nemmest, hvis du lusker en tur i Bilka og ser det live :)
Af mbm
Tak for det Byskovsky
Af mbm
mht buuzz så er her en tråd ang. Samsung buzz,
http://flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=24945
Jeg synes der popper rigtig meget op af den slags i min søgen.
Og ikke særlig megen vedr. LG buzz. Om det er fordi der sælges 50x flere samsung plasmaer end LG ved jeg ikke.

PHDream det du linkede til læste jeg lidt igennem, og fik den opfattelse af at det mest gik på de tidligere PK modeller.

Har du selv haft et 60PZ950W der buzzede?

Måske kunne man også forestille sig at Samsung kun sender fejlfri eksemplarer til review. Dvs de er testet på buzz osv.. Og så er det sikkert en vinder
Brugeravatar
Af edinger
mbm skrev:Har du selv haft et 60PZ950W der buzzede?
PhDream skrev:Jeg taler ud fra peronlige erfaringer med 3 LG plasma i hhv. 60" og 50". Alle summede meget, havde flere pixelfejl og store problemer med dirty screen.
Af mbm
edinger skrev:
mbm skrev:Har du selv haft et 60PZ950W der buzzede?
PhDream skrev:Jeg taler ud fra peronlige erfaringer med 3 LG plasma i hhv. 60" og 50". Alle summede meget, havde flere pixelfejl og store problemer med dirty screen.
og var det PZ950W modeller?

hhmmm det er jo satme umuligt at vælge noget som helst..
Hvordan fungere det med 14 returret, så skal man selv betale fragten tilbage ikke.. Er det ikke typist omkring 500kr? Og hvis man så gør det flere gange, så er der ikke meget tilbage at købe tv for :(

Jeg synes altså ikke man hørte så meget til dette her tidligere?
Nu prøver jeg at lytte til mit gamle 42" LG PG6000. Det "summer" eller hyler også en smule, og det det der hedder buzz. Og det bliver værre på større skærme.
Jeg synes slet ikke det er noget jeg bemærker ude i butikkerne

Jeg så i LG 2011 modelelrne s manual at der var sådan en eller anden dims man skulle vikle om strømkablet for at tage noget form for støj... Hvad er det?
Af Bykovsky
Nå jeg ligger øret ned til min 50'', så er det meget begrænset hvad jeg kan høre af buzz, for at sige stort set ingenting - jeg ligger mere mærke til varmen, der kommer fra bagsiden af TV'et.

Efter en dag mere med indstilling er jeg blevet endnu gladere for TV'et.

Stødte på retention i går, da den stod lidt for længe på Vudu på PS3'eren, men ikke mere end at det gik væk igen.

Jeg hentede selv mit TV i Bilka, men syntes det var en smule bøvlet, da jeg skulle ud med det pga. pixel/3D fejl. Der ønskede jeg, at jeg havde købt det over nettet, så jeg ikke skulle bøvle med en lidt for lille bil og et lidt for stort TV.

Bilka ombyttede det dog uden problemer og var egentlig ganske hjælpsomme, men med et 60'' er det nok det smarteste at bestille over nettet med mindre du har en varevogn at køre det frem og tilbage i.

Hvis det buzzer for meget eller du har andre fejl er det jo forhandleren, som skal stå for transporten, så vidt jeg lige husker.
Af mbm
Bykovsky skrev:Nå jeg ligger øret ned til min 50'', så er det meget begrænset hvad jeg kan høre af buzz, for at sige stort set ingenting - jeg ligger mere mærke til varmen, der kommer fra bagsiden af TV'et.

Efter en dag mere med indstilling er jeg blevet endnu gladere for TV'et.

Stødte på retention i går, da den stod lidt for længe på Vudu på PS3'eren, men ikke mere end at det gik væk igen.

Jeg hentede selv mit TV i Bilka, men syntes det var en smule bøvlet, da jeg skulle ud med det pga. pixel/3D fejl. Der ønskede jeg, at jeg havde købt det over nettet, så jeg ikke skulle bøvle med en lidt for lille bil og et lidt for stort TV.

Bilka ombyttede det dog uden problemer og var egentlig ganske hjælpsomme, men med et 60'' er det nok det smarteste at bestille over nettet med mindre du har en varevogn at køre det frem og tilbage i.

Hvis det buzzer for meget eller du har andre fejl er det jo forhandleren, som skal stå for transporten, så vidt jeg lige husker.
Jo jeg vil jo købe det over nettet. Fragten er gratis hos Bilka og de har 30 dages returret.
men det store spørgsmål er jo om buzzing er en fejl?
Så der kan jo godt være nogle ting man ikke kan leve med, men som ikke bliver godkendt som fejl. I disse tilfælde skal man jo selv sørge for transporten.

Mht til varme nu kunne jeg se du havde det på en fod. Mon det er et problem at monterer det helt op af væggen?
Af lennon
Buzz er forskellig alt efter hvad DIT øre kan høre - rummet hvor TV´et placeres - og endelig er der forskel på de enkelte paneler . Alt i alt et lotteri . .
Af TheGreatGazoo
hvor mange vægbelag har du set der er mellem 5-10 cm dybe?
Selv tak, jeg håber mine 2 indlæg er en hjælp...

Jeg skriver bare hvad der typisk står i manualen. De 10 centimeter er måske nok en overdrivelse/i forbindelse med montering på fod, men jeg tror ikke du finder en producent der anbefaler at man placerer en 60" plasma 3 centimeter fra væggen med et slim beslag.

Som jeg skrev i mit første indlæg er dirty screen et '10 fænomen der nu er elimineret.

EDIT: Bykovsky husk at være lidt forsigtig i starten og vær påpasselig med statiske elementer og materiale der ikke er 16:9. Ser du almindeligt TV kan det være en god idé at skrue ned for kontrast/lysstyrke og aktivere "orbiter" funktionen.
Senest rettet af TheGreatGazoo 10 feb 2012, 14:45, rettet i alt 2 gange.