Log ind med sociale netværk
02 jan 2007, 21:20
Og.... Yakken, er det dig, der har skrevet anmeldelsen af 931C'eren? HVis det er, eller du ved hvem, så vil jeg meget gerne have lidt hjælp til at indtille farverne, som der står i artiklen at der skal. Bare her eller over msn.
02 jan 2007, 21:24
Kunne jeg ellers få et par bud på 19'' skærme, som er gode til spil og film? Bemærkede at 931C'eren ikke har indtillingsmuligheder for farvetemperaturer, og der er knald på den "skønne" diode bag on/off-knappen. Ellers er det en fin skærm.
02 jan 2007, 21:24
Ja, du kan jo tro på det eller lade være. Jeg havde selv et GF 6800 før og det kunne på ingen måde trække min Dell 2007FP med en acceptabel framerate i hvilket som helst spil af nyere dato. Med mit nye 7900 GTX går det betydeligt bedre, men der er da stadig spil hvor jeg sniger mig afsted med mindre end 60 fps - F.E.A.R for eksempel eller CS: S. Jeg siger jo ikke alt det her for at ødelægge dit humør, men at stå med en stor skærm som du ikke kan bruge til spil alligevel vil helt klart heller ikke vække begejstring. Du kan selvfølgelig sætte opløsningen ned i spillene, men så bliver billedet uskarpt og det ser heller ikke specielt godt ud.
Hvis vi ikke taler om 20" skærme længere, så vil jeg ikke anbefale dig en widescreen. Skærmen bliver for lille til at det kan betale sig at køre wide på den.
Det er Rasmus der har skrevet artiklen om 931C - hvilket både står i anmeldelsen og i det link der gives til diskussion af skærmen.
Af 19" skærme som kan anbefales til spil er følgende:
Samsung 931BF
Viewsonic VX922
LG L1970HR-BF
Hvis vi ikke taler om 20" skærme længere, så vil jeg ikke anbefale dig en widescreen. Skærmen bliver for lille til at det kan betale sig at køre wide på den.
Det er Rasmus der har skrevet artiklen om 931C - hvilket både står i anmeldelsen og i det link der gives til diskussion af skærmen.
Af 19" skærme som kan anbefales til spil er følgende:
Samsung 931BF
Viewsonic VX922
LG L1970HR-BF
02 jan 2007, 21:33
Okay, nu finder uden tvivl snart en skærm.
Tror du evt. at man kan komme til at snakke med Rasmus herinde? Hvad er hans brugernavn evt.?
Tror du evt. at man kan komme til at snakke med Rasmus herinde? Hvad er hans brugernavn evt.?
02 jan 2007, 21:42
... Rasmus Larsen. Det står jo også i anmeldelsen
Men slå nu koldt vand i blodet. De fleste fladskærme har jo ikke super korrekte farver fra start af og de færreste lægger mærke til det.
02 jan 2007, 21:46
Ok, jeg tager enten Samsung 931C eller LG L1970HR-BF.
Der er lige to ting tilbage...
I testen af 931C står der, at kontrastforholdet er 2000:1, men på edbpriser.dk står der 700:1
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=246360
Det må da være de 2000:1?
Her på siden står der også, at skærmen kun kan tiltes. På Samsungs side kan den indstilles meget mere:
http://www.samsung.com/dk/products/moni ... ifications
Der er lige to ting tilbage...
I testen af 931C står der, at kontrastforholdet er 2000:1, men på edbpriser.dk står der 700:1
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=246360
Det må da være de 2000:1?
Her på siden står der også, at skærmen kun kan tiltes. På Samsungs side kan den indstilles meget mere:
http://www.samsung.com/dk/products/moni ... ifications
02 jan 2007, 21:52
de 700:1 er hvis du slår den dynamiske kontrast fra - hvilket du nok bør gøre. Det er en fin nok teknologi til visse formål, men at skærmen skruer op og ned for lysstyrken som den lyster er ikke så fedt når man sidder med ansigtet lige op i den.
Skærmen kan ikke justeres mere end det du ser her i anmeldelsen.
Skærmen kan ikke justeres mere end det du ser her i anmeldelsen.
02 jan 2007, 21:54
Så må man sige, at Samsung giver forkert info om deres eget produkt på samsung.dk... smart smart
02 jan 2007, 21:56
Du vil blive forbavset over hvor ofte der er fejl i specifikationerne på producentens hjemmeside.
02 jan 2007, 21:59
Så bliver det LG, for højdejusteringen er en god ting at have. Den er jo også billig i forhold til.
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto