Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Samsung eller Panasonic?

5
36%
9
64%
Af Kimnyhuus
Så fik jeg mit Samsung PS51D8005 hjem og hold da op, hvor er det fedt !

Det er jo egentlig ligesom (LED) D8005 hjem, bare med bedre billede.
- Er VIRKELIG glad for at jeg endte op med dette.

Eneste finger jeg egentlig har at sætte på tv'et er, at det har det med at hakke en smule når jeg ser film på det. Det sker når der fx. bliver "panoreret" over store områder - fx en ørken.

Er det pga. den omtalte Cinema Smooth-funktion? Hvis ja, hvordan slår man den fra? :)
Af Mysen
Tillykke med skærmen. .:) Hvis billedet hakker er det meget muligt, det er kilden, altså signalet der gør at den hakker.Hvis du ser blu-ray, skal du aktivere cinema smooth for at undgå, at den hakker.

Ellers er det en god idé at indstille den efter testen herinde, og så går man som regel ikke helt galt i byen. RGB-indstillingerne kan dog variere noget, og hér er en test-dvd nok en bedre løsning.
Af Kimnyhuus
Tusind tak ! :)

Ændrede lidt i beskeden jeg skrev til kommentarerne af anmeldelsen på denne model:

"Har lige fået Samsung PS51D8005 hjem og hold da op, hvor er det fedt !

Det er jo egentlig ligesom (LED) D8005 hjem, bare med bedre billede. (Havde D8005 LED hjemme for 2 dage siden, som endte med at blive byttet)
- Er VIRKELIG glad for at jeg endte op med dette.

Eneste finger jeg egentlig har at sætte på tv'et er, at det har det med at hakke en meget lille smule når jeg ser film på det. Det sker når der fx. bliver "panoreret" over store områder - fx en ørken. Nu testede jeg det med Transformers 2 - Da jeg tænkte, det var en film med hurtige billeder og mange effekter. Men der er ihvertfald flere gange i filmen, hvor jeg oplever denne lille hakken, hvilket er en smule irriterende.

Er det pga. den omtalte Cinema Smooth-funktion? Hvis ja, hvordan slår man den fra? Eller er det noget jeg kan kalibrere mig ud af?

Har sat tv'ets film-profil efter "anvisningerne" fra Flatpanels anmeldelse af modellen.

Kan man iøvrigt slet ikke lave ekstra profiler eller omdøbe de nuværende?"

Så har anvendt indstillingerne fra testen og bruger blu-ray.
- Hvordan aktiverer man Cinema Smooth? Kan ikke finde det nogen steder?
Af Kimnyhuus
Nevermind, har fundet det !

Må lige teste det når jeg kommer hjem :)
Af Mysen
Tjah. Jeg ved sq ikke hvor det er, for jeg ejer den ikke. Men det er højst sandsynlig under billedindstillinger et sted. Evt. kommer den via den hurtige billedindstillingsgenvej, der er at finde, hvis du trykker tools.
Af tibs
Mysen skrev:Hvor langt sidder du fra skærmen? Jeg vil sige, at 46" passer fint ved en afstand på 2-3 meter, mens 50" nok ligger omkring 2,5-3,5 meter.

Selv sidder jeg 3,5 meter fra 50", og det er en passende størrelse, der dog ville blive erstattet af et endnu større, hvis det gik i stykker og jeg skulle skifte.
Har engang lært en huskeregel med at man pr. 10" skal side 1 meter fra skærmen. Dvs., med en skærm på 40" er den optimale afstand 4m.
Men all in all tror jeg det er en smagssag!
Af Mysen
tibs skrev:
Mysen skrev:Hvor langt sidder du fra skærmen? Jeg vil sige, at 46" passer fint ved en afstand på 2-3 meter, mens 50" nok ligger omkring 2,5-3,5 meter.

Selv sidder jeg 3,5 meter fra 50", og det er en passende størrelse, der dog ville blive erstattet af et endnu større, hvis det gik i stykker og jeg skulle skifte.
Har engang lært en huskeregel med at man pr. 10" skal side 1 meter fra skærmen. Dvs., med en skærm på 40" er den optimale afstand 4m.
Men all in all tror jeg det er en smagssag!
Den får du ikke mange herinde til at hoppe på ;) Jow jow, det er en smagsag, men det er ikke mange som dig, der synes 40" er stort nok ved 4 meters afstand.

Desuden er der sket meget på billedkvaliteten de seneste år, og der HD på mange kanaler i dag. Jeg ville MINIMUM have 50" til 3 meter. Gerne mere.