Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af nesager9
runesteiness skrev:
Rommel skrev:Byd 2500 kroner for det samsung tv fra DBA. Og så synes jeg at det er en god handel.

Det er jo trods alt sidste års model.[/quote

Skal der forresten være dvb-t2-tuner i, når jeg blot bruger tv'et med egen stueantenne og ikke Boxer eller lignende (hvis der da findes "lignende").
Du behøver kun DVB -T2,hvis du vil se TV2HD.
Af Omfufu
Jeg ved ikke helt hvad du mener med stue antenne, men som jeg forstår det, holder den i hvert fald op med at virke 11 jan.

Måske tager jeg fejl, men efter den dato, skal du have en form for kabel tv,parabol eller lign.

Udviklingen inden for tv går sindsygt hurtigt, og uanset hvilken model man køber er den mere eller mindre forældet i det øjeblik man har betalt den.

Jeg stod i samme situation som dig ved denne tid, sidste år, og der havde jeg allerede ventet i 1 å¨r, på at købe en model.

Jeg ville nok bare gemme de 3000 du har nu, og spare op, til du har nok til præcis den model og størelse du bliver glad for, og når den er købt skal du ikke tænke mere over det.

Min fejl var jeg ventede til jeg syns prisen var rimelig, og da jeg så endelig skulle have mit nye tv, var det udgået og stort set ikke kunne findes da lagerne hurtigt bliver tømt, for at gøre plads til de nyeste modeller.

Mit valg endte med en Panasonic vt20 i 50" som jeg betalte ca 15k for, 1 år siden.

Passer man ikke på kan man blive ved og ved med at vente.

Find ud af hvor mange penge du vil bruge på dit "ønske tv" og når du har dem, er det med at slå til, og vælge det ud fra tilgængelige modeller ved købs tidspunktet.
Af runesteiness
Omfufu skrev:Jeg ved ikke helt hvad du mener med stue antenne, men som jeg forstår det, holder den i hvert fald op med at virke 11 jan.

Måske tager jeg fejl, men efter den dato, skal du have en form for kabel tv,parabol eller lign.
Det er - som jeg læser det - ikke helt korrekt. Hvis man på stueantenne har et tv med mpeg2, vil man opleve sort skærm, men ikke hvis ens tv har mpeg4. Det har mit ikke, så jeg er ganske enkelt tvunget til at købe et nyt tv inden den 11. januar. I hvert fald hvis jeg vil fortsætte med at kunne se DR's kanaler.
Af nesager9
Hvis du vil de antenne tv efter 11-1-2012 skal du have mpeg4,og vil du se TV2-HD til 1-4-2012,skal du bruge en med DVB-T2 og CI+ Kortlæser.
Af Rommel
UE40D5004, har et rigtig godt billed til prisen. Hvis du vælger dette tv, så husk at sætte tv'et til Film-mode, og skru en lille smule op for Farve - da farverne ikke er særlige pragende i Film Mode. Overfladen af panelet reflekterer en del, så du skal helst ikke putte tv'et et sted, hvor der kommer direkte sollys på det.

Her er et UE40D5005, som har et flottere design, og bland andet 4 HDMI stik, imod 2 HDMI stik i 5004.
http://www.expert.dk/da/TvVideo/led-tv/ ... ricerunner

Imellem D504, og den som er på den blå avis.
Så vil jeg vælge det på den blå avis anytime.
Jeg er sikker på at det billed på LE40C655 er langt bedre end på D504, som er et rigtig discount tv til forbrugeren som ikke har nogen krav til sit tv.
Af runesteiness
Rommel skrev:Imellem D504, og den som er på den blå avis.
Jeg er sikker på at det billed på LE40C655 er langt bedre end på D504, som er et rigtig discount tv til forbrugeren som ikke har nogen krav til sit tv.
Men fremfor de to ville du vælge 5004?

Hvor meget vil du mene, jeg maks skal give for det brugte tv?
Af Rommel
runesteiness skrev:

D5004, og D5005, har præcis det samme billed forresten.

Men hvis du ikke har noget imod at købe et brugt tv, så ville jeg vælge LE40C655, og så byde 2500-2700 kroner, og ikke mere. Da tv'et ikke er 3000 kroner værd.
Og så bruge de andre penge på andet fornuftigt, som for eksempel et lille anlæg til tvet.
Af runesteiness
Rommel skrev:
runesteiness skrev:

D5004, og D5005, har præcis det samme billed forresten.

Men hvis du ikke har noget imod at købe et brugt tv, så ville jeg vælge LE40C655, og så byde 2500-2700 kroner, og ikke mere. Da tv'et ikke er 3000 kroner værd.
Og så bruge de andre penge på andet fornuftigt, som for eksempel et lille anlæg til tvet.
Tak! :-) Er LE40C655 et bedre tv end de to andre?

Jeg har en forstærker, som jeg overvejer at forbinde til tv'et, men der er rigeligt med andet elektronik, jeg gerne vil bruge min penge på! :-) Et mediecenter eksempelvis.
Af Sjavse
Prøv at smut en tur i Elgiganten og kig lidt. Min mor fik et godt tilbud på Samsung LE40D555 til kun 3500kr bare ved at virke interesseret, selvom det stod til 4500kr i butikken.
LE40D555 er 2011 modellen af Samsungs LCD skærme hvilket betyder det er 5 cm dybere end deres LED modeller, men til gengæld får du et super godt fjernsyn med rigtig god lyd og en meget flot sort baggrund, i forhold til de helt tynde LCD modeller.

PS: og LE40D555 modellen er MEGET bedre end LE40C655, og for det andet har det også mange af de "nye og smarte" ting som Samsungs 2011 modeller har.
Kig her :)
http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-h ... D555K1WXXE

PPS: Det står lige nu til 4300kr i Wupti så hvis du kan få det til cirka 3500kr i Elgiganten eller måske endda mindre hvis de meget gerne vil af med LCD modellerne, så køb fr guds skyld med det samme, et bedre fjernsyn får du ikke til prisen :) :)
http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/ ... 0D555.html
Af runesteiness
Sjavse skrev:Prøv at smut en tur i Elgiganten og kig lidt. Min mor fik et godt tilbud på Samsung LE40D555 til kun 3500kr bare ved at virke interesseret, selvom det stod til 4500kr i butikken.
LE40D555 er 2011 modellen af Samsungs LCD skærme hvilket betyder det er 5 cm dybere end deres LED modeller, men til gengæld får du et super godt fjernsyn med rigtig god lyd og en meget flot sort baggrund, i forhold til de helt tynde LCD modeller.

PS: og LE40D555 modellen er MEGET bedre end LE40C655, og for det andet har det også mange af de "nye og smarte" ting som Samsungs 2011 modeller har.

PPS: Det står lige nu til 4300kr i Wupti så hvis du kan få det til cirka 3500kr i Elgiganten eller måske endda mindre hvis de meget gerne vil af med LCD modellerne, så køb fr guds skyld med det samme, et bedre fjernsyn får du ikke til prisen :) :)
Et mega godt tip. Det vil jeg gøre i morgen! :-)

Et kig på Elgigantens hjemmeside afslører dog, at de ikke har den specifikke Samsung-model, du omtaler. Men på trods af det, kan det selvfølgelig være, at de har den i butikken.

I min research fandt jeg forresten denne herinde: http://flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=23591. En tråd som du jo sikkert kender udmærket! :-)[/url]
Af Sjavse
runesteiness skrev:
Sjavse skrev:Prøv at smut en tur i Elgiganten og kig lidt. Min mor fik et godt tilbud på Samsung LE40D555 til kun 3500kr bare ved at virke interesseret, selvom det stod til 4500kr i butikken.

Et mega godt tip. Det vil jeg gøre i morgen! :-)

Et kig på Elgigantens hjemmeside afslører dog, at de ikke har den specifikke Samsung-model, du omtaler. Men på trods af det, kan det selvfølgelig være, at de har den i butikken.

I min research fandt jeg forresten denne herinde: http://flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=23591. En tråd som du jo sikkert kender udmærket! :-)[/url]
Nej jeg kunne heller ikke finde den på deres hjemmeside da jeg ledte efter fjernsyn til min mor, men de havde det i Elgiganten i Glostrup, men det er selvfølgelig også den største i Danmark, og der har de godt nok mange! Ellers bare snak med dem og hør om de måske kan skaffe det hjem til en billig penge (cirka 3500kr). Selvom det er 500kr over hvad du vil ofre, så er de sidste 500kr virkelig givet godt ud hvis de er til at handle med.
Af PhDream
Rolig nu...D555 er ikke meget bedre end C655. Bortset fra at det er nyt, er der ingen forskel i billedkvalitet. Det skulle ikke undre mig, hvis det var samme panel, der var i dem begge...det kan jo ikke betale sig for Samsung at udvikle nye CCFL paneler, når de nu fokuserer på LED.
Af Sjavse
PhDream skrev:Rolig nu...D555 er ikke meget bedre end C655. Bortset fra at det er nyt, er der ingen forskel i billedkvalitet. Det skulle ikke undre mig, hvis det var samme panel, der var i dem begge...det kan jo ikke betale sig for Samsung at udvikle nye CCFL paneler, når de nu fokuserer på LED.
Men det er jo hvertfald ikke dårligere og hvis et nyt LE40D555 koster det samme som et brugt LE40C655 så er det indlysende hvilket et man burde købe. På et år er der sket en hel del både med designet, menuer osv. i forhold til 2010 modellerne, og LE40C655 er jo ikke engang det bedste modelserier af LCD som de lavede i 2010.
Af Ronni R.
C655 havde faktisk et rigtig pænt billede og blev solgt til op imod 6499.. desuden er den 100hz(ikke cmr)..
40d5004 er ikke det plastic værd den er samlet af.. og 40D5005 skal være for designet.. ikke billedet..