Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af vegaz
Som jeg kan se det er Samsungen IKKE HD ready men er FullHD mens Panasonicen er både HD ready og FullHD.

Er det noget som spiller ind eller er Samsungen HD ready?
Af kskruger
vegaz skrev:Som jeg kan se det er Samsungen IKKE HD ready men er FullHD mens Panasonicen er både HD ready og FullHD.

Glem betegnelsen HD Ready, det var noget man brugte, da de første fladskærme kom frem. I dag skal skærmen være FullHD og den dækker den opløsning (1920 x 1080), som du har brug for, så du kan se alle former for HD tv og Blu-Ray.
Af vegaz
Tak for svaret, man bliver sgu lige pludselig meget klogere på det hele :P

Nu har jeg bare googlet hurtigt, der kom det frem at Panasonics 2011 modeller har haft mange fejl med nogle green blobs. Har det noget på sig og i så fald, vil det vaere bedst (sikrest) at koebe Samsungen?
Det virker som om de to TV er lige gode i alle specifikationer og at det kun er design der er forskel på? Det er jo kedeligt at skulle returnere sit TV pga. fejl på skaermen efter få dage ;;)
Brugeravatar
Af edinger
Som en tommelfingerregel siger specifikationerne meget lidt – hvis overhovedet noget – om en skærms billedmæssige kvaliteter.

Så selvom det utvivlsomt vil glæde den respektive producents marketingafdeling, er det absolut ikke tilrådeligt at vælge en skærm (udelukkende) pba. bedre specifikationer.
Af Supergris
kskruger skrev:
vegaz skrev:Som jeg kan se det er Samsungen IKKE HD ready men er FullHD mens Panasonicen er både HD ready og FullHD.

Glem betegnelsen HD Ready, det var noget man brugte, da de første fladskærme kom frem. I dag skal skærmen være FullHD og den dækker den opløsning (1920 x 1080), som du har brug for, så du kan se alle former for HD tv og Blu-Ray.
I dag SKAL en skærm ikke være FullHD, men langt de fleste er det. I normale størrelser er det ikke opløsningen, men mere skærmens øvrige kvaliteter, der kan gøre forskellen på om, hvor godt billedet er!
Kun hvis man skal koble skærmen sammen med en PC, hvor den større opløsning giver et større skrivebord, viser det sig som en ting, man kan se forskel på!