Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af grauen
okay. Det tror jeg nogenlunde min hjerne kan kapere ;)

Hvor stor er risikoen for at der kommer burn-in?

Og når vi nu er ved udvælgelsen af det nye tv, og smertegrænsen ligger på omkring de 4000. Er det så • Panasonic 42" TX-P42C3E, jeg skal kigge efter, eller hvad er din vurdering? Kan blandt andet se, at det ikke har Full HD!?!
Brugeravatar
Af edinger
Så længe du er under 50" - og sidder på et par meters afstand af skærmen - er Full HD overflødigt.

For at "opnå" burn-in i dag skal man virkelig gøre sig umage. Det vil – MÅSKE – kunne opstå ved 24 timers marathon-gaming. Måske... :)
Af grauen
Satans.. Så skal jeg have ændret mine planer for weekenden :p haha

Men tilbage til at anbefale et tv. Så når jeg primært ser tv (sport) og lidt film og ellers gaming (fifa) og jeg vil giver de maks 4-4,5 er det så en • Panasonic 42" TX-P42C3E vi er ude i?
Brugeravatar
Af edinger
Ud fra betragtningen, at plasma, særligt i de lavere prislag, giver mest kvalitet for pengene, ville det være et godt bud, ja.
Af grauen
Herligt!
Hvis jeg må være så irriterende at spørge efter alternativer, hvilke kunne det så være? Så har jeg noget at vælge imellem :)
Brugeravatar
Af edinger
Alternativer?

Der må jeg henvise til mit indledningsvise svar.
edinger skrev:Tre udmærkede bud i prisklassen:

• Panasonic 42" TX-P42C3E (plasma) (link) 3.499,-

• Panasonic 42" TX-P42UX30E (plasma) (link) 4.999,-

• Samsung 40" UE40D5005P (LED-LCD) (link) 4.699,-

NOTE: Nu er jeg ikke selv ejer af en spillekonsol. Jeg har dog kunnet læse mig til, at plasma er at foretrække frem for LCD grundet hurtigere responstid (lavt input lag).
Af grauen
Dem har jeg kigget lidt på.
Og jeg synes TX-P42UX30E'eren er liiige dyr nok.

Og som jeg tidligere skrev, fik jeg af en expert-medarbejder af vide, at UE40D5005P'eren ikke egnede sig til hurtig bevægelse (hvilket den tenniskamp de havde kørende, tydeligt beviste)

Derfor spørger jeg efter andre bud :)
Brugeravatar
Af edinger
Der findes utvivlsomt alternativer derude. I prisklassen er de(n) foreslåede model(ler) dog glimrende bud.

Så at udvide feltet yderlige, mener jeg blot forvirrer mere, end det gavner.
Af grauen
Var lige et smut i elgiganten i dag. Og der så det senest linkede samsung fjernsyn rigtig pænt ud (rent billedmæssigt) Om specs osv. aner jeg intet! Men den panasonic model som også er nævnt her i tråden, hang lige nedenunder, og så ikke særlig godt ud. Det var dog tydeligt, at man sagtens kunne indstille det bedre!
Brugeravatar
Af edinger
Det eneste, du kan vurdere ved at tage i en butik, er designet.
Af PeterD
Det bliver en lang tråd hvis alle byder ind med: "Hvilken skal skal jeg købe.." ;;)

FULL HD er overflødigt på under 3-4 meter..

En god regl er: Køb ALDRIG et tv ud fra det billede og de indstillinger du ser hos forhandleren. Når du kommer hjem er der andre parametre som spiller ind feks. Hvor skal tvet stå ift lysindfald fra vinduer? Hvor gode er dine antennestik etc.

Et bud er at plasma generelt giver det bedste (blødeste) billede til sport og film (ofte bedre sortniveau end mange LCD/LED skærme) og da de førende Pioneer har solgt rettighederne til Panasonic er det mærke ikke et dårligt et at vælge.

Dog spændende med den udtagelse om at C3's sortniveau ikke er på højde med x20'ers. Det kunne komme an på en test, men begge skærme er jo snart forældede....

bottom line: Du bliver sjældent skuffet over et Panasonic tv. Desværre vil butikkerne hellere sælge LG og Samsungskærme, og det er ofte til at brække sig over...
Af grauen
Så når jeg går ud i Elgiganten og spørger om, hvilken af de to jeg skal vælge, skal jeg være opmærksom på???
Brugeravatar
Af edinger
grauen skrev:Så når jeg går ud i Elgiganten og spørger om, hvilken af de to jeg skal vælge, skal jeg være opmærksom på???
Du skal træffe dit valg, inden du ta'r i El-Giganten – baseret på det fornuftige input, du har fået her på siden :)