14 sep 2011, 17:33
Min nuværende av reciever er en onkyo tx-sr607 som egenlig har klaret sig ret godt, men hvis jeg virkelig vil have at mine højtalere skal have lov til at strække ben skal jeg nok have mig en rotel rmb-1575 forstærker eller noget. Nogle lydpaneler ville også hjælpe en hel del tror jeg.
Ja CM højtalerne er super dejlige ingen tvivl om det. Det er bare nu her hvor mit øre er begyndt at opfange de små marginale ting at jeg går og tripper efter at få noget lidt bedre grej, men til film kik er de nu gode nok.
Maestroelite skrev:En neutral højtaler som f.eks. Dynaudio spiller hvad der kommer igennem uden af ændre noget synderligt. Jeg vil ikke sige at en højtaler ikke er beregnet til en bestemt musikart, men hvis man ville tror jeg at man kunne sige neutral og fremadlænet til rock og blød/varm og tilbagelænet til akustisk og sådan. Men alle lader til at have en forskellig mening om dette tror jeg. Man skal også meget langt op i prisklasserne for a finde en højtaler som kan klare helt dyb bass uden at lyde lidt "mudret". Man kan jo altid købe en rigtig god subwoofer til at ordne det. Det vigtigste efter min mening er at få den bedst mulige tweeter og mellemtonelyd. resten kan man fylde på senere.spaceape skrev:Det er korrekt at Dynaudio er meget neutrale i deres lyd, så hvis det er det du er ude efter så tror jeg du rammer rigtigt der.JesperKeller skrev:Tja, det er aldrig sjovt at skulle sælge brugt elektronik. Det er næppe en indbringende business.Mange tak Jesper.
Du skal have held og lykke med det hele
Jesper Keller
Det hele går nu nok. Tror jeg vil til at spare op til nogle rigtig gode Dynaudio højtalere til musik kun. Har hørt at de er meget neutrale. Og bedst af alt er at jeg kan høre dem inden jeg køber i modsætning til mærker som paradigm osv.
Well man kan nok godt få fat i paradigm her i danmark, men de er bare så dyre. Dynaudio bliver lavet her i danmark så nok lidt nemmere at få fingrene i.
Men vil nu heller ikke mene at de fleste Dynaudio er "heavy" højtalere.
Må jeg spørge hvilken forstærker du har? Det kunne også være den der farver lyden i en retning du ikke kan lide!?
Når det så er sagt, så er CM højtalerne som du siger varme i det, men jeg synes personlingt de er KANON, jeg valgte selv for nogle måneder tilbage CM8 til mit stereo setup og er 100% tilfreds.
Men når det kommer til lyd så er det ret individuelt hvad folk kan lide, det er meget objektivt så man kan ikke bare sige "det her bedst"
Min nuværende av reciever er en onkyo tx-sr607 som egenlig har klaret sig ret godt, men hvis jeg virkelig vil have at mine højtalere skal have lov til at strække ben skal jeg nok have mig en rotel rmb-1575 forstærker eller noget. Nogle lydpaneler ville også hjælpe en hel del tror jeg.
Ja CM højtalerne er super dejlige ingen tvivl om det. Det er bare nu her hvor mit øre er begyndt at opfange de små marginale ting at jeg går og tripper efter at få noget lidt bedre grej, men til film kik er de nu gode nok.