Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Evolution
Jeg har fået mit TV og HDD optager til at virke med Boxer. Det CA modul man køber i løs vægt duer ikke. Samsung SKAL bruge et CI+ modul eller det CA modul der ligger i TV2 pakkerne til små 300kr. Der skal stå SMIT i nederste venstre hjørne på bagsiden af kortet.
Af Dbkdbk
Evolution har delvis ret. Det er et CI+ kort der skal bruges og sådan har det været hele tiden! Men det ændre ikke på at du aldrig vil kunne optage en kodet kanal mens du ser en anden kodet kanal på din HDD optager. Eneste løsning er at have kort i både HDD optager og fjernsyn. Så har du brugt 2 af de 3 kort du kan få fra Boxer på et abonnement. Så er der et kort tilbage til resten af huset. Hos os er det et problem idet vi har brug for 4 kort, men Boxer er hverken til at hugge eller stikke i for at få det fjerde kort - øv.
Brugeravatar
Af MigSelv
noxity skrev:Hvad angår dit problem med at se én betalingskanal og optage på en anden, er der et logisk svar på.

For at du kan se en kanal skal signalet dekodes, men da du kun har ét kort, så kan du kun dekode én kanal af gangen. Det er altså, efter min klare overbevisning, ikke en fejl på Samsung produktet, men en begrænsning i måden dekoder kortene virker.

Hvad angår dit problem med at starte op på en kodet kanal, så lyder det klart som en fejl i TVet. Er du klar over om den samme fejl findes på de nye D modeller, eller på andre C755?
Jeg havde nok valgt at tage bøvlet, og sende den ind til reparation. Hvis det er en generelt fejl, så kan du bare ikke forvente at det bliver lavet, men med lidt tålmodighed og 2-3 reparationsforsøg, så kan du få dine penge retur.
Når en Canal Digital satboks ( med et kort ), kan optage 2 kodede kanaler samtidigt, så er dit svar ikke korrekt ( hvad logik angår ). CD boksen kan såmænd også vise en kanal, og optage en anden ( som spørgeren efterlyser ). Og ved godt, at det ikke har s... med Boxer eller Samsung, at gøre. Men andre udbydere, kan løse "problemerne".
Så 1 kort, bør ikke have betydning for antallet af "optagemuligheder".
Af Rene
Rommel skrev:Den BD-8200 som du siger har en 250 GB HDD. Når man bruger afspilleren til at se hvor meget plads den har vil den sige 236 GB. Det er på grund omregnings faktoren.
De sidste 30 GB som du ikke har adgang til består af programmer, og cache til optagning af film.

Det er sådan set ikke nogen fejl :)
hvorfor så skrive at den har 250gb, når de 250 ikke er til rådighed ;)
Brugeravatar
Af MigSelv
Rene skrev:
Rommel skrev:Den BD-8200 som du siger har en 250 GB HDD. Når man bruger afspilleren til at se hvor meget plads den har vil den sige 236 GB. Det er på grund omregnings faktoren.
De sidste 30 GB som du ikke har adgang til består af programmer, og cache til optagning af film.

Det er sådan set ikke nogen fejl :)
hvorfor så skrive at den har 250gb, når de 250 ikke er til rådighed ;)
Dette gælder jo alle HDD, selv eksterne til PC, og de indeholder ingen software. Og jo større HDD, desto mere mangler der, i forhold til det købte.
Producenterne af HDD, bruger Base-10 som størrelse beregner ( sjovt nok den der viser størst kapacitet ), for her er der jo kroner pr. Gb indvolveret. Her er 1 GB = 1.000.000.000 bytes. Når dette så skal vises af et styresystem, så bliver Base-2 brugt som størrelses beregner. Her er 1 GB, så pludseligt blevet til 1.073.741.824 bytes.
Denne forskel i bytes pr. GB, vil jo give forskellige tal.
Kunderne / brugerne ville nok være bedre tjent med en fælles standard, så ville HDD kapacitet jo fremstå ens.
Af Brys
Hej!

Har selv købt en Samsung HD-D8200N/XE, og jeg har oplevet det samme med at optage et program for så ikke at kunne se en anden kodet/betalingskanal, når man bruger Boxer kort.

Skrev til Samsung at det undrede mig, når optageren er annonceret med 2 tunere på deres hjemmeside http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-h ... -D8200N/XE
De svarer, at der optager bruger en twintuner og ikke en dobbelt tuner, hvorfor problemet opstår. Mærkeligt at de så annoncerer med en dobbelt tuner på deres hjemmeside :-)

Her viser jeg lige svaret på min mail til Samsung:

Tak for din henvendelse til Samsung Electronics Nordic.

Det forholder sig sådan, at maskinen har dobbelt (twin) tuner og ikke dobbel tuner. Det en begrænsning på maskinen, at man ikke kan se en anden kodet kanal mens en optagelse er i gang. Du kan dog godt se ukodede kanaler. Det kan være at det ændrer sig med tiden, men for øjeblikket er der desværre ikke noget, der kan gøres ved det, beklager.

Hvis du har yderligere spørgsmål er du velkommen til at kontakte
os igen.
Med venlig hilsen
Laura H

Samsung Support
Tel.: 70 70 19 70 (alle opkald til nationaltakst)
Åbningstid: Mandag - fredag 09:00 - 18:00
Hjemmeside: www.samsung.dk