Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af StoreSol
Maestroelite skrev:Har lige fået svar på min mail til Samsung:

Tak for din henvendelse til Samsung Electronics Nordic.
På D8005 har vi Skype, en webbrowser, du kan bruge en touch control, 3D lyd, understøtter HDMI 1.4. Der er
crystal design på 7005 og metal crystal på 8005.
I samsungs eget katalog for alle deres 2011 produkter, står der også 3D lyd udfra D7005, kun Skype og Browser den ikke har i forhold til D8005

(ifølge kataloget)
Af Ekmani
...og det gælder så for Plasma modellerne?

Skulle da mene man også skulle kunne bruge touch control ellers?

Nogen kommentar til 7000 blev vinder i testen her -http://reviews.cnet.com/2795-6482_7-688.html
og om der er noget om snakket med det der Micro Dim ikke mindst?
Af StoreSol
Ekmani skrev:...og det gælder så for Plasma modellerne?

Skulle da mene man også skulle kunne bruge touch control ellers?

Nogen kommentar til 7000 blev vinder i testen her -http://reviews.cnet.com/2795-6482_7-688.html
og om der er noget om snakket med det der Micro Dim ikke mindst?
Min kommentar var for plasma ihvertfald
Af Maestroelite
Mit spørgsmål til Samsung var også kun for Plasma.

Spørgsmål:
Er det muligt at få oplyst forskellen på PS51D7005 n PS51D8005?
Det er desværre ikke muligt via jeres hjemmeside, og på diverse net fora er der også tvivl.

Evt om det er samme panel eller om der er forskel der også.
Funktioner osv.

Svar:
Tak for din henvendelse til Samsung Electronics Nordic.
På D8005 har vi Skype, en webbrowser, du kan bruge en touch control, 3D lyd, understøtter HDMI 1.4. Der er
crystal design på 7005 og metal crystal på 8005.

Jeg kan desværre ikke svare på de andre spørgsmål da jeg selv er fuldstændig i vildrede om hvad jeg skal have og har været det længe hehe.
PS51D7005 er kommet med i mine overvejelser for nylig. (Da 8005 er sølv er konen ikke så glad for dette).
Jeg havde mere eller mindre besluttet mig for 50VT30 men er blevet lidt skræmt af alle de problemer der skrives om på Avforums for tiden.
Af BaSsE_-
Hvis man nu ikke fik alle disse negative ting at vide om de forskellige tv, gad vide hvor mange der så ville opdage de små fejl... Folk bliver jo helt vildt fokuseret på fejl, istedet for at nyde sit nye køb... Pas på med at læse for mange anmeldelser, man blive snot forvirret og i tvivl...

Alt skal ses med egne øjne og ikke med andres, for der er stor forskel på hvad vi ser..
Af Sten
BaSsE_- skrev:Hvis man nu ikke fik alle disse negative ting at vide om de forskellige tv, gad vide hvor mange der så ville opdage de små fejl... Folk bliver jo helt vildt fokuseret på fejl, istedet for at nyde sit nye køb... Pas på med at læse for mange anmeldelser, man blive snot forvirret og i tvivl...

Alt skal ses med egne øjne og ikke med andres, for der er stor forskel på hvad vi ser..
Det er noget af det mest rigtige, jeg længe har læst på dette site. :) Det er efterhånden blevet til "find 5 fejl", i stedet for at nyde det nye "stuealter". Som vi efterhånden har erfaret, så findes der ikke et 100 % fejlfrit TV. Nyerhvervelsen er enten på bekostning af det ene eller det andet. Thats it! ;)
Af kimsand
JesperKeller skrev:Lidt pinligt fra Samsungs side af, men den eneste forskel der er på D7005 og D8005 er at D7005 IKKE har webbrowser.
D7005 har dog stadig: Ultra black Panel, Slim Design, DLNA, Smart TV, USB PVR.. Yeah you name it.
Identisk med D8005... Kun Web browseren du mister fra D7005 til D8005.
Så hvis du har fået dig en god pris på en D7005 imod f.eks end D8005, så vil jeg tage D7005 til hver en tid!
Har en 40d7005LU, den har da webbrowser under smartmenuen.
Af Ekmani
Helt helt enig BaSsE_- mf - man skal lade være med at se efter fejl, når man har gjort sit køb og der findes jo i dag og vil nok aldrig findes den perfekte skærm...

meeen derfor ville det da nu stadig kunne svare sig, at tjekke anmeldelser og dele erfarringer vil jeg mene. Pris og kvalitet følges ikke altid helt ad og hvis man har specielle kæpheste, kan man jo godt forsøge at undgå dem:-)
Af Thomas Fisker
kimsand skrev:
JesperKeller skrev:Lidt pinligt fra Samsungs side af, men den eneste forskel der er på D7005 og D8005 er at D7005 IKKE har webbrowser.
D7005 har dog stadig: Ultra black Panel, Slim Design, DLNA, Smart TV, USB PVR.. Yeah you name it.
Så hvis du har fået dig en god pris på en D7005 imod f.eks end D8005, så vil jeg tage D7005 til hver en tid!
Du snakker LED modellen, her bliver der snakket plasma.
Af kimsand
Thomas Fisker skrev:
kimsand skrev:
Du snakker LED modellen, her bliver der snakket plasma.
Ups sry...
Af Smooth
Overvejer kraftigt PS D7005 59". Synes det lyder til at prisforskellen på 7005 59" og 8005 64"er for stor i forhold til hvad man får ekstra i 8005 udgaven.

Webbrowser = lige meget bruger den bærbare
5 ekstra tommer = kr. 6000,- crazy :o
Designforskel = OK hvis jeg sparer ca. kr. 6000,-

Er der nogen der har oplysninger på et meget bedre billede i D8005 udgaven der retfærdigør den noget højere pris?