Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af caxx
Hmm, der bliver jeg nu i tvivl yakken.

Personligt synes jeg der står utrolig lidt om det på internettet pt. men umiddelbart er der altså 2 faktor, der har en indvirkning. Den første er hastighed, som du selv nævner, men den anden er altså hvorvidt det DNLA-program du har installeret på din NAS server er kompatibel med dit fjernsyn.

Umiddelbart virker det nemlig som om at størstedelen af DNLA-programmer ikke gør det muligt at spole / pause på tv'et medmindre de kompatible.

Jeg har i hvert fald læst en del rapporter fra år 2011, hvor folk klager over synology med et samsung d-serie ikke fungere optimalt.
Af Mysen
Jeg har kørt trådløs streaming fra en PC til mit tv med både WMP og et program, som Samsung selv har lavet til det samme.
Jeg kunne sagtens spole på begge. Problemet er bare, at det kræver en sindsyg høj hastighed, hvilket betød, at jeg kun kunne spole i 10-20 sekunder ad gangen, inden den skulle tænke.

Sammenlign det med en Youtube video, hvor du vil trykke dig 2 minutter ind i filmen med det samme. Det giver en lille pause og pa pausen afhænger af internethastigheden. Den pause vil der også komme, når man spoler via streaming. Hvor meget den pauser afhænger altså af hastigheden fra din server til dit tv plus bitraten på den film, du streamer.
Af caxx
Okay.. nu kan jeg godt se din problemstilling Mysen :)

Dog har de fleste af de rapporter jeg har læst, handlet om at folk simpelhen ikke kunne spole, eller pause for den sags skyld på grund kompatibilitets problemer.

Men det lyder da ellers underligt ang. hastighed, men du har vel en gammel router så? for hvis det er 802n / 300mpbs, burde der jo ikke være nogen forskel på det og så direkte tilsluttet med en harddisk. Har du oplevet samme problemstilling med et kabel eller det er der ikke mulighed for?

Selvfølgelig er det afhængig af sin hastighed, men det kunne lyde som at fjernsynet ikke kan behandle det hurtigt nok igennem internet-stikket, hvilket lyder kedeligt.
Af Mysen
Jeg har faktisk en temmelig god router og jeg kører 5.0 ghz n-draft til tv og pc. Og jeg har ikke prøvet med et kabel, for det var et større projekt at få trukket kablerne. (Jeg hader synlige kabler, og min router står i den anden ende af huset.)

Det er klart, at et kabel vil være bedre end en trådløs forbindelse til den anden ende af huset, men problemet er nok også tv'et. Der er simpelthen ikke processorkraft nok til at streame hurtigere. Der er mange, der fortæller, at deres streaming går bedre med en lille medieboks såsom WDTV live, og det er nok fordi al boksens computerkraft skal bruges på disse mediestreaminger.
Af netfors
Jeg har prøvet med følgende:
Samsung PS50C7705, Synology DS209 og et kablet netværk via en D-link DIR855 router der kører gigabit (cat 6 kabler). Og spoling, genstart osv. fungerede ad h til. Så jeg endte med at tilslutte min "Gamle" popcorn hour igen. Jeg havde ellers håbet på at kunne slippe for denne ene boks, men funktionaliteten i DLNA er slet ikke på højde med en rigtig medie afspiller som f. eks popcorn hour eller WDTV som "Mysen" nævner ;;)