Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mysen
Kevin

Spiltilstanden er ikke under billedindstilling

Du skal sikkert samme vej som mig, selv om vi ikke har præcis samme tv.

Menu---> indstillinger --> generelt---> spiltilstand

Den er testet til at give inputlag omkring de 40-50ms. Det er højt for nogen, men helt acceptabelt for andre. Og hvis du er en "andre" så behøver du jo ikke returnere dit tv.
Af McNeil
Mysen skrev:Kevin

Spiltilstanden er ikke under billedindstilling

Du skal sikkert samme vej som mig, selv om vi ikke har præcis samme tv.

Menu---> indstillinger --> generelt---> spiltilstand

Den er testet til at give inputlag omkring de 40-50ms. Det er højt for nogen, men helt acceptabelt for andre. Og hvis du er en "andre" så behøver du jo ikke returnere dit tv.
Og som sagt, prøv at juster lag inde i spillet... Det kan hjælpe.
Af Colt
Det er som Mysen skriver ikke kun Samsung der har problemer med input lag..

Jeg er også selv på jagt efter en skærm i 46* størrelsen som kan klare noget FPS osv.

Og lader til at 8705'eren kun skulle have 31ms.. I input lag.. Bare surt det skal være dobbelt op pris fra 6005'eren hvis man kun søger en LED til brug af spil osv. :s
Af Mysen
Sharps LE820 har inputlag under 10 ms, hvis du kan finde den nogen steder...
Af Kickstart
Jeg har haft samme problemer og skiftede mit samsung ud med et 32 tommer Sony EX710 istedet, og det spiller bare sammen med min PS3. Kan klart anbefales :)
Af Otto J
Mysen skrev: Det er ikke ringe og skuffende af Samsung, for det er det samme problem på mange andre modeller fra alle producenter.
Det synes jeg er en pudsig logik. Det ville vel være lige så rimeligt at sige at så er det også ringe og skuffende af alle de andre producenter. Det er ikke svært at lave en game mode med meget lavt input lag, det er bare at vælge at gøre det. Denne mode vil så ikke kunne have motion compensation og andre "dejlige" ting, og muligvis have ringere de-interlacing. Men det er mindre væsentligt end input lag, når vi taler om spil.

"Game mode" kræver ikke noget ekstra af tv'et's hardware, det kræver tværtimod netop at man bypass'er en del af signalbehandlingen.

Jeg synes det er mærkværdigt at vi bare skal leve med dårlig kvalitet, bare fordi det er udbredt.
Af Theis k
Jeg havde det samme problem med min 40c6000. Det kom til udtryk ved at lyden i surroundanlægget var foran billedet - og det var meget!! Samsung sagde at det var normalt for en LED-skærm, hvilket er lige til at lukke op og skide i. Skærmen var ubrugelig, så jeg måtte bide i det sure æble og skifte den ud med en LG plasma-skærm (som er super!). Her har jeg ca. 80ms forsinkelse mellem lyd og billede, men jeg har 120ms i receiveren at gøre godt med. Jeg køber aldrig LED igen, der er alt for mange kompromisser pga. designet. Dog ved jeg godt, at nogle LED-skærme er ok mht. lag - Samsungen var bare langt fra.
Af Mysen
Otto J skrev: Jeg synes det er mærkværdigt at vi bare skal leve med dårlig kvalitet, bare fordi det er udbredt.
Det lyder som om, at det er umuligt at argumentere imod, når det bare står alene. Det er bare enormt enkelt for dig at se, hvad der skal til, men hvis det var så enkelt for producenten, havde det nok lykkes lidt bedre. Der er jo netop en spiltilstand på denne model, hvilket der jo også er på så mange andre performere. Når den spiltilstand så ikke formår at reducere input lag til mindre nd 40-50ms, så tvivler jeg på at det er fordi de nægter at lave en profil med en dårliger de-interlacing, men kun nøjes med at slå 100hz systemen ned.
Det er nok nærmere fordi, at det det ikke er gratis for dem, og så synes jeg kun det er fair. Det er jo heller ikke ringe, at en bil ikke kan køre 20 km pr. liter, når det jo bare drejer sig om at skifte de behagelige sæder ud med noget skrammel, der vejer det samme som en ballon med helium.
Af kevin-kristense
Jeg har nu prøvet spil-tilstanden. Det har hjulpet, men det er stadigt ikke godt nok.

Jeg har også prøvet at justere lag inde i spillet. Det har egentlig bare gjort det værre.

Jeg må indse, at input lag ikke kan blive lavere, så jeg tror det er noget man bare må vende sig til. Min ven tager COD Black Ops med i morgen. Hvis input lag får nogen indflydelse på spillet overhovedet, så bliver fjernsynet sendt tilbage.

Tak for alle inputs, det er bare super, at man kan få så god hjælp herinde. :-)
Af klog_joe
Jeg har tidligere haft Samsungs LE40M87 og nu PS50C7705 - ingen af dem har problemer med spil fra min PS3 - Så ligefrem at give Samsung en sviner er måske lidt for meget :D