Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MKT
Du får klart det bedste tv hvis budgettet kan snige sig op på en G20!

En del bliver skræmt af plasma pga. skrækhistorier om buzz, retention og burn-in. Det er dog ret simpelt at komme udenom:

Buzz kureres ved at købe på nettet og sende retur, hvis det larmer for meget.

Retention og burn-in er knap nok relevant for en G20, men man kan skåne sit tv ved at køre en break in dvd og være lidt skånsom med konsolspil de første par hundrede timer af tv'ets levetid.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Man kan godt teste for inputlag, men det er ikke så simpelt. Det kræver at man har noget at sammenligne med, hvor referencen helst skal have 0 ms inputlag - dvs. noget ala en CRT skærm.

Essentielt skal du blot tage et billede af et stopur der vises i clonemode fra en PC på begge skærme og sammenligne hvad tidstælleren står på. Heraf kan du se forsinkelsen.
http://www.flatpanels.dk/monitortest_inputlag_dk.php
Af Amendir
Takker, jeg faldt selv over den beskrivelse her i går aftes. Så jeg havde tænkt mig at lave et lignende forsøg med LE40M71B og min bærbares skærm, selvom den ikke er CRT og har 0ms input lag :-)

Uanset hvad så får jeg en forskel og den forskel kan jeg så prøve at holde op mod et C6005, hvis det ender med at blive det tv.

Jeg er meget forelsket i Samsungs design og især deres DLNA-funktion, så jeg vil helst have et Samsung tv.
Jeg fandt bl.a. ud af G20 slet ikke kan afspille mp3-filer over netværk. Det er jo et kæmpe stort minus, da halvelen af idéen med et netværkstv så ryger fløjten for mig.

Er der for store problemer med clouding og er input lag et problem, så bytter jeg det højst sandsynlig til et G20. Men ellers burde jeg være tilfreds med billedet fra et C6005.

Jeg kan se Fona har begge modeller til salg på deres hjemmeside, så jeg håber de modeller også er at finde i en af de Fona-butikker vi har her i Århus.