Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ph1llip
Okai, har set at Merlin har LG'en så tror jeg tager ud og kigger på det der så jeg kan se det i virkeligheden.
Men er der forskel på 550n og 550 ? ved det er den nordiske model men er der fysiske forskelle på dem?
Af Jacob Schrøder
ph1llip skrev:Okai, har set at Merlin har LG'en så tror jeg tager ud og kigger på det der så jeg kan se det i virkeligheden.
Men er der forskel på 550n og 550 ? ved det er den nordiske model men er der fysiske forskelle på dem?
Nej, det er bare garantien der er anderledes mener jeg. Det er noget med at der ikke per ligeså god pixelgaranti fra LG hvis ikke det er en N-model, men er ikke helt sikker.
Af ph1llip
er der slet ingen fysiske butikker der sælger LG ?
Af THM
Cubizix skrev:Ja det er kedeligt med sådanne oplevelser. :((

Men vil stadig mene man skal læse lidt på de dybere reviews af modellerne og se hvad man søger mest i billederne. Givet at Panasonic har lavere retention risiko, og har dybere sort. Omvendt syntes jeg så LG's modeller, både High og Low-end. Reproducere farver flottere end Panasonic gør, det er dog muligt at man kan "fiddle" sig frem til samme opsætninger, men der syntes jeg desværre Panasonic taber en smule på det brugervenlige område desværre. Der er helt sikkert også mere at pille ved på G20'eren rent opsætnings mæssigt, men igen koster noget tid at rode med fra tid til anden. LG hjælper deres brugere en del med deres "Picture Wizard" hvor man relativt hurtigt og meget præcist kan få det billede man ønsker.

Der har dog været nogle issues med Panasonic's langtidsholdbare sortniveau, om de har fået det fikset på de senere modeller skal jeg ikke udtale mig om, men det er synd og skam hvis man løber hovedet mod muren med deres reklamation eller garanti.

Men igen, Pros & Cons på begge modeller, men ja kig lidt på hvad du kigger mest på hvad angår dine billeder og brugervenlighed. Men der er ingen tvivl om at hvis du skal pille rode og rage ved alt og fin tune ned på det dybe entusiast niveau så skal du vælge en Panasonic :p
ifølge rasmus's anmeldelse er farvenøjagtigheden bedre på G20 end på pk950. og da den har en mere præcis THX profil kræver det ikke de vilde indstillinger.
mit indlæg skal dog ikke forstås som en hetz af LG plasmaerne, som jeg også tit har anbefalet :)
S20 som der er tale om idenne tråd har dog ikke så avancerede indstillinger så vidt jeg er orienteret. her er det vist bare et spørgsmål om at sætte den over i "true cinema" og skrue skarphed fra 5 til 0, og så har man et godt billede :)
Af THM
ph1llip skrev:er der slet ingen fysiske butikker der sælger LG ?
har set pk550n i xpert og pk350n i bilka...