Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Benji
det menneskeligt at fejle :) , men der var 2 i den butik der hvor jeg hentede det
.. så burde kunne finde en af dem :)
Af kskruger
Benji skrev:det menneskeligt at fejle :) , men der var 2 i den butik der hvor jeg hentede det
.. så burde kunne finde en af dem :)
Hvordan gik det, fik du byttet dit tv?
Af Benji
jep uden et ord fra deres side .. go kundeservice :)
Af kskruger
Benji skrev:jep uden et ord fra deres side .. go kundeservice :)
Super godt at høre, kan du ellers se forskel på billedekvaliteten af de 2 skærme.
Af Benji
syns billedet står bedere :)

men! nogle af kanalerne har noget ehm ved ik om man siger signalmangel da den hakker yderst grusomt :S
Af kskruger
Benji skrev:syns billedet står bedere :)

men! nogle af kanalerne har noget ehm ved ik om man siger signalmangel da den hakker yderst grusomt :S
Kan du uddybe, hvad du mener med "at kanalerne har noget ehm" :)
Af Benji
jamen såm om den mister signalet fra antennekablet .. den falder ud men det sker kun på et par enkelte kanaler og vis de har en hd kanal ( samme kanal i hd så er det iok på hd kanalen .. :S
Af noxity
Hvis du går ind i menuen, og tager det nederste punkt, så skulle der gerne være et sted hvor du har mulighed for at se signal kvaliteten. Prøv at tjekke den.
Af Benji
melder tilbage med et svar sener eller i morgen :) er lige igang med at samle ting fra ikea.. det tager jo hundrede år :D
Af Benji
nå det flimmer jeg snakker om skyldes vist at mit nyindkøbte antennekabel er i 75 ohm og ikke 100 ..

der opstår en masse bitfejl .. selvom signalet er tæt på 100..

men det undre mig bare at spaden i hifi klubben sælger mig sådan et når han udemærket vidste hvilket tv jeg havde og at jeg skulle bruge 10 meter .. :S - så ryger retur i morgen for at bytte det :)
Var nede for at høre om lyd til det fine tv .. det høre jo med ..
Så er der nogle der har nogle forslag ? i et overkommeligt prisleje ? :)
Af dkscan
Benji skrev:nå det flimmer jeg snakker om skyldes vist at mit nyindkøbte antennekabel er i 75 ohm og ikke 100 ..
Antennekabel til almindelig tv er altid 75 ohm.
Af Benji
ja men har læst at man skal have det med 100 ohm .. ?!?!
Af Lars K
75 ohm antennekabel er fint så lang tid kablet er dobbelt afskærmet med folie og flet. Og så skal stik være HF-tætte.
Af Benji
der står det er - citat "With three layers of shielding the Argon 5491A gives the fragile tv signal optimal protection against any unwanted interferences. Use quality cable all the way from the antenna output on the wall and to the system, tuner and tv. "

hvad er hf tætte stik ?!