Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af David Munch
Sponk skrev:Altså i samsung drenge har så travlt med at overbevise hinanden hvor gode jeres Samsung tv'r er. Hvis du spørger dem som arbejder i branchen (det generelle billede) så er samsung ikke det valgte produkt. Det er pænt ja, det er smart ja, men det kan ikke leve optil f.eks panasonics topmodeller i billedekvalitet og thats that.

Forøvrigt er samsung det mærke der har størst fejl/rep % i markedet.

Det er sku fint nok at i er glade for jeres samsung tv'r,
men en det er så sjovt se den ene tråd efter hinanden hvor i skamroser jeres samsung. Det er jo ikke tilfældigt at samsung aldrig vinder billede kval test.

God weend
Der er da ingen som roser Samsung TV i denne tråd? Eller generelt på det her forum skulle jeg mene..
Af FG
Nej, jeg er også tæt på at være overbevist om at det skal være LG PK760N i stedet for G20, men der er jo stadigvæk 1200 kr til forskel og som konen siger så kan man jo få en god blue ray afspiller til de penge...
Ser lige de har PK550N til 6000 - er det et godt valg i forhold til G20 - og er det samme buzz, retention, reflekser osv, som på 760
Af N4Ld3
Jeg tror du vil få mest glæde af G20 end PK760 i dagslys.
Brugeravatar
Af David Munch
FG skrev:Nej, jeg er også tæt på at være overbevist om at det skal være LG PK760N i stedet for G20, men der er jo stadigvæk 1200 kr til forskel og som konen siger så kan man jo få en god blue ray afspiller til de penge...
Ser lige de har PK550N til 6000 - er det et godt valg i forhold til G20 - og er det samme buzz, retention, reflekser osv, som på 760
Alternativet er LG 50PK950 til 8000.. :)
Af FG
Ja det jo det og hvis jeg bringer et samsung lcd LE40C755XXE ind i kampen, så er det stadig G20 ikke...Det må sku være det, får G20 lev. på torsdag
Af Mysen
Sponk skrev:Altså i samsung drenge har så travlt med at overbevise hinanden hvor gode jeres Samsung tv'r er. Hvis du spørger dem som arbejder i branchen (det generelle billede) så er samsung ikke det valgte produkt. Det er pænt ja, det er smart ja, men det kan ikke leve optil f.eks panasonics topmodeller i billedekvalitet og thats that.

men en det er så sjovt se den ene tråd efter hinanden hvor i skamroser jeres samsung. Det er jo ikke tilfældigt at samsung aldrig vinder billede kval test.

God weend
Det er fint nok, at du ikke selv synes om Samsung, men det er da utroligt malplaceret at kalde vores indlæg Samsung fanboy agtige... Jeg købte et Samsung velvidende at bade V20 og VT20 klarer sig bedre i test, men jeg købte det alligevel. Fordi jeg bedre kan lide design, og fordi jeg ville kunne få glæde af dlna og pvr. Det gør mig altså ikke til utroværdigt subjektiv. Fordi jeg er glad for mit køb, er det da netop sådan en som mig, der kan anbefale det. Jeg har jo skulle vænne mig til de minusser, som man kan læse i en test, heraf retention, sortniveau og buzz.
Det der irriterer mig ved dit indlæg, er at vi faktisk i dette indlæg, ikke er ved at anbefale vores eget tv...

Når jeg skriver at HDTVtest mangler produkter at anbefale, er det jo netop fordi det bedste LG, der har været derinde er et PK550 og det bedste Samsung er er LE750. De 3 bedste Panasonic fjernsyn har været over testbænken.
Jeg er godt klar over, hvis man skal stole på anmeldere på både flatpanels + avforums, hvilket jeg gør, at både PK950 og PxxC7705 taber i test til de bedste Panasonicmodeller, - men altså ikke til G20. I hvert fald ikke c7705. Desuden er vi jo ved at forklare, at man kan få et LG (bemærk: LG) Pk760n til 7000. Det er næsten 2000 mindre end G20 på 50". Måske ikke lige så godt billede, men mindst lige så anbefalelesværdigt, prisen taget i betragting. Eller i dette tilfælde, de ekstra tommer taget i betragtning.

Det samme kan man sige ang. anbefalelsesværdigt om vores c7705 vs V20. Fordi det er billigere, tyndere, har flere features bl.a. 3D og fordi nogle synes om designet. - Ikke fordi det vinder i test. VT20 er bedst, men jeg kan ikke lide designet og prisen, og havde brug for et tv, der understøtter mkv+srt. Alle 3 modeller kan anbefales. Samsung for design + features og god billedkvalitet. Panasonic for endnu bedre billedkvalitet.

Dette er en tråd om alternativer til G20, og der bliver nævnt LG, som en mulighed. Intet om Samsung, eftersom den er langt dyrere.
hold destruktive indlæg væk. De gavner ikke noget. Heller ikke selv om du slutter med "god weekend"
Af Colt

God weend

Det er da godt nok en pinlig udmeldelse.. Syntes nettop mange af os selvom vi ikke sidde med samme mærke i vores hjem nettop prøve at forholde os objektive og nettop stadig gøre opmærksomme på at panasnoic leverer gode skærme???

Ved simpelthen ikke hvor du finde dit materiale men syntes da nettop du sætter en pointe om dig selv i stedet!

Er enig at samsung burde have mere kvalitets kontrol.. Og årsagen til du ser flere reparationer hos Samsung kan måske også hænge lidt sammen med de er verdens største når det komme til salg af TV skærme.
Dermed ikke sagt at Samsungs prestige service ikke er af top kvalitet når først du har et problem.

Men derfor ser du stadig ikke mig en eneste gang i denne tråd henføre til et samsung produkt da jeg ikke mener de kan konkurrer med LG eller panasonic i lige denne prisklasse om billed.
Brugeravatar
Af David Munch
FG skrev:Ja det jo det og hvis jeg bringer et samsung lcd LE40C755XXE ind i kampen, så er det stadig G20 ikke...Det må sku være det, får G20 lev. på torsdag
Jeg har selv prøvet at overtale mig selv til et PK950, fordi jeg finder G20 designet jammerligt. Men billedkvalitet, plus mindre retention gør jo nok at jeg hopper på G20 alligevel..
Af becker1337
Gør dig selv en tjeneste og fastlæg dit budget først - du vil altid kunne få lidt mere for lidt ekstra...

Samtidig gør op med dig selv, hvilken størrelse tv du ønsker.

Jeg er selv rigtig glad for mit G20 og 6k for 42 tommer plasma med den billedkvalitet, så får du givetvis ikke meget bedre billede. Hvorvidt designet generer dig eller ej, det må du selv afgøre. Jeg har købt mit tv, fordi jeg skal se film og fjernsyn på det ;o)
Af Mysen
"Jammerligt" er måske lige et voldsomt nok ord til et tv, der bare er sort. Det er jo ikke fordi, det er ovalt eller pink eller noget.

Men jeg vil give ret i, at du lige skal gøre op med dig selv, hvor mange penge der skal bruges og hvor stort det skal være. Der er temmelig stor forskel på 42" og 50". Det er dette spring, jeg selv har taget. Du kan ikke få et 42" med samme billedkvalitet som G20 til 6000, det er ikke muligt. Det nærmeste man kommer på denne billedkvalitet er nok PK modellerne, men de fås jo kun i 50". Eller måske LED topmodellerne fra LG til 3x prisen.

Retention på disse modeller skulle være udbedret i forhold til den test, Rasmus foretog, så jeg tror ikke det er her, den store forskel på PK950n og G20 ligger. Den store forskel er størrelsen, og så er G20 en anelse bedre på billedkvaliteten generelt, og den håndterer lyse omgivelser bedre.

Hvor stort?
Hvor dyrt?
Hvor vigtigt er design vs billedkvalitet?
Af FG
Jamen altså det ville da være fedt med en 50", men troede ikke at man kunne finde noget i omegnen af 6000 KR. Har nu kig på LG PK550N og G20. Altså jeg får 8 tommer mere til samme penge, men hvor meget ringere er billedekvaliteten. Det havde jo været perfekt hvis man kunne se dem sammen, men det er ikke muligt for mig. (ligger pt. med brækket skinneben, så derfor ville det også være sejt at få et lækkert fjernsyn, da det er de næste 6 - 8 uger jeg ikke må støtte på foden)- Har bestilt G20 og det kommer torsdag, men kan nå at anullert ordren, hvis jeg bliver overbevist om at det er LG PK550N i stedet.

TAK FOR ALLE DE GODE REFLEKSIONER OVER EMNET DET ER SUPER FEDT!!!!
Af Mysen
Hvis du er ok til engelsk kan du se en temmelig fin anmeldelse af LG's PK350 på avforums.com. PK350n er stort set den samme model som PK550n, men kommer dog ikke med integreret THX profil. G20 er bedst af de to, men det et til gengæld 50 meget billige tommer, du får fra LG's lave PK modeller.

Testen:

http://www.avforums.com/review/LG-PK350 ... eview.html
Brugeravatar
Af David Munch
Mysen skrev:"Jammerligt" er måske lige et voldsomt nok ord til et tv, der bare er sort. Det er jo ikke fordi, det er ovalt eller pink eller noget.
Det er sandt, men mest set i forhold til at det jo også er et møbel.. ;)
Men jeg vil give ret i, at du lige skal gøre op med dig selv, hvor mange penge der skal bruges og hvor stort det skal være. Der er temmelig stor forskel på 42" og 50". Det er dette spring, jeg selv har taget. Du kan ikke få et 42" med samme billedkvalitet som G20 til 6000, det er ikke muligt. Det nærmeste man kommer på denne billedkvalitet er nok PK modellerne, men de fås jo kun i 50". Eller måske LED topmodellerne fra LG til 3x prisen.
Mit målemne ligger på 6-8.000,- for et TV, og siden kæresten og jeg sidder med god afstand til TV'et, så jo større jo bedre, omend vi kan klare os med 42" (Håber jeg!). Jeg vil gerne gå lidt på kompromi med kvaliteten, for et bedre design, og der må jeg nu sige at PK modellerne har en stor fordel i forhold til G20.. :)
Retention på disse modeller skulle være udbedret i forhold til den test, Rasmus foretog, så jeg tror ikke det er her, den store forskel på PK950n og G20 ligger.
Really? Det ville da være fantastisk.. Omend du skubber mig tilbage i overvejelsessporet.. :p Troede ikke de lavede så markante opdateringer, uden at frigive helt nye modeller?