Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af KristofferA
Folk der har set de passive 3D tv er meget imponerende. Det skulle virker bedre end de aktive. Hvad siger folk der har set det? Noget med at Passiv ikke er fuld HD?
Tror godt LG Nano TV kunne blive året LCD TV.
Sonys Local Dimming skulle også have et godt billede, men også lide af halo effekten.
http://www.avforums.com/forums/ces-2011 ... ended.html

Hvis LG har fået løst det har de en vinder!
Brugeravatar
Af Princesslea
her er et citat her en artikel om LG's cinema 3D:

"I spent some time with the new screens and can confirm that FPR panels certainly provide an engaging 3D experience. There's no doubting the depth of their images or their brightness. Unlike Active Shutter 3D, there's no huge penalty to be paid in absorbed light. 3D footage demonstrated is luminously bright.

However claims that the new FPR 3D screens are free of crosstalk is clearly bogus. Huge levels of double-imaging were prevalent on the display models (despite protestations that they weren't). But does this really matter? Probably not. I think there's a good argument that the advantages of FPR 3D outweigh any disadvantages."

Hele artiklen kan læses her: http://3dradar.techradar.com/3d-tech/ce ... sive-passi
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Artiklen omkring LGs 2011 fladskærme kommer online lidt senere på dagen. Den er blevet ret omfattende pga. det overvældende antal af spørgsmål, som tikkede ind her på FlatpanelsDK og FlatpanelsHD.

Efterfølgende lægger jeg også to separate artikler op med lidt indledende oplevelser med LGs Smart TV og Cinema 3D. :)
Af Mxee
Rasmus Larsen skrev:Artiklen omkring LGs 2011 fladskærme kommer online lidt senere på dagen. Den er blevet ret omfattende pga. det overvældende antal af spørgsmål, som tikkede ind her på FlatpanelsDK og FlatpanelsHD.

Efterfølgende lægger jeg også to separate artikler op med lidt indledende oplevelser med LGs Smart TV og Cinema 3D. :)
Det lyder rigtigt godt :) tak
Af mbm
Havde regnet med nyt LG til mig her i 2011.
Er dog noget trist over man ikke har valgt at integrere DVB-T2 tunere i.
Med både mpeg4 og DVB-T2 havde jeg sluppet for ekstern box.
èn af de ting jeg havde gået og ventet på.
Af Morten_J LG
Hej MBM,

Der kommer T2-tunere i en række af modellerne. Hold øje med de modeller der har et "W" i enden af modelnummeret.
Af mbm
Morten_J LG skrev:Hej MBM,

Der kommer T2-tunere i en række af modellerne. Hold øje med de modeller der har et "W" i enden af modelnummeret.
ok det lyder godt.
Af Ekmani
Dejligt til ovenstående med T2 og jeg glæder mig virkelig til at se LGs nye i action.

Dog kunne jeg godt have tænkt mig kombien af cinema 3d/passiv 3d og nano eller plasma, da jeg umiddelbart hellere ville have mig et tv med passiv frem for aktiv. Men cinema 3d kan man åbenbart kun få på edge modellerne.
Ud fra hvad jeg har læst, ser cinema 3d nemlig absolut ikke ud til at være en skrabet 3d tek, men en meget mere brugervenlig tek i mine øjne... :o
Af Morten_J LG
Hej Ekmani,

Vi er også stolte over vores nye familiemedlemmer :)

Mht. Cinema 3D og Plasma er det pt. en teknologisk umulighed.

Jeg kan sagtesn forstå din pointe mht. Cinema 3D til Nano modellerne. Nano er jo vores topmodeller og der ønsker vi, at kunden får fuld opløsning når der ses 3D - men hvis man be'r til de højere magter kan det jo være ens bønner bliver hørt :)
Af ckjaerulff
Nogen der ved om der er noget nyt mht. priser og ankomst tid på Nano modellerne?
Af TheGreatGazoo
Bliver alle LGs skærme forsinkede eller hvad? Ifølge de angivne tider i artiklen burde mange af dem allerede være på markedet, men der er ikke engang oplyst priser endnu...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8