Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lth
200Hz delen er også det der hedder Motion Plus.
Det kan slås fra inde i billed-->billedinstillinger-->Motion Plus - Sæt dette til fra og du får et meget bedre billede.
Jeg tror også det kan være en del af skylden når du spiller Fifa.

Lige inden du ringer til stofa, så sørg for at du har seneste firmware på TV'et. Jeg havde lidt småproblemer med det da jeg modtog det, men det løste en firmwareopdatering.

Jeg kører også på Stofa og jeg har ingen som helst problemer. Dog yderst sjældent kan der komme lidt pixelering på HD kanalerne. Jeg går også ud fra det er signalet fra Stofa.
Af Kryger
Jeg har opdateret her forleden.. Ska det motion plus så være fra eller til?
Af SLL
Lerchenfeldt skrev:Motionplus skal slås fra, når du spiller.
Ikke nødvendigvis. Hvis man blot fjerne lidt af det voldsomme hjemmevideo "look" ved, at f.eks. sætte motion plus til "tydelig", så ser billedet ret realistisk ud. Jeg har derfor ingen problemer med, at bruge motion plus.

Men hvis du bruger "default" indstillingen, altså som TV'et er sat fra fabrikken, så ser det hele "billigt" hjemmefilm agtig ud. Man skal bare stille lidt på det, så virker det helt fint.

SLL
Af JonathanK
Jeg har i lørdags været i Hi-fi klubben for at få en demo af UE40C7705 - og var ikke ligefrem imponeret over deres service niveau, eller deres viden omkring tv.

Men tv'et er da lækkert og jeg kunne sagtens finde på at købe det. Men, men, men... Det virker som om, at der er problemer på begge tv.

Vælger man C7705 kan man få problemer med at billedet fryser i perioder i løbet af en film.

Vælger man C755 er der inputlag

Jeg ville rigtig gerne have oplevet problemerne med C7705 - men de menter åbenbart ikke i hi-fi klubben at de gad ofte et hdmi-stik på at jeg skulle finde ud af, hvad jeg i forvejen vidste.

jagten fortsætter....
Af JonathanK
JonathanK skrev:Jeg har i lørdags været i Hi-fi klubben for at få en demo af UE40C7705 - og var ikke ligefrem imponeret over deres service niveau, eller deres viden omkring tv.

Men tv'et er da lækkert og jeg kunne sagtens finde på at købe det. Men, men, men... Det virker som om, at der er problemer på begge tv.

Vælger man C7705 kan man få problemer med at billedet fryser i perioder i løbet af en film...

Vælger man C755 er der inputlag...

Jeg ville rigtig gerne have oplevet problemerne med C7705 - men de menter åbenbart ikke i hi-fi klubben at de gad ofre et hdmi-stik på at jeg skulle finde ud af, hvad jeg i forvejen vidste.

jagten fortsætter....
Af lth
Vælger man C755 er der inputlag...

Den køber jeg ikke. Jeg har på intet tidspunkt set inputlag.

Det må være rettet i firmwareopdateringerne. Jeg har haft mit TV i 1,5 md og intet set til det. Jeg har brugt det virkeligt meget...
Så den med inputlag køber jeg ikke.
Brugeravatar
Af Tonser
Jeg hiver lige denne tråd frem igen, da jeg er frygtelig tæt på et køb af C755, og derfor lige har et hurtigt spørgsmål:

Er input lag (stadig) et problem iht. (PS3) gaming?

Jeg har læst nogen kommentarer fra http://www.hdtvtest.co.uk/news/samsung- ... 709761.htm hvor hardcore gamere brokker sig over input lag, mens andre mener det er noget man skal vænne sig til.
Jeg er derfor interesseret i at høre hvilke oplevelser folk (især ikke-hardcore gamere) har med C755 og PS3 iht. input lag.

Jeg undskylder de mange indlæg om det samme emne, men vil meget gerne være sikker på at jeg køber det rigtige så at sige.
Af JonathanK
Jeg har nu købt tv'et.

Det blev C7705 pga. formindsket inputlag og et lidt bedre billede synes jeg.

Det sjove er så, at da jeg fik det var det defekt. Så nu sidder jeg og venter på, at der kommer en tekniker og fixer det. Så der står bare et spritnyt tv og kigger på mig med sin sorte skærm. Sikke en skam....
Brugeravatar
Af Tonser
JonathanK skrev:Jeg har nu købt tv'et.

Det blev C7705 pga. formindsket inputlag og et lidt bedre billede synes jeg.

Det sjove er så, at da jeg fik det var det defekt. Så nu sidder jeg og venter på, at der kommer en tekniker og fixer det. Så der står bare et spritnyt tv og kigger på mig med sin sorte skærm. Sikke en skam....
Lettere ufedt.

Jeg regner selv med at bestille C755 i dag når jeg har været ude og se det live (og forhåbentlig også hørt lidt mere fra C755 ejerne). Jeg regner med at købe C755 bl.a. grundet den lavere pris, samt at jeg sagtens kan leve med en lidt tykkere skærm (er lyden ikke også lidt bedre på C755? Jeg har fået det indtryk at lyden generelt er lidt bedre på LCD frem for LED, men det er måske mig der er helt gal på den).
Ang. input lag, så er dette som sagt min første fladskærm, så der skal nok meget til før jeg ligger mærke til negative ting, da jeg nu engang ikke har noget at sammenligne med :p
Af JonathanK
Tillykke med købet, når det engang sker :)

Jeg ville også have valgt C755, hvis det ikke var fordi jeg engang imellem gamer. Jeg valgte dog som sagt hovedsagdeligt C755 fra pga inputlag, hvor de 43ms jeg har læst et sted det har, er bare for meget i forhold til gameing - jeg er nok også lidt kræsen - men jeg er overbevidst om, at jeg kan se sådan noget.

Men jeg er helt sikkert på, at du vil blive glad for C755, for det er et rigtig godt TV.
Brugeravatar
Af Tonser
JonathanK skrev:Tillykke med købet, når det engang sker :)

Jeg ville også have valgt C755, hvis det ikke var fordi jeg engang imellem gamer. Jeg valgte dog som sagt hovedsagdeligt C755 fra pga inputlag, hvor de 43ms jeg har læst et sted det har, er bare for meget i forhold til gameing - jeg er nok også lidt kræsen - men jeg er overbevidst om, at jeg kan se sådan noget.

Men jeg er helt sikkert på, at du vil blive glad for C755, for det er et rigtig godt TV.
Tak tak, jeg står til at modtage det i morgen, så det bliver spændende.

Jeg håber ikke at jeg kommer til at ligge mærke til inputlag da jeg også har bestilt en PS3 samt Fifa 11 og Gran Turismo 5 hjem, men lad os nu se.
Kan man forresten forestille sig at en firmware-opdatering vil kunne gøre noget ved inputlag problem? Jeg har bl.a. læst at en firmware-optering skulle forbedre 3D funktionen, så spørgsmålet er om de også har gjort noget ved inputlag problemet, og om det i det hele taget er noget de kan gøre noget ved, hvilket jeg dog ikke umiddelbart mener.