Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Holger jespersen
Hvad kan fremkalde retention?

Jeg har et PK550 50". Og det har meget retention efterhånden, og det er til at blive sindsyg af.

Hvad kan have været skyld i at jeg har fået det så meget, når i ikke har?
Af Colt
Der er desværre forskel fra panel til panel selvom vi taler samme tv model.

Du kan for at gøre din celler i panelet mere resistente køre nogen break-in billeder.

Med lav kontrast som man som udgangspunkt kan vælge at gøre når tv'et er forholdsvis nyt. Og så køre imellem 100 til 200 timer..

Jeg kører det stadig lidt på mit 7705 plasma..

http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... tart_from=&

Kan du læse lidt om det i Break-in hvor du også får links til billederne..

Du kan smide dem på et usb stik og sætter i røven på tv'et og så lade det kører mens du sover eller bare har det stående i baggrunden og ikke bruger tv'et til normalt brug..

Når du så gerne vil se tv igen så slår du dine almindelige settings til og nyder dit tv :)
Af Holger jespersen
Kan man redde mit TV? Det har kørt en måneds tid, men jeg har ikke brugt det så meget.

Har nu opdaget at kontrasten har kørt på 80% og har sat den ned til 40% nu samt lys.

Kan det have været tranporteret forkert, siden det er så følsomt?

Og de break-in billeder, kan de forhindre retention i fremtiden?
Af Colt
nu må du ikke male fanden på vægen og sætte det hele ned.. Du skal forsat nye dit nye tv. med almindelige indstillinger..

Når du så ikke bruger det kan du smide kontrast og lys ned og sætte de billeder på..

Og ja de kan være med til at sørge for du ikke får så meget retention i fremtiden.

Og nej tror ikke du skal være nervøs for at du har transporteret det forkert hvad angår retention :)

prøv at give den et par dage hvor du sætter den til at køre de bios en 6-8 timer om natten på lav kontrast og lys.
Af Holger jespersen
Tak for hjælpen :) Vil prøve det.

Bare lidt surt. Jeg har også hørt at Panasonic ikke skulle have ligeså meget retention som LG/Samsung, men havde ikke pengene til et G20 50" :(
Af Colt
g20 er et lækkert billed tv..

Designet er så smag og behag..

Men som sagt er der kæmpe forskel på visse paneler selvom modellen er det samme..

Nu f.eks mit 7705 har også rigtigt meget retention hvor andre stort set ikke kommer i nærheden af det på deres modeller..