Jeg skiftede også for nylig fra 28" CRT og ved de første indtryk synes jeg heller ikke at DR og de andre alm. kanaler tog sig helt så godt ud som de gjorde med det gamle tv. Men det var dog noget jeg udelukkende forventede, endda før jeg lagde pengene over bordet. Som yakken er inde på, så man smækker man et lav-opløseligt billedeformat op på en stor højopløselig skærm. Dertil er nogle udsendelser ikke engang i 16:9 som nu ikke hjælper bedre på tingene.
lennon skrev:Fodboldkampe sendt på 3plus var i lang tid en skændsel . Dette skyldtes en alt for voldsom komprimering af det digitale signal - altså pakken som sendes - og lignede bla de "moskittoeffekter", som der linkedes til i den anden tråd .Fodbold er meget afslørende for komprimeringen . Hold feks øje med fodboldbanens kridtstreger på et dårligt/komprimeret SD signal og sammenlign det med HD . Denne komprimering er et resultat af at båndbredden på feks satelittens transponder skal deles mellem for mange kanaler. Hverken dig eller dit udstyr kan rette op på dette. Og det er så det jeg kalder dårligt signal, - burde måske kalde det kildesignal. .?
Ja, kildesignal ville jeg kalde det. Hvis det er dårligt, ja så er der ikke meget du kan gøre hjemme i stuen.
De fleste fladskærme har vel dog en funktion, der kan prøve at korrigere for det, men nej helt godt bliver det nok aldrig.
Hov, vi skal da lige have et link til den "anden tråd" Kunne være nyttigt for nogle.
http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=18931