Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af NumZie
Prøv lige en fodboldkamp på 6eren så :)
Af lennon
NumZie skrev:Prøv lige en fodboldkamp på 6eren så :)
Mig bekendt afhjælper 24p featuren kun panoreringshakken på BR materiale ? En fodboldkamp på 6eren har nok nærmere problemet pga at signalet er voldkomprimeret - og det kan intet TV kompensere for .
Af NumZie
Måske - jeg ved ikke meget om det, men det kunne være spændende at høre.

Min står på custom: 10 i blur reduction og 0 i judder reduction.

Det blev anbefalet på hdtvtest.co.uk og det gav i hvert fald en fck-kamp uden problemer.
Af XSIlentCobraX
Når jeg ser tv, uanset hva kanal, kan der os forkomme hak osv, men er jo pga signalet, så snart jeg popper en film på, er der intet, det flydende hele vejen nu :) og før var det meget tydeligt, skete ca hver 5 min på alle film!
Af NumZie
Jeg gad bare godt vide, hvad blur og judder reduction skal stå på, for at jeg undgår mest muligt af det hakkeri i fodboldkampe. Film er jeg ligeglad med.

Nogen der ved det?

Har læst diverse forklaringer på nettet, men jeg er åbenbart fatsvag.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Blur reduktion burde ikke have noget som helst at gøre med hakken i billedet. Det er udelukkende til at fjerne det slør som LCD-teknikken medfører. Det er judder reduction du skal lege med.
Af NumZie
Hm - jeg kan ikke få det til at spille. Er der ikke andre, der har fundet den gyldne indstilling?

Jeg lider af hakkeri både i fodboldkampe og rulleteksterne nederst på nyhederne til slut - og så er det ligesom at kanterne på visse ting og mennesker er blevet lidt skævt pixeleret, hvis man kan sige det.

Et rigtig stort irritationsmoment for en ellers formidabel skærm.

Samsung har i øvrigt glimret ved at lave nyeste firmwareupdate umulig at installere, hvis man har den forrige firmwareversion - flot.
Af NumZie
Jeg kan simpelthen ikke få det til at være pænt. Det hakker helt vildt selv ved Vild med Dans eller rulleteksterne efter Go'aften Danmark.
Jeg har prøvet at stille begge både højt og lavt uden held.

Udover det hakker er det nogen gange pixeleret - så meget at jeg overvejer at skille mig af med det ellers gode TV og hoppe på en plasma i stedet (den skulle være uden disse skavanker, ikke?)
Af Steen Bay
NumZie skrev:Udover det hakker er det nogen gange pixeleret - så meget at jeg overvejer at skille mig af med det ellers gode TV og hoppe på en plasma i stedet (den skulle være uden disse skavanker, ikke?)
Tråden her var nu vistnok oprindeligt om hakkende billeder på plasma TV.. ;)
Af NumZie
Argh!
Kan det ikke blive bedre end det, jeg ser?

Så er det sq skidt - synes ikke jeg har set nogen lignende på min kammerats 42" plasma nemlig... og jeg kan da leve med lidt - men når det gør så meget ulæseligt, så er det for slemt synes jeg :(
Af lennon
NumZie skrev:Argh!
Kan det ikke blive bedre end det, jeg ser?

Så er det sq skidt - synes ikke jeg har set nogen lignende på min kammerats 42" plasma nemlig... og jeg kan da leve med lidt - men når det gør så meget ulæseligt, så er det for slemt synes jeg :(
Tror lige du først bør undersøge dit signal . Det lyder nærmest som om du har billedudfald og pixeleringer pga dårligt antennesignal . ?
Af NumZie
Mja - jeg synes mit problem præcis ligner dem, der omtales tidligere i tråden.
Jeg har ikke decideret udfald i billeder - det hakker bare - ligesom en lav FPS dengang jeg spillede Counter-Strike i 2002 :)

Pixeleringerne er først kommet efter de sidste par opdateringer af firmwaren. Nogen gange er spillerne simpelthen tvær-lodretgående streger et øjeblik...

Hvordan tester jeg lettest mit antennesignal?
Af lennon
Afspil en DVD film og se om den funker ? Og hvis du har nogen i omgangskredsen med en DVD recorder kunne de lave en optagelse, som du kan teste .
Af NumZie
Men problemet opstår primært ved fodboldkampe og rullende undertekster - det er typisk ikke det, man finder på en DVD :)