Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hvad ville du vælge

Af Martin Sjøstrand
10 cm - det er en del slankere end 10 cm (5-6 på det tykkeste sted)...
Det passer ikke. Medmindre Panasonic prøver at prale med at det er tykkere end det egentligt er, så er det 9 cm, i følge deres egne mål

http://www.panasonic.dk/html/da_DK/Prod ... kInfo=true
og i titanium grå er det nu ikke så grimt... synes det er fint at skille sig lidt ud farvemæssigt.
Det er selvfølgelig en smagssag. Farven syntes jeg nu også er meget fed, men designet er ikke lige mig..... men det er sgu mere tykkelsen jeg er lidt ked af :o
Af Senic
Martin Sjøstrand skrev:
Det passer ikke. Medmindre Panasonic prøver at prale med at det er tykkere end det egentligt er, så er det 9 cm, i følge deres egne mål

og i titanium grå er det nu ikke så grimt... synes det er fint at skille sig lidt ud farvemæssigt.
Det er selvfølgelig en smagssag. Farven syntes jeg nu også er meget fed, men designet er ikke lige mig..... men det er sgu mere tykkelsen jeg er lidt ked af :o
Ok - jeg må hjem og kigge... synes bestemt ikke den er så tyk... Men hvis det er det de skriver... så skal jeg ikke sige dem imod =)
Af Among
Jeg har selv et Panasonic VT20 og jeg har efterhånden accepteret at folk mener at Panasonics TV er grimme. Langt størstedelen er tilsyneladende af den opfattelse, og det kan jeg jo nok ikke gøre meget ved.

Efter min opfattelse er diskussionen omkring design dog ikke helt nuanceret nok.

Flere af mine bekendte har valgt Samsungs designskærme over fx Panasonics - hvilket såmen er fint nok - og så alligevel ikke. For når disse skærme kommer op på væggen i et hjem, der i øvrigt prydes af Ikea-møbler, så mener jeg personligt at Samsungs designskærme kommer til at virke plastik-agtige.

Nu handler jeg selv indimellem Ikea-møbler, og i den sammenhæng mener jeg helt bestemt at Panasonics design, medvirker til et bedre æstetisk helhedsindtryk når jeg kigger på mit tv-setup (som også indeholder elektronik i form af en PS3 og en Wii).

Det jeg beder folk huske er at der er forskel på hvordan forskellige møbler ser ud i forskellige hjem, og det samme gælder naturligvis TV-skærme.

Jeg er ikke et sekund i tvivl om at Panasonics design er det rigtige for mig, og jeg mener det vitterligt når jeg siger at jeg synes at VT20-tv'et er smukt. Den svage brunlige farve, den sølvfarvede metallinje og det i øvrigt robuste udseende, er ren øjenguf for mig.
Af tosoka
brugererfaring af samsung PS50C7705
Jeg har nu haft dette tv i en lille måned. Det købt i HIFI-Klub Randers. ( God betjening)Jeg er ikke tv nørd som går op i den mindste detalje, men mere en der vil have en helhedsoplevelse. Jeg bruger. tv til spil, film, dvd, blueray. Jeg må sige at det lever op til de forventninger jeg havde og mere til. Det står pt på et tvbord. og jeg hører ingen støj overhovedet. kanalskift er relativt hurtige og lyden er faktisk ok taget i betragtning af det er et ret tyndt tv, CA. 5 cm. forleden så jeg avatar på blueray fra min PS3 og jeg har sjældent set noget så lækkert.
3d siden har jeg ikke prøvet endnu da der ikke udbydes så meget endnu. Har hørt at sony kommer med en upgrade til ps3, men lad os nu se. hehe
Kan varmt anbefale tv,et
Fjernbetjeningen er faktisk også ret lækkert elvom det hat 2. prioritet skal det lige nævnes.
Af bleze
39% for Panasonic og 60% for Samsung. Hvad har de sidste 1% stemt? ;)
tosoka skrev:brugererfaring af samsung PS50C7705
Jeg har nu haft dette tv i en lille måned. Det købt i HIFI-Klub Randers. ( God betjening)Jeg er ikke tv nørd som går op i den mindste detalje, men mere en der vil have en helhedsoplevelse. Jeg bruger. tv til spil, film, dvd, blueray. Jeg må sige at det lever op til de forventninger jeg havde og mere til. Det står pt på et tvbord. og jeg hører ingen støj overhovedet. kanalskift er relativt hurtige og lyden er faktisk ok taget i betragtning af det er et ret tyndt tv, CA. 5 cm. forleden så jeg avatar på blueray fra min PS3 og jeg har sjældent set noget så lækkert.
3d siden har jeg ikke prøvet endnu da der ikke udbydes så meget endnu. Har hørt at sony kommer med en upgrade til ps3, men lad os nu se. hehe
Kan varmt anbefale tv,et
Fjernbetjeningen er faktisk også ret lækkert elvom det hat 2. prioritet skal det lige nævnes.
Godt nok kun en lille detalje, men tror du skal ha fundet målebåndet frem igen og se om det er ca. 5 cm. eller om du er enig med mig i at det er ca. 3 cm. hehe :p
Kan varmt anbefale tv,et
Tak for det. Det er lige netop en dagligdags bruger jeg ledte efter. :)
Hvordan har den det med genskin, har du nogle vinduer eller lysindfald bagved siddepladsen..?
Venter såmænd også bare lige på testen her på flatpanels, men har stort set bestilt et 50" :)
Af Steen Bay
Martin Sjøstrand skrev:
Nu er alt jo relativt, og i forhold til de ca. 53 cm som mit 29" Sony CRT-TV er 'tyk', så vil jeg nu mene at 9 cm egentlig er ret tyndt 8)
Ellegaard74 skrev: Hvordan har den det med genskin, har du nogle vinduer eller lysindfald bagved siddepladsen..?
Venter såmænd også bare lige på testen her på flatpanels, men har stort set bestilt et 50" :)
Jeg tillader mig lige at svare på dette spørgsmål, da jeg har en terassedør lige overfor tv'et og store vinduer ved siden af.

Jeg er personligt ikke generet af det, jeg havde nærmest frygtet at det ville være umuligt at se noget, men det er det slet ikke. :)
Gavin skrev:
Jeg tillader mig lige at svare på dette spørgsmål, da jeg har en terassedør lige overfor tv'et og store vinduer ved siden af.

Jeg er personligt ikke generet af det, jeg havde nærmest frygtet at det ville være umuligt at se noget, men det er det slet ikke. :)
Lyder dejligt.... :)
Af Morten812
Har selv Panasonic 50V20 og kan klart anbefale dette. har ingen problemer eller bøvl haft overhovedet... ingen Buzz, ingen blæserstøj, ingen retention... osv..

Behøver vel næppe det fremragende billede i THX mode...

Lader til at design herinde kun er et spørgsmål om tykkelse... og på den konto vinder Samsung. Ellers så forstår jeg virkelig ikke debatten omkring design af noget der reelt set er et stykke glas i en ramme der hænger på væggen...

Måske du skulle læse denne inden du træffer dit valg:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.a ... -retention

Mvh
Morten
Ellegaard74 skrev:
Kan varmt anbefale tv,et
Tak for det. Det er lige netop en dagligdags bruger jeg ledte efter. :)
Hvordan har den det med genskin, har du nogle vinduer eller lysindfald bagved siddepladsen..?
Venter såmænd også bare lige på testen her på flatpanels, men har stort set bestilt et 50"

:)
Som der også er på de fleste andre plasmaskærme jeg har set inden jeg købte mit samsung er der genskin. Det er svært at vurdere, men når der er meget lyst får man en grålig tone i det sorte. min stue er helt lys med vinduer ned langs den ene side og tv. står i gavlen.
jeg vil sammenligne det med panasonics. men igen smag og behag. hvis du helt vil undgå genskin er det nok led tvet. Jeg personligt syntes ikke det har generet mig i negativ retning.
Gavin skrev:
Kan varmt anbefale tv,et
Godt nok kun en lille detalje, men tror du skal ha fundet målebåndet frem igen og se om det er ca. 5 cm. eller om du er enig med mig i at det er ca. 3 cm. hehe :p
Sorry ca. 3cm At samsung ligger på side med panasonic er et kompliment i sig selv....
Af 1312
Har en Samsung PS50C7705. Er ikke i tvivl - samsung har det bedste billede, især på sd-signaler. Brugte meget tid i HIFI-Klubben hvor begge skærme var opstillet. Pana'en leverer et rigtig godt billede, men min oplevelse er, at den er uskarp/grynet (nogen kalder det blødt billede) på sd-signaler, i nogle sjældne tilfælde også på HD-signaler. Jeg ved det er øjnene som ser, der afgør hvilket billede som er "bedst". Nogle mener jo Samsungen ligefrem er for skarp!!!
I dagligdagen er den nem at betjene - hurtige kanalskift, nemme indstillinger og masser af tilslutningsmuligheder. Han man ydermere en Youseeboks (som jo er Samsung), så kan man benytte samme fjernbetjening. Med hensyn til 3D, ja så er det bare hamrende flot, masser af effekt ud af skærmen. Sågar Avatar hvor fjersynet indstilles så Avatar gengives i 3D er en kæmpe oplevelse.
Mht. til buzz er der vist delte meninger, jeg har selv (desværre) fået en af dem, som giver en del støj. Men er man heldig, at få en uden buzz, så synes jeg, at det bliver svært at finde en skærm bedre end PS50C7705.