Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Steen Bay
THM skrev:man vælger jo selv om man vil lytte til eksperter.
hvis man mener man selv ved bedst kan man jo lade være med at spørge andre til råds...

syntes Thor-Thors udlægning er meget rammende for hvordan det forholder sig...

så kan man kalde mig rygklapper, flueknepper eller hvad man ellers lyster, men det er min mening ;)
Med en vis person ude af billedet, så er der vist ikke længere nogen som bruger den slags farverige betegnelser.. og tror faktisk at alle deltagerne i debatten her har en personlig præference som hælder mod en neutral eller 'korrekt' gengivelse, men derfor kan man jo godt alligevel ha' en lille principiel diskussion om emnet! ;)
Af Akyhne
Steen Bay skrev:.. og tror faktisk at alle deltagerne i debatten her har en personlig præference som hælder mod en neutral eller 'korrekt' gengivelse, men derfor kan man jo godt alligevel ha' en lille principiel diskussion om emnet! ;)
Udgangspunktet er nu heller ikke så meget om hvorvidt vi går op i kvalitet eller ej, men mere på om du kan trække det ned over hovedet på andre.
Hvis jeg synes Cameron Diaz er lækker, kan jeg heller ikke tillade mig at trække det ned over hovedet på dig, uanset om eksperter har erklæret hun er lækker og hun overholder en eller andet standard for at være lækker.
Af xcardman
Akyhne skrev:
Steen Bay skrev:.. og tror faktisk at alle deltagerne i debatten her har en personlig præference som hælder mod en neutral eller 'korrekt' gengivelse, men derfor kan man jo godt alligevel ha' en lille principiel diskussion om emnet! ;)
Udgangspunktet er nu heller ikke så meget om hvorvidt vi går op i kvalitet eller ej, men mere på om du kan trække det ned over hovedet på andre.
Hvis jeg synes Cameron Diaz er lækker, kan jeg heller ikke tillade mig at trække det ned over hovedet på dig, uanset om eksperter har erklæret hun er lækker og hun overholder en eller andet standard for at være lækker.
nej
men hvis jeg godt kan lide Cameron Diaz, så skal jeg vil også have en mulighed for det.
netop hele problemet, ikke alle tv kan du indstille til Cameron Diaz
Af Steen Bay
Akyhne skrev:
Hvorvidt Cameron Diaz er lækker eller ej, det vil jeg nu mene er hævet over enhver diskussion! ;)
Af Akyhne
Steen Bay skrev:Hvorvidt Cameron Diaz er lækker eller ej, det vil jeg nu mene er hævet over enhver diskussion! ;)
Det kan du så have ret i :p
Af Steen Bay
Akyhne skrev:
Steen Bay skrev:Hvorvidt Cameron Diaz er lækker eller ej, det vil jeg nu mene er hævet over enhver diskussion! ;)
Det kan du så have ret i :p
Men lidt mere seriøst, så tror jeg at problemet opstår når vi kalder det kalibrerede billede for "korrekt". Når noget er "korrekt", så er alt andet nødvendigvis forkert, og det ville derfor nok være bedre at bruge betegnelsen "et neutralt billede".
Af Martin Sjøstrand
Steen Bay skrev:
Hvorvidt Cameron Diaz er lækker eller ej, det vil jeg nu mene er hævet over enhver diskussion!
Nå?... jamen så vil jeg da gerne diskutere alligevel! Jeg syntes ikke hun er lækker. Jeg har altid syntes hun har et irreterende udtryk... ser hele tiden sådan lidt skabet, og "forkølet" ud :p

Så giv mig heller Angelina!! :D

Passer det her ind i tråden, hvis vi diskuterer hvorledes hun står mest korrekt på skærmen? :)
Af Steen Bay
Martin Sjøstrand skrev:
Steen Bay skrev:
Hvorvidt Cameron Diaz er lækker eller ej, det vil jeg nu mene er hævet over enhver diskussion!
Nå?... jamen så vil jeg da gerne diskutere alligevel! Jeg syntes ikke hun er lækker. Jeg har altid syntes hun har et irreterende udtryk... ser hele tiden sådan lidt skabet, og "forkølet" ud :p
OK, jeg må jo nok så gå til bekendelse og indrømme at jeg blot prøvede at være morsom. Faktisk er jeg ikke helt klar over hvem omtalte dame er! 8)
Af lennon
Nu er der jo ingen TV som evner at gengive kildematerialet 100% . Og der er desværre heller ikke ret mange producenter som sigter efter det, som primært mål .Og så vidt jeg kan bedømme er specielt LCD producenterne begyndt at gå sidelæns i stedet for fremad mht rå billedkvalitet. Derfor er Pioneers "ældgamle" og udgåede model, - helt uhørt stadig referencen ! ! Men nu er et overall reference tv jo ikke nødvendigvis det rigtige, og bedste valg for alle . Mange brugere er af forskellige grunde bedre tjent med et LCD, ingen tvivl om det . MEN, jeg tror sgu stadigvæk at flertallet af LCD købere fravælger plasma på fordomme, uvidenhed og dårlig rådgivning .
Af THM
Steen Bay skrev:
THM skrev:man vælger jo selv om man vil lytte til eksperter.
hvis man mener man selv ved bedst kan man jo lade være med at spørge andre til råds...

syntes Thor-Thors udlægning er meget rammende for hvordan det forholder sig...

så kan man kalde mig rygklapper, flueknepper eller hvad man ellers lyster, men det er min mening ;)
Med en vis person ude af billedet, så er der vist ikke længere nogen som bruger den slags farverige betegnelser.. og tror faktisk at alle deltagerne i debatten her har en personlig præference som hælder mod en neutral eller 'korrekt' gengivelse, men derfor kan man jo godt alligevel ha' en lille principiel diskussion om emnet! ;)
hehe det kan du så have ret, men ku ikke dy mig :D men mener nu rygklapper også er nævnt af andre....
Af THM
lennon skrev:Nu er der jo ingen TV som evner at gengive kildematerialet 100% . Og der er desværre heller ikke ret mange producenter som sigter efter det, som primært mål .Og så vidt jeg kan bedømme er specielt LCD producenterne begyndt at gå sidelæns i stedet for fremad mht rå billedkvalitet. Derfor er Pioneers "ældgamle" og udgåede model, - helt uhørt stadig referencen ! ! Men nu er et overall reference tv jo ikke nødvendigvis det rigtige, og bedste valg for alle . Mange brugere er af forskellige grunde bedre tjent med et LCD, ingen tvivl om det . MEN, jeg tror sgu stadigvæk at flertallet af LCD købere fravælger plasma på fordomme, uvidenhed og dårlig rådgivning .
Enig...
men er egentlig også enig med Steen Bay i at det vil være en god ide at omtale det "korrekte billede" som "det neutrale". hvilket også giver mening i forhold til at det er neutralt over for kildematerialet....
Af bleze
Jeg vil helere kalde det for det mest korrekte billede som TV'et kan præstere. Korrekt i den betydning at man stræber at vise indhold som producent har ment det skulle se ud (standardiseret).
Hvis man ikke ønsker at se det billede som productenten har tænkt sig det skal se ud, så er man gået forkert i byen mht til rådgivning her. Så kan man sgu lige så godt gå i Fona eller Elmutanten og se på deres galleri af standard indstillede TV og snakke med de sælgere som vil sælge dig det TV som de tjener mest på selv :)
Af Akyhne
bleze skrev:Hvis man ikke ønsker at se det billede som productenten har tænkt sig det skal se ud, så er man gået forkert i byen mht til rådgivning her. Så kan man sgu lige så godt gå i Fona eller Elmutanten og se på deres galleri af standard indstillede TV og snakke med de sælgere som vil sælge dig det TV som de tjener mest på selv :)
Jeg tror du mener..
Hvis man ønsker at se det billede som productenten har tænkt sig det skal se ud...
Du får det også til at lyde som om flatpanels.dk er for hardcore entusiaster - og kun for dem der får sit tv kalibreret. Personligt har jeg ikke tænkt mig at bruge penge på en kalibrering - ikke mindst fordi en sådan kalibrering så burde foretages mindst en gang om året på grund af slid.

Mit billigste tv til dato - før jeg købte min første fladskærm til stuen for 14 dage siden - kostede 13.000,- Nu er jeg blot i den situation at budgettet ikke tillader mig at være kritisk, skal jeg så være udelukket fra at deltage i debatterne her, og stille spørgsmål vedr. mit middelmådige, nyindkøbte tv?

Indtil jeg oprettede en profil på flatpanels for ca. 2 uger siden, opfattede jeg flatpanels.dk som stedet at gå hen (i DK), hvis man skulle have vejledning og inspiration til indkøb af nyt tv. Men flere poster her i forummet får det til at lyde som om man er idiot hvis man ikke kalibrerer, og at man dermed ikke rigtig hører til her.

Og det var egentlig derfor jeg startede denne debat. Hvis stedet kun er for entusiaster, burde Rasmus bemærke det på forsiden, og evt. sætte nogle flere boards op som kun værende synlige for medlemmer.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8