Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
HrCookie skrev:Hvordan ved jeg om modellen er fra 2010,
Det ved du ikke pr. default. Det må du selv slå op på producentens hjemmeside.
Brugeravatar
Af edinger
At X20 direkte skulle være en "skodskærm", som 'JA' skriver, er noget af et postulat.

Jovel, i en sammenligning med VT20, kommer X20 ganske rigtig til kort. Men hvor VT20 er en referenceskærm, er X20, ikke mindst til prisen, en ganske udmærket entry level-skærm.

Læs eventuelt Flatpanels-testen her

Du skal i øvrigt hverken frygte plasma buzz, fosforslør eller retention.

God jagt! :)
Af THM
HrCookie skrev:
JA skrev:I bund og grund tor jeg ikke der er den store forskel i billedekvalitet i entry level - blot det er en 2010 model, fra Sony/LG/Samsung/Philips etc og helst med LED. Design, støj fra blæsere og strømforsyning, og måske vigtigst reflektioner, er mere vægtige parametre mener jeg.
Hvordan ved jeg om modellen er fra 2010, er det en del af den der "kode" som er navnet på skærmen, eller hvordan fungere det. desuden tror jeg at jeg ender på en 37" LCD da 42 er lige voldsomt nok, og så kan jeg også få FullHD, men imorgen tager jeg ned i mine lokale butikker i Randers, og får mig et indtryk af størrelse og billedkvalitet inden jeg beslutter mig, desuden skal jeg også have fundet ud af om jeg skal købe fra fysiks butik eller nettet, eller måske skal jeg skrive navnet ned på modeller jeg kan lide, og så måske finde dem billigere på nettet? :)
Jeg sidder 3m fra et 42", til film er det lige en anelse for småt. der er mange der efter at have købt fortryder de ikke købte noget større ;) nede i dette prissegment er plasma lcd overlegen full hd eller ej. X20 som JA siger er en skodskærm har iøvrigt fået en god anmeldelse her på siden og er på anbefalingslisten. led baggrundsbelysning er ikke vigtigt, man kan ikke få en ordentlig led skærm i denne prisklasse. held og lykke med at finde et godt tv :)
Af xcardman
JA skrev:
HrCookie skrev:De er godt nok ikke særligt kønne de der Panasonic skærme :p
Det er skod TV - buzz fra strømforsyning, ringe design, reflektioner i frontglas, taber sortgengivelse over tid, 60Hz flimmer, phosforslør, farvedittering, ringe kontrast og lysstyrke.
du sidder vel ikke direkte og skriver en løgn
nej det er ikke den bedste skærm, men slå stadig de fleste skærme
i prisklassen 4000-6000 kr
du er nok den eneste jeg har hørt skriver skod skærm om en x20