21. okt 2011, 13:16
#150770
Tak 'Bondola'. Rart med en forklaring på hvorfor. Samsung er dog uærlige, da jeg har en 2011-model, og problemet er der stadigt.
Jeg havde samme problem på mit Samsung TV med YouSee, men fandt (ihvertfald for mig selv) en løsning, håber I andre også kan bruge det.
Jeg havde driblet lidt rundt i søgning og kanalopsætning, og fandt frem til synderen.
Som 'Bondola' nævner, så drejer det sig om nogle datafeeds som som YouSee sender, som f**cker det hele op.
Jeg har hidtil kørt med en fuld søgning, hvor EPG fungerede med billede og lyd.
Men så lavede jeg forleden en hurtig netværkssøgning med netværks-id, hvorefter EPG ikke længere fungerede med billede og lyd, og et "ventehjul" stod og kørte, i stedet for videobilledet.
Jeg havde nemlig manglet et par kanaler, og lagde mærke til at en fuld kanalsøgning gav et andet søgningsresultat end en netværks-id-søgning, som YouSee foreslår een. En fuldsøgning springer mærkeligt nok over et par frekvensområder, bl.a. 143 MHz (ved ikke hvorfor).
Nå, men kernen er, at jeg således prøvede at udelade de frekvenser, der var kommet oveni, een efter een - og wupti, hvis alle frekvenser er læst ind pånær 143 MHz, hvor nogle af YouSee's datastreams ligger, så fungerer EPG igen.
MEN, det er stadigt lidt pest eller kolera:
Uden 143 MHz:
EPG'en virker med billede og lyd, men der vises kun EPG-data for de kanaler (eller relaterede/grupperede kanaler) som man har været inde på.
Hvis TV'et har været igang, og man har zappet lidt rundt, så er EPG'en jo hurtig fint komplet : )
Med 143 MHz inkluderet:
Så må man undvære billedet og lyden, men til gengæld er EPG-data'en tilgænglig for alle kanaler med det samme.
Forskellen må være, om TV'et tapper kanalernes egen data, eller YouSee's samlede EPG-datafeed.
Et andet, men stort, minus er at man skal slette hele 143 MHz frekvensen (gøres ved at slette alle enkeltkanalerne, eller undlade frekvensen i søgningen), da datafeed'en er skjult. Disse kanaler må således undværes:
C+ Sport 1
C+ Serier
TV1000 Drama
Event
Event2
C+ Hits
C+ Emo
C+ First
Fejlen er vel både YouSee's og Samsung's. Samsung burde kunne filtrere denne uønskede data fra, eller lære at afkode dem korrekt, eller vise streamen sammen med andre datakanalpladser, så man selv kan slette den. Og YouSee burde lægge disse datastreams på selvstændige frekvenser, istedet for sammen med kanaler, som man måske gerne vil have og se. Således kunne man undgå, hvis man sletter YouSee's EPG-frekvens, også at slette kanaler… doh, YouSee!
Bondola skrev:Der har været en del tråde omkring dette emne, og det har været svært at gennemskue om det er ved Samsung eller YouSee problemet ligger.
Jeg har haft mulighed for at spørge den ved YouSee som rent faktisk ved noget om dette problem, og han svarede sådan på mit spørgsmål omkring manglende mini-billede:
Det skyldes at tv'et går til en bestemt frekvens, når du går i EPG. Tv'et er programmeret til at se om vi signalerer at man kan skanne til en bestemt frekvens for at hente data til EPG, og det gør YouSee.
Dette er helt normalt i andre antennenetværk at det foregår sådan, men i YouSee's net så har vi EPG-data på alle kanaler. Dvs. her behøver tv'et ikke at gå til en anden kanal for at hente EPG-data, men tv'et går til denne frekvens grundet at YouSee signalerer det.
YouSee signalerer dette, da vores Samsung-bokse er nødt til at have dette sat til.
Samsung melder at de i deres 2010-modeller har løst problemet.
-----------
Så er man da kommet lidt nærmere problemet, bekymrende er, at Samsung fortæller deres samarbejdspartnere at de har løst problemet. Glæder mig til deres næste software opdatering....eller gør jeg?
Tak 'Bondola'. Rart med en forklaring på hvorfor. Samsung er dog uærlige, da jeg har en 2011-model, og problemet er der stadigt.
Jeg havde samme problem på mit Samsung TV med YouSee, men fandt (ihvertfald for mig selv) en løsning, håber I andre også kan bruge det.
Jeg havde driblet lidt rundt i søgning og kanalopsætning, og fandt frem til synderen.
Som 'Bondola' nævner, så drejer det sig om nogle datafeeds som som YouSee sender, som f**cker det hele op.
Jeg har hidtil kørt med en fuld søgning, hvor EPG fungerede med billede og lyd.
Men så lavede jeg forleden en hurtig netværkssøgning med netværks-id, hvorefter EPG ikke længere fungerede med billede og lyd, og et "ventehjul" stod og kørte, i stedet for videobilledet.
Jeg havde nemlig manglet et par kanaler, og lagde mærke til at en fuld kanalsøgning gav et andet søgningsresultat end en netværks-id-søgning, som YouSee foreslår een. En fuldsøgning springer mærkeligt nok over et par frekvensområder, bl.a. 143 MHz (ved ikke hvorfor).
Nå, men kernen er, at jeg således prøvede at udelade de frekvenser, der var kommet oveni, een efter een - og wupti, hvis alle frekvenser er læst ind pånær 143 MHz, hvor nogle af YouSee's datastreams ligger, så fungerer EPG igen.
MEN, det er stadigt lidt pest eller kolera:
Uden 143 MHz:
EPG'en virker med billede og lyd, men der vises kun EPG-data for de kanaler (eller relaterede/grupperede kanaler) som man har været inde på.
Hvis TV'et har været igang, og man har zappet lidt rundt, så er EPG'en jo hurtig fint komplet : )
Med 143 MHz inkluderet:
Så må man undvære billedet og lyden, men til gengæld er EPG-data'en tilgænglig for alle kanaler med det samme.
Forskellen må være, om TV'et tapper kanalernes egen data, eller YouSee's samlede EPG-datafeed.
Et andet, men stort, minus er at man skal slette hele 143 MHz frekvensen (gøres ved at slette alle enkeltkanalerne, eller undlade frekvensen i søgningen), da datafeed'en er skjult. Disse kanaler må således undværes:
C+ Sport 1
C+ Serier
TV1000 Drama
Event
Event2
C+ Hits
C+ Emo
C+ First
Fejlen er vel både YouSee's og Samsung's. Samsung burde kunne filtrere denne uønskede data fra, eller lære at afkode dem korrekt, eller vise streamen sammen med andre datakanalpladser, så man selv kan slette den. Og YouSee burde lægge disse datastreams på selvstændige frekvenser, istedet for sammen med kanaler, som man måske gerne vil have og se. Således kunne man undgå, hvis man sletter YouSee's EPG-frekvens, også at slette kanaler… doh, YouSee!