Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af noxity
Jeg mener bestemt ikke prisen på 89kr/md. er høj. Med i prisen er de 30kr/md. til kortet. Hvis du skulle købe boksen for sig selv, koster den 2695kr.

Der går altså 4 år og 10 måneder før det ville være billigere at købe boksen. Og mon ikke der kommer en ny boks på markedet, med endnu flere funktioner, i løbet af den tid. Det kunne være noget 3D-funktionalitet. Og så skal du ud at købe en boks igen. Hvor du ved leje, bare kan få den nye boks.

Prisen på leje altså ganske fornuftig, og for langt de fleste en meget bedre løsning end at eje boksen selv.

Men hvis du absolut vil undgå Yousee's egen løsning, så kan du få en DVB-C boks i Bilka for ca. 650kr. Den skulle også virke til Yousee. Er ikke klar over om den har mulighed for at benytte programkort.

Det du ikke får ved at vælge en anden løsning end Yousee er:
Film-leje
Arkiv TV
Spol tilbage (Er ikke klar over om den billige boks har en PVR mulighed via USB-tilslutning)

Og hvis den ikke kan tage kort, så mister du også bonus-kanalerne, samt muligheden for at købe pay-per-view.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Muligheden for at sende boksen retur og få en anden når der er opgraderinger i farvandet ser jeg som en stor bonus. Du finder dog ikke noget som er ligeså velfungerende som Yousees boks er lige nu. Interface og muligheder er efterhånden ved at være ret godt strikket sammen (OK, det har så også taget en del opdateringer at komme hertil...).

En af de ting jeg først blev opmærksom på for et par måneder siden er eks. den permanente mulighed for at spole tilbage i det program man sidder og ser - uden at have startet en optagelse. Boksen optager åbenbart altid, så fra det øjeblik man skifter til en kanal, så har du et punkt du kan spole tilbage til (indenfor boksens kapacitet på HDD'en).

Muligheden for at gå i DR's arkiver er også lækker. Jeg har da benyttet mig af denne feature et par aftener hvor der intet var at se på, og hevet Brødrene Prise frem, samt set et par afsnit af So Ein Ding :)

Læg dertil at du får HELE pakken forærende den første måned, så er det bare om at få optaget nogle HD-film fra eks. Canal+ HD og TV1000 HD imens man kan.
Af Vilhelm
Du kan altid købe en YouSee Boks hos YouSee kundeservice 80804040. Pris 2695 kr.
Uden programkort (YouSee Kort) er der ikke adgang til såkaldte bonuskanaler i HD, ligesom Filmleje, TV Arkiv og StartForfra ikke er tilgængelig. Men optagefunktion og pause af live udsendelser fungerer uden kort.

Der findes alternative bokse helt ned til 500 kr. Men så er de uden kortlæser og harddisk-optager. Nogle af de billige bokse kan dog optage via usb-tilsluttet harddisk.
Af Fjendbo
Mange tak for svar :) .. Synes fordelene overskygger prisen, så jeg lejer en boks ..
Men mht. de gratis kanaler den første måned, så får jeg TV via NTA og deres grundpakke, men det er måske ligemeget? ..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er muligt, at reglerne er anderledes hvis man har programpakker tildelt af antenneforeningen, men hvis I betaler til Yousee, så skulle det også være deres pakker I er underlagt. Og dem styrer Yousee selv digitalt - dvs. de kan åbne og lukke for tingene direkte.

Du kan tjekke om Yousee leverer signalet direkte på deres hjemmeside via deres bestilling. Det er vist det første trin i deres bestillingsformular.