Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Akyhne
Jeg har samme problem med mit LE40C675 & en Denon AVR-1611. Kan slukke, men ikke tænde.
Af red_martians
jeg tror bare det en af de små underlige samsung-ting igen. Jeg kan få det til at virke på alle andre fjernsyn jeg var været i nærheden af. Altså når man tænder fjernsyn tænder anlæg og skifter automatisk til TV-indgang. og slukker jeg.. slukker det hele sammen igen. Kan virkelig ikke forestille mig, at det er svært at lægge ind, da det vel bare er en kode der skal sendes til udstyret, resten af optændingen sørger forstærker og afspilleren jo for.
Af rolighed
Det SKAL da bare virke. Det er næsten en dealbreaker for mig, hvis jeg køber et UE46C7705 og det ikke virker! Og som du skriver, så burde det da "bare" være noget de kan kode sig ud af og smide i en firmwareupdate!?!
Af rolighed
Bojoe skrev:Jeg er meget tilfreds med Onkyo 508. Alt fungere fint. Det spiller godt og tilpas højt til det jeg skal bruge det til. Men hvis du vil have et med mere effekt skal du nok gå tanden op ad, plus der er direkte adgang med Iphone hvor jeg må bruge et ekstra kabel.
Hvad med dig Bojoe. Har du et setup hvor din Onkyo tænder og slukker sammen med TV'et? Kunne du eventuelt overtales til at teste det? Det virker jo ikke for Red_Martian.
Af larsmøller
Det virker for mig, meeeeen ikke hver gang, nogle gange har den selv ændret indstillinger, så den ikke slukker reciveren, men nu kommer samsung og kigger på tv'et
Af rolighed
larsmøller skrev:Det virker for mig, meeeeen ikke hver gang, nogle gange har den selv ændret indstillinger, så den ikke slukker reciveren, men nu kommer samsung og kigger på tv'et
Og hvad vil de så gøre? Sansynligheden for at det er et softwareproblem er vel riiiiimelig høj med alle de beretninger man efterhånden har fundet, så kan jo nok desværre "gøre hat og en nada".
Af Kratz
larsmøller skrev:Er du tilfreds med din onkyo 508, for jeg havde tænkt enten på en 508 eller 608, men der er jo 2000 imellem, og jeg ved ikke om at der pengerne værd at købe 608 frem for 508?
Jeg har desværre ikke set nogle reviews af Onkyo 508, til gengæld omtales Onkyo 608 som det store comeback for Onkyo: http://whathifi.com/Review/Onkyo-TX-SR608/
Af larsmøller
rolighed skrev:
larsmøller skrev:Det virker for mig, meeeeen ikke hver gang, nogle gange har den selv ændret indstillinger, så den ikke slukker reciveren, men nu kommer samsung og kigger på tv'et
Og hvad vil de så gøre? Sansynligheden for at det er et softwareproblem er vel riiiiimelig høj med alle de beretninger man efterhånden har fundet, så kan jo nok desværre "gøre hat og en nada".
De kommer også og kigge på billedet, der er for dårlige farve, når man kommer mere end 20 grader fra midten, jeg har problemer med audio return, og med digtal lyd, men nu må vi se hvad de siger
Af larsmøller
Kratz skrev:
larsmøller skrev:Er du tilfreds med din onkyo 508, for jeg havde tænkt enten på en 508 eller 608, men der er jo 2000 imellem, og jeg ved ikke om at der pengerne værd at købe 608 frem for 508?
Jeg har desværre ikke set nogle reviews af Onkyo 508, til gengæld omtales Onkyo 608 som det store comeback for Onkyo: http://whathifi.com/Review/Onkyo-TX-SR608/
Jeg har købt en 508, og jeg er godt tilfreds med lyden, det er MEGET bedre end den "gamle" (4år) VSX-915 pioneer reciver
Af mundt
Du skal nok ikke regne med at de gør noget ved billedet.. Der er mega ringe betragtningsvinkler på det tv, så de 20 grader passer nok meget godt, desværre..
Af larsmøller
Billedet er blevet bedre nu, jeg har piller en del ved det, MEN samsung var og kigge på det, pga lyd problemer med HDMI 1.4 og digitallyd, og internet, og nu får jeg sgu´et nyt :)

Det med at der kommer lys ind fra sidderne er ikke en fejl siger de fra Japan eller Kina, sådan er det bare, nogle bedre end andre, men nu vi se med det nye hvordan det er :)
Af jvvpc
Vi har lige købt en Onkyo 608 til vores UE55C8750 og den er for genial ! elsker hvordan alt starter og slukker sammen og at jeg endda kan styre en PS3 med Samsung fjernbetjeningen igennem forstærkeren :D

Men når jeg styrer lyden på forstærkeren enten Samsung's eller Onkyo's fjernbetjening så får jeg ligesom 2 paneler frem på skærmen med lyden (en lodret og en vandret), det er tv'et der fremviser begge men det er kun den ene der viser det rigtige (den vandrette). Det lodrette panel står altid på højeste lydniveau lige meget hvad.

Noget der har oplevet samme problem og/eller ved hvordan jeg kommer af med det ene af dem ? :)
Af rolighed
jvvpc skrev:Vi har lige købt en Onkyo 608 til vores UE55C8750 og den er for genial ! elsker hvordan alt starter og slukker sammen og at jeg endda kan styre en PS3 med Samsung fjernbetjeningen igennem forstærkeren :D

Men når jeg styrer lyden på forstærkeren enten Samsung's eller Onkyo's fjernbetjening så får jeg ligesom 2 paneler frem på skærmen med lyden (en lodret og en vandret), det er tv'et der fremviser begge men det er kun den ene der viser det rigtige (den vandrette). Det lodrette panel står altid på højeste lydniveau lige meget hvad.

Noget der har oplevet samme problem og/eller ved hvordan jeg kommer af med det ene af dem ? :)
Så din forstærker tænder og slukker altid perfekt med fjernsynet?
Hvad angår "2 paneler" så var det også det jeg så ved demo hos HiFi-klubben. Når man skruer op og ned viser fjernsynet det naturligvis - og da man egentlig skruer op og ned for forstærkeren viser den det også. Er det muligt at slå on-screen display fra på forstærkeren?
Af jvvpc
Ja men har kun haft det i få dage. Dog hvis forstærkeren har været slukket i et stykke tid (fx om over natten) så kan der godt gå lidt tid før den tænder, en 10 sekunder efter tv'et. Lidt træls men det virker :)

Vil prøve at fjerne Onkyo's panel, vil ellers hellere af med Samsungs da det er grimmest :p