Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Remmerboy
Mock skrev: skal man ud at købe TV skelner man typisk ikke på panel teknologien. men blot om det er LCD eller LED og med LCD mener man typsik CCFL.
plasma er panel teknologi ;)
man kan godt gå hen til ekspedient og spørge om, de har nogle tv'er der bruger asv panel. hvis han ikke kender til det, så find en anden butik.
Mock skrev: men nu skrev jeg sådan set heller ikke for at finde ud af hvad det helt korret hed. men for at finde ud af om mørke scener bare generelt var dårligere på LED end den gamle LCD teknologi
edge-led (samsungs led-tv djævelen) gøre ikke et billed bedre eller dårligere. eller rettere, det burde ikke have haft en indflydelse.
dit problem lyder til, at samsung har sat dynamisk kontrast til, som brugeren ikke har kontrol over i almindelige menu. den burde kunne findes i servicemenuen. du kan evt google efter "turn dynamic contrast service menu samsung c8705" eller noget i den stil.
Af Mock
fik lige lavet nogle flere test, på en scene jeg kunne se gik rigtig galt, og testet primært problemet med fjernsynet ser ud som det er slukket ved en fade to black scene, jeg fik konkluderet det nok ikke var noget med mit afspilnings opsætning, da jeg prøvede pause filmen i en sort scene hvor problemet var der, trykkede jeg så på info knappen på samsung fjernbetjeningen. kunne jeg se backlightede kom på over hele billedet som det burde være hele tiden.

missionen går helt sikkert ud på at at ændre noget i service menu eller vente på noget firmware der sikkert aldrig kommer.

undret mig stadig over google ikke er sprøjtet til med bruger der har langt mærke til disse problemer
Af Mock
her er en lille forklaring fra Samsung. Og som jeg kan se, hedder problemet auto-dimming i fagudtryk
I'm sorry you are having an issue with your unit. The issue you are describing is actually the Auto-Dimming feature that dims the backlighting whenever the picture is displaying a dark scene. This essentially makes the black and dark colors darker, but when the scene goes back to a bright frame, the auto-dimming should turn off. Unfortunately, there is no current way to turn this feature off on the Samsung LEDs, but please keep checking back on Samsung.com for any further updates on this and all of Samsung's other products
skal dog have prøvet noget af det her i aften
http://forums.cnet.com/5208-13973_102-0 ... dID=340302
Af Mock
fik lige hurtig testet. Service menuen som er beskrevet i linket findes ikke i serie 8, og settings af game mode giver helller ikke nogen forandring. Så det er nok bare som det er, da man nok ikke skal forvente noget hjælp fra Samsung
Af Steen Bay
I testen på hdtvtest.co af C6000 (med tilsvarende aggressiv 'auto dimming'), forklares der at problemet kan reduceres betydeligt ved at sætte 'shadow detail' på +2 (max. værdi).
Af Mock
men nu er det her jo slet ikke et C6000, og der findes ikke noget som hedder Shadow detail, service menu og game mode tricks hjælper heller ikke. Det eneste jeg har bemærket der ikke gør effekt så tydelig, er film med 24fps, hvor man sætter fjernsynet til motion plus.