16 jun 2010, 20:29
Var lige ned i den lokale butik - de havde overraskende alle de nye modeller stående.
- Philips 7000
- Sharp 46LE820
- Samsung UE40C8705
- Samsung UE558705
De viste Avatar på bluray ( undtagen på Philipsen ).
Må nu sige, som ejer af en 50PX600 plasma gennem 4 år, det er imponerende, selv i butiksindstilling. Selv på 55" står ikke én pixel forkert i HD. Forsøgte at se forskel i detaljer ved sort, men det var ikke muligt at se forskel - man kan sikkert men med luppen frem - det var jo butiksindstilling.
Hurtige bevægelser klarer de også, inklusive 55" - jeg kunne ikke se slør eller sjove ting i billedet, de er der sikkert af og til men jeg kunne ikke se det.
Min konklusion er, det er jo idag hip som hap hvad man vælger ved de gode skærme - kriterier som reflektioner, design, features, brugervenlighed, hastighed på kanalskift, eller 21:9 istedet for 16:9, er idag beslutningsparametere mener jeg vægter mere end små forskelle i billedekvalitet. Jeg synes det er blevet meget svært at vælge ny fladskærm ( måske bortset fra 21:9 ).
Iøvrigt - den nye fjernbetjening til Philips ligger perfekt i hånden, nærmest som et æg, første indtryk er "hvad er det skepsis". Men som ergonomisk langt bedre end de FT jeg har.