Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Rtorp
yakken skrev:
MartinA skrev: Jeg ville også klart være frisk på den pris.
Ja, det er en god pris, men da forhandleren må formodes at have strikket et tilbud sammen pga. personlige forbindelser, så vil jeg ikke sætte ham i en akavat position ved at give det videre til 3. mand. Men hvis han kan gå ned i den pris, må andre også kunne gøre det, så det er bare på med vanten og prut om prisen ;)
Øh, har du nogen fornemmelse af hvilken forhandler der er så fleksibel med sine priser? Måske man skulle tøffe derud nå modellen lander :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er ikke en forhandlerkæde, så jeg kan ikke give dig en retningslinie for hvilke forhandlere du bør prøve at presse i pris - men hvis én kan gøre det må det jo betyde at fortjenesten stadig er høj nok og således burde andre også kunne gøre det.
Af MartinA
Nu var jeg en tur ude og se mig lidt om i går.

Først i Eletric City på Fisketorvet.
Fu** en dårlig service.....
De havde 32PF9830 hængende på en "lysvæg", så det med Ambientlight var jo lidt svært at få set.

Så det endte med at jeg smuttede en tur i Fona2000.
Der fik jeg tilgengæld en sublim service.

Først stod vi og lurede lidt på et 32PF9830 der kørte med HD signal.
Det stod knivskarpt.

Så fik vi fat i en en gut og spurgte om det var muligt at se det med alm. tv signal, og samtidigt sammenligne det med Samsung LE40M61B.
De havde et Samsung, med det stod stadig på deres lager.
Der gik ikke 5 min, så var det sat op ved siden af Philipsen.

Samsungen stod næsten perfekt, men nå man så vendte sig om og sammenlignede det med 9830'eren, så var det INGEN tvivl.

Det bliver en 37PF9830....

Fona2000 kunne desværre først levere det en gang til Februar.
Så nu skal jeg ud og lede lidt for at finde et sted hvor de har det på lager, og er til at tale lidt med om prisen.

Jeg vender tilbage når det hænger i stuen, men der går nok lige en månedstid.

Mvh.
Martin
Af dknia
Hej Martin.

Meget interessant oplevelse. Lige for min forståelse: Var det et Philips 32" eller 37" mod Samsung 40" ? Hvis det var en 32" vil den jo alt andet lige normalt se noget skarpere ud.

På hvilke parametre var det den var bedre, og hvordan/hvor meget: Digital behandling af signalet, tunerens kvalitet, bevægelser i billedet, farvegengivelse, kontrast, ...?

Der er ingen tvivl om at der også er flere features i Philipsen, dog undrer det mig at PC opløsning max er 1024*768 for et 1920*1080 panel.

Du så dem vel ikke side-by-side med et tunerfrit signal?

Let's get all the dirty details :p

/Niels
Af MartinA
dknia skrev:Hej Martin.

Meget interessant oplevelse. Lige for min forståelse: Var det et Philips 32" eller 37" mod Samsung 40" ? Hvis det var en 32" vil den jo alt andet lige normalt se noget skarpere ud.
Det der stod i butikken var en Philips 32PF9830 og Samsung LE40M61B
dknia skrev: På hvilke parametre var det den var bedre, og hvordan/hvor meget: Digital behandling af signalet, tunerens kvalitet, bevægelser i billedet, farvegengivelse, kontrast, ...?
Det var mest på bevægelse i billedet, og farvegengivelse, men også på den digitale behandling.
dknia skrev: Du så dem vel ikke side-by-side med et tunerfrit signal?
Jo, vi fik dem til at sætte dem op lige ved siden af hinanden.
Hvad mener du med tunerfrit signal ? Bare sne???
Jeg så den begge med et kabel TV signal, og på samme kanal.

Jeg kan helt klart anbefale en tur i Fona2000 for at se forskellen.

Martin
Af dknia
MartinA skrev: Det der stod i butikken var en Philips 32PF9830 og Samsung LE40M61B
Det tænkte jeg også nok, men du besluttede dig for en 37" på baggrund af hvad du så, så jeg var ikke klar over om det var en 37" de havde sat op ved Samsungen efter du havde set 32" :)
MartinA skrev:Hvad mener du med tunerfrit signal ?
Et signal fra en DVD, Selector eller lign. Altså for at se forskellen i panelernes performance når man tager tuneren ud af ligningen. Ud over DVD er det jo ikke usandsynligt at mange vil føde en fladskærm fra en Sat-box eller Selector også ved almindelig TV-kigning (incl. mig selv). Derfor :p

/Niels
Af MartinA
Nu er det (Philips 37PF9830) bestilt...
Skulle gerne komme i næste uge. :p

Jeg vender tilbage med lidt info når jeg har fået det op og hænge.

Er det nogen der har et godt bud på den første film der skal ses på det ?
Af AndreasThomsen
Batman Begins
Star Wars Episode 3
The Island (hvis man kan få den allrede?)
Af karoli
dknia skrev:Hej Martin.

På hvilke parametre var det den var bedre, og hvordan/hvor meget: Digital behandling af signalet, tunerens kvalitet, bevægelser i billedet, farvegengivelse, kontrast, ...?

Der er ingen tvivl om at der også er flere features i Philipsen, dog undrer det mig at PC opløsning max er 1024*768 for et 1920*1080 panel.

Du så dem vel ikke side-by-side med et tunerfrit signal?

Let's get all the dirty details :p

/Niels
Æhh det fatter jeg ikke tror du ikke det er en betaversion du har set for jeg vi har lige været på noget phillips demohalløj og der kørte den i 1920x1080 ....