Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af anb001
pallandsen skrev:Jeg har også fundet et link til kalibreringsindstilling men har det ikke her. Kan skrive det ind senere - det giver et noget mere naturligt billede og ikke mindst er det vigtigt at slå 200hz fra.
Pallandsen,
Du skulle vel ikke have mulighed for at 'poste' det link med kalibreringsindstillinger? Det ville bare være super!
Tazzyted skrev:Hejsa,

Synes denne tråd kunne være nyttig for alle os som har investeret i et UE55C8705. Meningen er at vi kan udveksle erfaringer, idéer osv :)

Personligt hængte jeg det op i går og hold fast et lækkert tv!! har ikke nået at indstille det perfekt endnu og mangler mange ting at teste, men jeg har en enkelt udfordring. Jeg har Stofa og er i en antenneforening der har 100% digitalt kabel tv. Men jeg er lidt usikker på og fjernsynet "står" til at modtage digitalt signal fremfor analogt. Når jeg laver en ren digital søgning på kanaler finder den ingen men laver jeg en søgning på analog og digital sammen finder den alle mine kanaler men tror det er analogt. !:(
Min EPG virker ikke den siger at der ikke er nogen digitale kanaler så den kan ikke vise mig info om program.

HJÆLP er der noget jeg skal indstille eller lave om på??

Kom med jeres erfaringer og oplevelser med dette fantastiske tv..
Har du DRHD er det digitalt.
Af pallandsen
Hermed link til de kalibrerings indstillinger jeg har brugt:

http://hometheatermag.com/3d-flat-panel ... ndex5.html

Er der nogen af jer der har haft problemer med "regnefejl" når I ser fodbold på tv'et? Jeg har slået motion plus fra men det er som om at fodboldspillerne nogen gange går i står for så at køre i dobbelt tempo et split sekund efter!?!

Nogen der har prøvet det eller er det kun mit tv/signal?
Af HSKS
pallandsen skrev:Hermed link til de kalibrerings indstillinger jeg har brugt:

Er der nogen af jer der har haft problemer med "regnefejl" når I ser fodbold på tv'et? Jeg har slået motion plus fra men det er som om at fodboldspillerne nogen gange går i står for så at køre i dobbelt tempo et split sekund efter!?!

Ifølge de indstillinger du har brugt fra Hometheatermag,prøv at slå film mode til off/fra istedet for Auto2
og så skriv tilbage
Af pallandsen
Jeg tror sgu det virkede!! Thanks!! Jeg har i hvert fald ik set fejlen i Italien Paraguay endnu.

Cool - tak
Af HSKS
pallandsen skrev:Jeg tror sgu det virkede!! Thanks!! Jeg har i hvert fald ik set fejlen i Italien Paraguay endnu.

Cool - tak
Jeg har godt nok plasma modellen men det var det der hjalp mig,så det var et forsøg værd....
Af pallandsen
Det er helt væk :)

Sidste ting jeg har som er negativt ved dette tv (alt andet er set med mine øjne perfekt) er at det er som om at når kameraet kører hurtigt henover en fodboldbane (ell. ishockey bane), så er det som om der er nogle mørke skygger på banen et halvt sekunder efter og så forsvinder det igen. Jeg er lidt bange for at det ikke er noget man kan indstille sig ud af..?
Men jeg kan sagtens leve med det dog.

Er der nogen andre der har lagt mærke til det??

MPallandsen
Af pallandsen
Ingen der har oplevet/oplever mørke skygger på Samsung 8705 (LED) ved fodbold eller ishockey kampe (et split sekund efter at kameraet "ruller" henover banen)?????
Af anb001
Så har jeg også fået mit UE55C8705 op på væggen. Virkelig kanon tv. Har også fået indstillet det efter det link som står andetsteds i denne 'post'.

Jeg har dog et problem. Jeg har tilsluttet min dvdafspiller. Det er ved hjælp af en scart-stik, hvor jeg så bruger den der konverter som er med i kassen. Jeg har prøver på både 'ekstern 1' og 'ekstern 2', men billedet kommer stadig kun i sort/hvid fra dvd'en. Det er skarpt, og stikkene/kablerne er som foreskrevet. Er der nogen som har en idé om hvad det kan være????
Af MortenRS
Hej.
Jeg er bestemt ny og ved intet... Jeg har købt mig et 46" 8705. Jeg er meget glad for det, men vi skulle have DR HD og jeg kan ikke finde den? Jeg er ved at blive sindsyg! kigger på samsungs hjemmeside og ser at der ikke står direkte at det har mpeg 4??

Hvis der er en venlig sjæl der ved noget om noget, så sig endelig frem...
På forhånd tak.

Mvh.
Morten RS
Af mhca
MortenRS skrev:Hej.
Jeg er bestemt ny og ved intet... Jeg har købt mig et 46" 8705. Jeg er meget glad for det, men vi skulle have DR HD og jeg kan ikke finde den? Jeg er ved at blive sindsyg! kigger på samsungs hjemmeside og ser at der ikke står direkte at det har mpeg 4??

Hvis der er en venlig sjæl der ved noget om noget, så sig endelig frem...
På forhånd tak.

Mvh.
Morten RS
Samsung UE46C8705 har ingen problemer med DR HD via DVB-C tuneren på YouSee kabel-TV.

Mener bestemt, at den har MPEG4 på alle tre digitale tunere.
Af Tazzyted
Er der nogen af jer der kan hjælpe med en lille ting omkring PVR og Elektronisk programguide, når jeg sætter tv'et til at optage et program eller en film i fremtiden, så kommer titlen på optagelsen til at være det program som var før den aktuelle optagelse jeg har optaget, det vil sige hvis der har været Tv avis inden jeg skulle optage en film komme titlen på optagelsen til at fremstå som TV avisen?? kan man ændre det?

Er der også nogen af jer der ikke kan få info på alle kanaler i Elektronisk programguide, bla Ramasjang? og heller ikke få det lille billede af det aktuelle tv til at virke i venstre hjørne den står bare og loader....

Kom frisk :)
Af Omega9
HSKS skrev:
pallandsen skrev:Hermed link til de kalibrerings indstillinger jeg har brugt:

Ifølge de indstillinger du har brugt fra Hometheatermag,prøv at slå film mode til off/fra istedet for Auto2
og så skriv tilbage
Hej,
Ifølge det nævnte link skulle der være 10 levels i white balance, i kalibreringen har de kun nævnt 9 levels mangler der et level?
er lidt spændt på at prøve disse indstillinger får mit tv i uge 26
Brugeravatar
Af Weissbier
anb001 skrev:Jeg har dog et problem. Jeg har tilsluttet min dvdafspiller. Det er ved hjælp af en scart-stik, hvor jeg så bruger den der konverter som er med i kassen. Jeg har prøver på både 'ekstern 1' og 'ekstern 2', men billedet kommer stadig kun i sort/hvid fra dvd'en. Det er skarpt, og stikkene/kablerne er som foreskrevet. Er der nogen som har en idé om hvad det kan være????
Det er fordi, din afspiller giver et forkert udgangssignal. Prøv at ændre signalet til S-VIDEO eller (endnu bedre) RGB på afspilleren. Så skulle det se rigtigt ud. Noget andet er, at du med sådan et fint nyt fjernsyn burde købe en blu-ray (den kan også afspille DVD) med HDMI-forbindelse i stedet for, men det ved du vel? 8)