Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Panasonic G20 - 42" eller 46"?

7
24%
18
62%
4
14%
Af meldyr
jeg har selv et 42" og sidder vel ca. 3 meter fra det. Jeg har også overvejet, om jeg skulle have købt et større. Men kildematerialet er faktisk temmelig vigtigt. Hvis du ser mest HD, må billedet gerne være meget stort. Men ved et standard-signal, bliver billedet hurtigt grynet at se på. Hvis det således er mest er standard-tv-opløsning, du ser, bør du måske paae på med at vælge et for stort tv.
Af beack
Man kan jo også se på om man synes at en forøgelse i størrelse på 9,5% er en prisforøgelse på 29,4% værd (dagspriser fra hifipriser: 42" - 6973 leveret, 46" - 9020 leveret).

Jeg synes godt nok at prisforskellen er temmelig hamper, set i forhold til hvad man får...

/Beack
Af Novatic
meldyr skrev:jeg har selv et 42" og sidder vel ca. 3 meter fra det. Jeg har også overvejet, om jeg skulle have købt et større. Men kildematerialet er faktisk temmelig vigtigt. Hvis du ser mest HD, må billedet gerne være meget stort. Men ved et standard-signal, bliver billedet hurtigt grynet at se på. Hvis det således er mest er standard-tv-opløsning, du ser, bør du måske paae på med at vælge et for stort tv.
Plasma er LCD overlegen ved SD materiale.

Min vens 50" G10 har absolut ingen problemer med normalt digital tv (han har Yousee).

Ærgeligt du ikke lyttede amarone - men nu har du gjort dig den erfaring :D

3.3m er altså lige til sådan en 50"
Af Metze
Lige for at komme med et ekstra spm...

Jeg syntes også de 2k ekstra måske lige er i overkanten.
Dog ser jeg at man kan få 46S20 til ca. samme pris som 42G20.

ca. 7k Hvilken ville være det bedste køb?

/M
Af JesperSkovby
Synes der går lidt sport i at det ikke kan blive for stort. Det har altså også ulemper...

Jeg har selv 3,2 meter fra sofa til væg og har lige bestilt et 42" G20 - og det er ikke kun pga. prisen!

Valget faldt på et 42" da vi vil komme til at 80% i standard signal. Hvis alt TV udelukkende var HD var jeg også gået efter 46"-50", men ved alm. TV vil man bare forstørre manglen på kvalitet og billedet vil se mere pixeleret/grynet ud.

Når engang alt er HD skifter jeg til en større...
Senest rettet af JesperSkovby 01 jun 2010, 23:07, rettet i alt 1 gang.
Af Novatic
JesperSkovby skrev:Synes der går lidt sport i at det ikke kan blive for stort. Det har altså også ulemper...

Jeg har selv 3,2 meter fra sofa til væg og har lige bestilt et 42" G20 - og det er ikke kun pga. prisen!

Valget faldt på et 42" da vi vil komme til at 80% i standard signal. Hvis alt TV udelukkende var HD var jeg også gået efter 46"-50", men ved alm. TV vil man bare forstørre manglen på kvalitet og billedet vil se mere pixeleret/grynet ud.

Har du overhoved set SD materiale på en 50" plasma før? Eller kommer du med sådanne konklusioner, for at overbevise dig selv om, at 42" er det eneste gode til ikke HD-materiale, når nu du har bestilt? ;)
Af JesperSkovby
Novatic skrev:
JesperSkovby skrev:Synes der går lidt sport i at det ikke kan blive for stort. Det har altså også ulemper...

Har du overhoved set SD materiale på en 50" plasma før? Eller kommer du med sådanne konklusioner, for at overbevise dig selv om, at 42" er det eneste gode til ikke HD-materiale, når nu du har bestilt? ;)
Jeg har selvfølgelig sammenlignet inden handel, både hos bekendte og ved forhandlere - ellers ville det være en tom påstand. Det er blot min mening, andre kan selvfølgelig have en helt anden opfattelse :)
Brugeravatar
Af Weissbier

I en TV-verden, der med accelererende hastighed bevæger sig i retning af HD og et hastigt voksende udvalg af film på BD, mener jeg ikke, at det i vore dage bør være SD-billedkvaliteten, der afgør valget af skærmstørrelse. Selvfølgelig forsvinder alt SD-TV ikke i løbet næste uge, lige som man heller smider alle sine DVD-film ud her og nu, men HD er realitet, og så skal skærmstørrelsen altså være i orden. Ellers kan det være ligemeget.