Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af xibalba
Ja den ser også spændene ud, men ser ud til en 50" af den lander på omkring 13.000 kr, når jeg tjekker priserne herinde? Medmindre jeg tager fejl? Mere end hvad jeg har planlagt at bruge. Kan se koenigs er godt tilfreds
med sin pana x10y, ku være man skulle lede efter en 50" af den, selvom den ikke har USB.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er de vejledende priser, som Panasonic har fastsat. X10 var sat til en vejledende pris på ca. 10.000 kr. i sin tid, og den faldt jo ret hurtigt til 6-7000 kr.

Ellers kan du jo se på S20 i stedet.
Af Bob_the_Builder
xibalba skrev: Bob_the_Builder forresten, ved du hvilke formater LG og samsung "sluger" via USB?
Samsung kan kun vise JPG billeder og spille MP3 - LG kan vist æde det meste. Men der ingen grund til at blive nervøs - købte en Samsung DVD til min datter < 500 DKK og så kan den spille praktisk taget alt fra en USB. Du kan også få en Blu-Ray til omkring 1000 DKK som æder alt fra USB.
Af xibalba
Tak for svaret Bob_the_Builder. Begynder dog mere og mere at hælde til en pana x10y 50". Ingen usb desværre, men så må jeg skaffe mig en wdtv mere :)

50" x10y har dog ikke full HD, men er det af stor betydning hvis vi sidder en 4-5 meter fra skærmen? Det er min opfattelse når jeg læser herinde at man skal sidde ret tæt på for at kunne se den store forskel. Skal ikke bruges til HD tv eller bluray, kun SD, ps3 samt alm dvd.

(kunne også se på S20 som du nævner yakken, men mon ikke x10y, med de anbefalinger den har fået, er et udemærket køb. Og så længe den kan vise et godt billede til sommer når der er VM er jeg godt tilfreds, hehe...) ;)

Utroligt man i løbet af få dage kan skifte mening så mange gange ift hvilken fladskærm man ønsker sig. Det er sikkert ikke slut endnu...... :D
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
xibalba skrev:50" x10y har dog ikke full HD, men er det af stor betydning hvis vi sidder en 4-5 meter fra skærmen? Det er min opfattelse når jeg læser herinde at man skal sidde ret tæt på for at kunne se den store forskel.
Det har absolut ingen betydning i den afstand. Du skal ind på under 2 m før det betyder noget med den størrelse TV.
Af xibalba
Super!! Tak for det hurtige svar yakken! :)
Af xibalba
Sidder og kigger efter forhandlere på nettet som ligger inde med pana 50x10y. Har fundet frem til følgende:

Justbuyit - 7.299,- kr

Cinemagic - 6.494,- kr (evt med forsikring til 799,- kr = 7293,- kr)

Dustinhome - 6.999,- kr

Ser ud til de alle er udemærkede forhandlere når man læser om dem (trustpilot, herinde osv).

Nogen der vil anbefale et af stederne frem for et andet, eller et andet sted?

Har I erfaringer med de udvidede garanti og service ordninger? Synes ikke 799,- hos Cinemagic lyder af så meget, ift pixelgaranti, afhentning ved rep. sag, lånetv osv...

Synes tit jeg er uheldig ift køb af elektronik, så tænker det kunne være fornuftigt at være dækket ind. :o