Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hvilket er bedst udelukkene til spil og tv brug?

Af Rodding
Okay tak for det Yakken.
Skal lige nævnes at jeg kun er 15 år, og ikke ser meget seriøst tv. Så er ikke den mest krævende bruger, kan jo se at W5500 leverer et super billede, men hvis i mener G10 leverer et markant bedre billede køber jeg Selvfølgelig det ellers tror jeg det bliver W5500.
Men hvad med nogle af de nye kommer de ikke snart?
Feks X20, G20 eller bliver de for dyre?
Af Kleitus
Hvad med input lag til gaming? Jeg læste en test af Samsung 650'eren hvor det under negativt stod at der var meget input lag så gaming var ikke at foretrække.

Man vil jo gerne have at pistolen skyder når man trykker på knappen og ikke et par sekunder efter. :-)
Af Rodding
Ja men lige nu har jeg også fravalgt B650 og nok også B750 på grund af de så dårlige synsvinkler.
Af Kratz
Min stemme går til Panasonic G10/15.
Synes generelt de to plasmaskærme har bedre billede end de resterende. Man kan diskutere om det er Samsung eller Panasonic der vinder på billedkvalitet (dette afhænger i høj grad af hvordan man får dem indstillet), men Panasonic har den fordel, at den er væsentligt mere resistent overfor retention/burn in end Samsung.
Af Rodding
Okay lige nu tror jeg også valgt står mellem Panasonic G10 og Sony W5500.
Men hvad med nogle af de nye kommer de ikke snart?
Feks X20, G20 eller bliver de for dyre?
Af Kratz
Du skal ikke forvente at kunne få G20 til under 10.000 kr lige foreløbig!
Nu skal den for det første lige lanceres først...
X20 kunne godt være en mulighed, men så skal du være tålmodig.
Af Rodding
okay. Nu må jeg se hvornår jeg får pengene.
Men skal lige høre ud fra mit behov hvad ville, så være bedst G10 eller W5500?
Af Leviathan
kinoha skrev:
Leviathan skrev:
keler skrev: Og af de plasmaer, der er linket til, holder jeg nu stadig på, at Samsungs serie 6 er bedre end Panasonics G10 på rå billedkvalitet.
Leviathan, har du selv PS B650/655 ?
Hvordan er billedekvaliteten bedre på serie 6 end G10 ?
Det er jo desværre meget få test der af af 6' serien (ihvertfald ift. G10), så alt input om PS B650/655 modtages med glæde.
Jeg vil med glæde komme med input: http://www.displaycalibrationonline.com ... a_2009.asp
Af Chester
Ingen af de 2. Du skal købe LG 47sl8000, som har vundet diverse priser og anbefalinger. Er top anbefalet her på flatpanels. Koster 10K hos wupti.com
Af Rodding
Okay det kan være Lg'en også er et kig værd, men som sagt er den samsung udelukket.
Gider ikke have en skærm der lider af retention.
Af velsing
Jaman.dk har vist Samsung b850 til 10.500 lige nu. Det synes jeg er det absolut lækreste tv på markedet lige nu. Min kammerat har det (helt uden brummen), og jeg har tabt kæben over både design, billedkvalitet og features. -spiller fx mkv filer fra en USB-stick, oghænger med fronten af glasset 4cm fra bagvæggen...
Skulle du være uheldig og få et der brummer, så brug dine 14 dages returret.

Læs testen her på siden.

Mvh Velsing
Af Rodding
Okay den vil jeg også tage i mine overvejelser, men LG 47Sl8000 og samsung B850 er lige lidt for dyre, så må se om de ikke falder lidt i pris i den her måned.
Så lige nu står valget mellem.
Panasonic G10
Sony W5500
LG SL8000
Samsung B850
Af Kratz
Så er du jo stort set hvor du startede ;)